Tajni snovi jedne šopingholičarke

Devojka sa zelenom maramom

'Samo jedan mali kredit'...premisa je lagane komedije namenjene prevashodno lepšem polu.P.J. Hogan ('My Best Friend's Wedding') prihvatio je ponudu istaknutog producenta hollywoodskih blockbustera Jerry Bruckheimera, da ekranizuje romane 'Confessions of a Shopaholic' i 'Shopaholic Takes Manhattan' koji su proslavili britansku književnicu Sophie Kinsella. Adaptaciju literarnih predložaka u filmski scenario zajednički su odradili: Tracey Jackson, Tim Firth i Kayla Alpert.Na setovima koji su pretežno rađeni na lokacijama New York Cityja, uz par scena snimljenih u Miamiju i po Connecticutu, angažovana je jaka logistička podrška.Patricia Field kao jedan od najboljih kostimografa današnjice potrudila se da svi glumci budu besprekorno odeveni, naravno u zavisnosti od role koju su tumačili.Jo Willems je sve to lepo 'uslikao', pa se može konstatovati da film ima sopstveni prepoznatljivi vizuelni identitet.To je i razumljivo, ako imamo u vidu da se radnja bavi i modom, gde je redovan shoping naprosto jedini način da se uvek bude fensi, u trendu. Heroina cele priče je simpatična Rebecca Bloomwood (Isla Fisher), devojka koja deli stan s cimerkom Suze (Krysten Ritter).Ona je opsednuta kupovinom, a česte rasprodaje po radnjama New York Cityja, su njena posebna slabost. Ova kupoholičarka troši neumereno i kada zapadne u nepremostive finansijske poteškoće (čitaj:Derek Smeath koga tumači bezlični, hladni Robert Stanton) primorana je da zatraži dobro plaćen posao.Na svoje zaprepašćenje, greškom konkuriše za mesto kolumniste jednog finansijskog časopisa koji posluje pod okriljem istog izdavača, kao i ugledni modni magazin 'Alette', kome ona stremi i što bi zapravo bio njezin posao iz snova. Neočekivano dobija posao i počinje da piše o štednji (kakva ironija), koristeći brojne metafore iz sopstvenog bogatog shoping iskustva.Nailazi na dobar prijem i značajnu podršku od strane šefa, zgodnog Luke Brandona (Hugh Dancy).No vremenom, skrivena istina polako izbija u prvi plan, na uvid svim ljudima do kojih je Rebecci stalo...Fenomen neumerene potrošnje, gde se kupuju (često puta se ispostavi potpuno nepotrebne) razne stvari, ovde je predstavljen u komičnoj formi (povremeno se stvar i karikira), tako da sve to izgleda benigno gotovo bezopasno, bez suočavanja s neugodnim posledicama.Međutim, ako se prisetimo nastanka svetske ekonomske krize, vodeći svetski ekonomsko-finansijski analitičari govorili su putem medija o uzrocima koji su pokrenuli lanac uznemirujućih događaja.A suština je bila, ukratko rečeno, u kupovini, koja je sama sebi postala svrha.Kao neka vrsta psihoterapeutske seanse, posle čega se zavaravamo kako se osećamo bolje. Prekomerna potrošnja bez realnog pokrića na računima građana, izazvala je kolaps banaka, potom potrošača i na kraju celog ekonomsko-finansijskog sistema.Sama radnja govori nam o sličnim problemima, u koju je olako zapala i naša heroina Rebecca. Humor je prizeman, sa dijalozima koji su nam već od ranije poznati (pogotovo na relaciji 'ona' -'on'), pa je tok radnje dobrim delom čist kliše. Mada, ovakav koncept je i na mestu, jer struktura potrošača koji jure s jedne na drugu rasprodaju, uglavnom se ne odnosi na intelektualnu elitu (oni uvek kupuju kvalitetne, firmirane, skupocene stvari, uključujući i garderobu, jer imaju dovoljno para).Glumačka ekipa je uložila puno energije i truda da iznese likove, na dopadljiv način, s čime bi mogla da se poistoveti publika. Pitanje je sad, koliko su u tome uspeli.Isla Fisher je opuštena, vedra, luckasta i sasvim solidno nam je predstavila devojku, koja još luta, tragajući za pravim životnim vrednostima. Radoholičar Luke je takođe adekvatno prikazan od strane šarmantnog Dancyja. Pošteno govoreći, između njih je stvorena dovoljna doza potrebne hemije, jer spoj američkog neobuzdanog temperamenta i britanske hladne uzdržanosti, uošte nije ispao loše.Sporedni likovi i nisu nešto posebno odigrani, osim ubedljivog nastupa talentovane Krysten Ritter, čija je Suze jedan skroz otkačen, živopisan, ali i pozitivan lik (pravi glas savesti nesavesne Rebecce), koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Kritike za loš performans idu na račun iritantne Leslie Bibb, kao i na bledo izdanje Rebeccinih ekscentričnih roditelja - Joan Cusack & John Goodman.Srceparajuća muzika zagreva srca dveju pronađenih srodnih duša, ali ipak ne uspeva da bitno podigne nivo filma.U krajnjoj liniji radi se o zabavnoj komediji koja se lako prati, ali i brzo zaboravlja, poput upotrebne vrednosti nekog instant artikla koji se nudi za male pare na rasprodaji u obližnjoj radnji.

...........

super mi je..dva puta sam ga gledala...i mene je jednom pratio..pas...haha umrla sam na tu scenu

prepoznala sam se....ups

iako sam ga pogledala bez neke nade ispao skroz simpa film...ugodno iznenađena

ful zanimljivo

ma men je film općenito za 3 ali to zato jer sam skinuo lošu verziju filma pa mi je nešt štekalo ali koliko sam uhvatio pogledat film je ekstremno smiješan(nema puno smiješnih scena ali ono što im aje stvarno urnebes)prava komedija za holičare kakvi god bili...ja sma muško i sviđa mi se ova kako vi nazivate ženska komedija i zato joj dajem četvorku jest klimava ali je svejedno četiri

Confessions of a Shopaholic

tipična ženska,simpatična komedijica, ne bi preporučila dečkima da se daju nagovoriti na ovo. :D Hugh Dancy je prezgodan!

Fashion

Nakon što sam u kinu pogledala film Bride wars odlučila sam više ne gledati romantične komedije, jer me film poprilično razočarao, ali onda je došla frendica s pričom kak ju je ovaj film oduševio i da bi ga htjela još jednom pogledat, pa reko idem i ja. iako je već prošlo mjesec dana otkad je film u kinima jedva sam uspjela rezrevirati karte jer je cijela dvorana bila rezervirana. Mogu reći da me film iznenadio. Bio je odličan. Bile su samo cure u dvorani i 4 dečka(brojala sam) komentari su dolazili sa svih strana, tako da su se svi u kinu smijali od početka do kraja filma. Film obiluje preduhovitim scenama od onog plesa do googlanja...ma sve je bilo super. Ja ne znam gdje je do sada bila Isla Fisher jer ženska odlično glumi, svaka joj čast!!!!! Hugh Dancy kao Luke Brandon je odličan kao i u svakom drugom filmu u kojem je glumio. Pjesme su odlične, ima dance-a, popa, rocka, baš svega i sve se odlično uklapa u priču. Nakon filma sam odlučila pročitati i knjigu i normalno da se ne poklapa sve kako bi trebalo, ali film je zbilja naglasio sve glavne radnje iz knjige tako da će i obožavatelji Sophie Kinselle i oni koji prvi puta čuju za knjigu uživati i htjeti pogledati film još nekoliko puta, bar znam da ja hoću i jedva čekam izdanje na dvd-u... Čista 10-ka!!!!!!!!!!!!!!!

prosjek prosjeka

nisam očekivala previše od filma jer sam pročitala sve nastavke, a i filmska industrija prečesto ubije žar knjige. film čisto prosječan, priča se vrti o mladoj ženi koja kupuje kupuje i kupuje dok se računi gomilaju i gomilaju. tipičan film za neki babinjak ili pidžama party. dobre strane su to što su neki dijelovi preduhoviti i jednostavno se odlično ismiješ, ali to je samo jedan plus u moru minusa. razočarana sam jer su promijenili dijelove knjige (djevojka sa zelenom maramom wtf?) ali sve u svemu, film koji je savršen da vam ispuni dosadno popodne. ne znam što je s prijevodom svaki put sve očajnije, al valjda ce biti bolje. ne očekujte previše, gledajte u društvu!

Za žene

Nakon što sam odgledao sve filmove na mršavom kino repertoaru, morao sam odgledati i ovo smeće. Film je kao što naslov govori, namijenjen za žene. Za mene je to bio dobar odmor da prespavam većinu filmu, a to mogu zahvaliti udobnim stolicama Cinestar kina. Naravno, film obiluje kretenskim scenama, ženskim preseravanjima i prenemaganjima i ničim smiješnim tako da ga uopće ne možemo nazvati komedijom. Najgora scena je na kraju filma kada glavna glumica (solidno zgodna fićfirićka) uspije odolijeti shoppingholičarstvu, te prolazeći ulicom pokraj lutki u izlogu koje drže Gucci torbice diže ponosno svoj divni prćasti nosić. Naravno, lutkice joj pri tome plješću, jer je ona na kraju ipak pobijedila peglanje kartica. Za to vrijeme muški dio publike (bilo ih je jako malo) koji su vodili svoje cakane na kino predstavu lupaju se rukom po čelu, proživljavajući teške trenutke. Eto, još jedan od razloga zašto kraće živimo. Treba istrpjeti sva ova sranja i preseravanja.

Ocjena recenzije: 1.57 Tvoja ocjena: -