Nemogući Dave

Ko je zapravo Dave

Brian Robbins i Eddie Murphy nastavljaju saradnju u komediji o vanzemaljcima. Sa premisom:''U njemu se nalazi potpuno drugačiji svet'', tandem scenarista Rob Greenberg i Bill Corbett (angažovani na nekim TV serijama), serviraju nam priču o čudnom tipu, poznatom kao Dave Ming Cheng (Eddie Murphy). On čudno izgleda, čudno se kreće, a i konverzacija mu je takva, da može dovesti do zabune. Postoji objašnjenje: Dave je zapravo svemirski brod koji se srušio na Liberty Island u New York Cityju. Dizajn je napravljen prema kapetanu broda, u kome vešta posada sačinjena od minijaturnih čovekolikih vanzemaljaca pokušava da se izvuče kako bi spasila svoju planetu. Kada neobični Dave upozna Zemljanku Ginu Morrison (Elizabeth Banks), samohranu majku i njenog radoznalog sinčića, Josha (Austyn Myers), stvari će krenuti neočekivanim tokom...Jedna luckasta ideja pretočena je u film, sa galerijom likova kojima s jedne strane treba da verujemo, prihvatajući ih kao realne, ali i koji će nas nasmejati s druge strane. Komplikovani filmski projekt je dosta koštao, zbog upotrebe raznih specijalnih efekata i načina snimanja gde posmatamo jedan svet unutar drugog. Zato budžet od čak $60,000,000 i ne treba da čudi. Međutim problem je što se to nije isplatilo, jer publika i nije baš imala prevelikog razumevanja za ovakav filmski poduhvat. Stoga i slaba prolaznost na bioskopskim blagajnama: zarada od samo nekih $12,000,000 u USA (podaci s kraja 2008.). Bez obzira što je na setu ostvarena željena hemija između dva glavna lika, ipak se radnja rasplinula u svojevrsnu ljubavnu-SF priču koja je plitka, predvidljiva i samo na momente smešna. Humor se uglavnom zasniva na gegovima glavnog junaka i njegove posade. Od same ideje do adekvatne realizacije je dug, trnovit put, gde je neophodno sklopiti puno kockica. Utisak je da ovde ''nisu sve kockice na svom mestu'', tako da Eddie nije uspeo da privuče i nasmeje široke narodne mase, kao što mu je to ranije polazilo za rukom. Možda neki bledi prosek, što znači da preskakanje ovog filma i nije neki propust.

Nemogući Eddie

Negdje sam pročitao da je Eddiu dosta glume i da se povlači iza kamere, he pa to mu i nije loša zamisao. Ovim filmom je dokazao da se jednostavno istrošio, ili da je krenuo u novom smjeru, a to je pravljenje akcijskih komedija za djecu, u što Nemogući Dave definitivno spada. Film je sasvim solidan, ali nije nešto što ćete pogledati sa prijateljima, već sa svojom djecom.

zabavno

zabavna komedija i jedna od boljih uloga marphy-a

Nije ni loše

Moram priznati da me film nije razočarao. Mislio sam da će to biti kao i Norbit i ostala sranja što Murphy snima već dosta godina zaredom. Čak ima par dobrih fora. Najbolja je kada Murphy izvodi Stayin Alive od Bee Geesa. Nije to baš super extra komedija, ali može se pogledati.