Zlatne godine kraljice Elizabete

Elizabeta: zlatno doba britanske krune

Indijac Shekhar Kapur koji je već nešto uradio na ovu temu (''Elizabeth'' iz 1998.), ponovo režira priču o kraljici Elizabeti I (Cate Blanchett). Radnja se nadovezuje na prvi film o Elizabeti, nekih deset godina kasnije. Godina je 1585. i iako je već nekih 30 godina na vlasti, Elizabeta I je na velikim iskušenjima. Suočena sa mogućom izdajom od strane sledbenika katolicizma koji žele da dovedu na vlast njenu rođaku Meri Stjuart (Samanta Morton), kao i pretnjom zlog i moćnog španskog kralja Filipa II (Jordi Mollà) čvrsto rešenog, da metodom inkvizicije likvidira ''protestantske jeretike'' i Englesku vrati u red zemalja lojalnih Rimskoj katoličkoj crkvi, ova jaka i pre svega hrabra žena bila je prinuđena da uloži sve svoje državničke veštine kako bi spasila britansku krunu. Posebna priča fokusirana je i na njene emocije, skrivenu ljubav prema moreplovcu i avanturisti ser Volteru Roliju (Clive Owen). Izbor između: biti državnik koji će stati na čelo svojih podanika u teškim vremenima ili biti jednostavno žena koja samo želi ljubav i pažnju jednog voljenog, markantnog muškarca (i uz to dokazanog patriotu), morao je biti napravljen. Uz pomoć svog vernog savetnika, ser Frensis Volsingama (Geoffrey Rush), odvažna kraljica Elizabeta I uspeva da otkrije unutrašnju neprijatelje i zaveru koja je pod patronatom španskog dvora brižljivo pripremana, što se završilo pogubljenjem Meri Stjuart. U okviru priprema za neizbežni rat, odlazi u inostranstvo i za relativno kratko vreme uspela je da mobiliše sve patriote i tako odbrani britansko ostrvo od najezde tadašnje nepobedive španske armade. Kao prava čelična lejdi ''rešila je problem svog srca'', tako što svoju omiljenu pratilju sa dvora, zanosnu Bes (Abbie Cornish) gurne u naručje svoje nesuđene ljubavi, koju je ser Roli potom i oženio. U ceo projekat je uloženo ogromnih $55,000,000. Radi verodostojnosti istorijskih prilika, snimano je na raznim lokacijama, od kojih su neka istorijska mesta u Engleskoj. Blještavilo tadašnjeg britanskog dvora predstavljeno je u čuvenom Šeperton studiju blizu Londona. Veoma kompleksna priča prikazana je na jedan britansko hladan način, bez suvišnih izliva emocija i strasti, ali zato sa većom dozom politikanstva, intriga, špijunaže...Naravno da je posebno naglašen patriotsko-verski aspekt ove u osnovi istorijske priče. Solidna glumačka podela (Cate po običaju brilijira, mada su i ostali solidno odigrali svoje role, uz žal što Samanti Morton nije data malo veća minutaža). Kostimografija i scenografija na očekivanom vrhunskom nivou, kao i muzička podloga. Jako solidno sa porukom da je verska tolerancija ipak moguća, što svakako ovom filmu daje svežinu i aktuelnost, budući da je ovo ''vruća tema'' u današnjim okvirima savremenog društva.

I am a Virgin Queen...

Odličan epski film. Iako nisam gledao Cate Blanchett u prijašnjoj verziji a sigurno ću pogledati nakon ovog filma. Ovakvi filmovi su rijetki u današnje vrijeme jer svi novi naslovi uglavnom slavu kupe sa modernim specijalnim efektima. Ovdje je riječ o glumi dok su scene bitaka tek ubačene onako sa strane. Cate Blanchett je ovdje zaslužila barem jednog Oscara, Clive Owen kao Walter Raleigh i Geoffrey Rush isto su odlični.

Dobro

Poprilično dobar film iako nemojte očekivati neku akciju u obliku spaktakularnih bitaka i sl. Odabir glumaca je vrlo dobar i smatram da su Cate Blanchett i Clive Owen odradili iznimno dobar posao. Posebno bih istaknuo dio filma u kojemu španjolski ambasador prijeti mladoj kraljici: Queen Elizabeth I: Tell your king I fear neither him nor, nor his priest, nor his armies. Spanish Minister: There is a wind coming that will sweep away your pride. Queen Elizabeth I: I, too, can command the wind, sir! I have a hurricane in me that will strip Spain bare if you dare to try me! Čovjeka jednostvano u tom trenutku prolaze trnci dok u bijesu izgovara zadnju rečenicu. Da ne zaboravim spomenuti fantastičnu scenografiju. Svakako vrijedi pogledati.