Sherlock Holmes

Sherlock na američki način

Moćnici iz ''Warner Brosa'' odlučili su da naprave film o svima dobro poznatom liku, na jedan drugačiji, moderan način. Pogled na Sherlocka iz američkog ugla, a da sam lik ipak zadrži neke osobine svojstvene Britancu, zahtevao je pažljiv izbor glumaca (prevashodno za role Sherlocka i Watsona) i naravno režisera, koji će sve to uklopiti u celovitu filmsku priču koja će biti primamljiva publici (pa i kritici što da ne). Izbor je pao na Britanca Guy Ritchiea, već dokazanog režisera, koji snima zabavne akcione filmove, sa obiljem crnog humora. U središtu priče su Sherlock Holmes (Robert Downey Jr. verovatno zbog njegovog odličnog engleskog akcenta) i njegov asistent i prijatelj, dr. John Watson (Jude Law), odlučni da raskrinkaju zlog lorda Henry Blackwooda (Mark Strong). Nakon njegovog vešanja, Blackwood navodno vaskrsava, što će uznemiriti ceo London. Sherlock će biti prinuđen da se angažuje 100%, kako bi uz značajnu pomoć Watsona (kome je to poslednji slučaj, jer je nameran da uplovi u bračnu luku) rešio misteriju. Borba dobra i zla predstavljena u formi sudara logike i pragmatizma sa okultnim silama zla kojima je ovladao mračni čarobnjak, zaista je pogodan teren za ekranizaciju ovakve vrste priče. Radnja je dinamična i raspolaže svim potrebnim sastojcima: akcione scene (čak i tuče golim rukama), triler-zaplet, humor (naravno tu se podrazumeva i onaj tipični britanski), kao i par fino napravljenih SF-scena zahvaljujući upotrebi specijalnih efekata. Pojava misteriozne Irene Adler (Rachel McAdams), samo je dodatni začin u celoj priči, naročito iz razloga što će Sherlock biti zaintrigiran njenim stavom, a bogme i stasom (zmija skrivena u liku anđela). Lik Watsona je prilično razrađen, tako da ga ovde gledamo kao ravnopravnog člana neprevaziđenog tandema u rešavanju veoma zamršenog (nadrealnog) slučaja. Odobreni budžet od $90,000,000 se višestruko isplatio. Ostvarena je zarada u visini od preko $210,000,000 samo u USA (podaci iz maja 2010.). Poseban kvalitet filma je stvorena atmosfera Londona zahvaćenog industrijalizacijom, koji je dobio jasne obrise urbanog megalopolisa. Efekat je postignut zahvaljujući pravom izboru lokacija za snimanje: par mesta širom Engleske, uključujući i London, kao i New York City (scene u zatvoru). Možda je preterana ''amerikanizacija'' doprinela da ova verzija odstupi malo više od autentičnosti izvorne priče Arthura Conana Doylea, ali zamerke mogu da se upute na adresu scenarista:Johnson-Peckham-Kinberg. S druge strane ovakav pristup, dao je jednu novu, osveženu dimenziju priče dobro poznate svim ljubiteljima krimića. Dva glavna muška lika, kao i misteriozni ženski lik, utisak je da su korektno odradili posao, što uz standardno dobru (raznovrsnu) režiju, svakako čini film gledljivim. Solidno, pa izvolite pogledati kako Britanac režira tipičan britanski lik viđen očima Amerikanaca.

Neki novi Sherlock

Zagonetni Sherlock Holmes zadržavao je pažnju generacija. Njegov "cool" nastup na mjestu zločina, njegovo hladnokrvno povezivanje činjenica i zaključivanje u moru krvi i brutalnosti, ostavljalo je bez daha svakoga. Ovaj novi Sherlock, nema one engleske ukočenosti, nema tu onog engleskog gentlemana, karirane pelerine i kapice. Srećom, lula je ostala, ali i ona se malo upotrebljava. Vjerojatno zbog akcije "ne pušenju". Srećom tu je i doktor Watson koji spašava stvari, ne samo kao gentleman, nego i pomažući svom prijatelju Sherlocku da se izvuće iz nevolja. Čitaj nevolje, piši akcija. Jer, ovaj novi Sherlock je akcija u stilu Bonda. Novi Sherlock ostavlja milijunske štete na ulicama i u podzemlju Londona. Njemu ne nedostaje jurnjave prašnjavim ulicama, boksačkih mečeva, razbijanja vilica, uništavanja inventara, negativaca kojeg nikako da se riješi, naravno ni lijepih žena. Srećom, pila se zaustavlja u zadnjem trenutku. Kada shvatite da imate moderniziranu verziju Sherlocka, prihvatite i to da nećete slušati logičko povezivanje činjenica iz zločina, niti jasno objašnjenje zagonetki. To nije niti bitno. Zločinac biva kažnjen, a Sherlock nalazi utjehu u ljubavi. Barem do novog zločina.

Neki novi Sherlock

Novi Sherlock je po meni vrhunski film, koji je krenuo u jednom sasvim drugom smjeru u odnosu na prijašnje ekranizacije gdje se radnja uvijek bazirala na odgonetkama,zagonetkama i detaljima. Ako gledatelj to očekuje u ovom filmu nek ga zaobiđe u širokom luku! Downey Jr. kao Holmes koji pije, graniči sa šizofrenijom, u slobodno vrijeme se tuče iz zabave u ringu sa razno raznim probisvjetovima i truje Watsonova psa raznim koktelima, koji osjeća ljubomoru i javno je pokazuje prema Watsonu je sve ono što Holmes nije bio do sada, a Downey je to jako dobro "skinuo".Watson pak je odmjereniji, ali konačno nije više niti sjena niti "majordom" , već ravnopravni partner u tom partnerstvu. Što se tiče objašnjenja raznoraznih misterija na kraju filma, eh tu će mnogi (naročito oni bolesni na detalje) ostati razočarani, jer su neka u najmanju ruku tanašna. Akcijske scene su pretjerane (naročito ona gdje likovi prežive eksploziju skladišta), gotovo kao u nekom filmu Jackie Chana. Guy Ritchie je standardno ubacio u film par super zabavnih likova kao što su kapetan brodice ili nasilnik Francuz od 3 metra visine koji filmu daju tipičan Ritchijevski štih. Fabula je tanašna, za razliku od prikaza bolesnog odnosa Holmes-Watson, sa nepotrebnim likovima (tipa Watsonova zaručnica) mada je sve postavljeno tako da sigurno jako brzo možemo očekivati nastavak. Fotografija, boje, London, stari šporki grad, vrhunsko dočarani i užitak je gledati detalje i paletu likova i spodoba što šeću tim ulicama. Sherlock Holmes je vrlo dobar film i veselim se nastavku u kojem se nadam da će Sherlock konzumirat i droge ljute, te da će Winnie Jones izletiti iz kojeg mračnog doka i napraviti dar mar.Ocijena 7,5/10

Zabavno

Arthur Conan Doyle je u 19. st. pisao knjige i kratke priče o Sherlocku Holmesu i sigurno nije niti sanjao da će velika hollywoodska ekranizacija njegovog najboljeg lika biti ovakva. Razlog tome je Guy Ritchie i današnji standardi među publikom. U očekivanju blockbustera spremni smo zanemariti umjetničku stranu filmova, pa su tako tvorci ovog Sherlocka spremni za što veći profit na blagajnama pretvoriti Holmesa u čovjeka koji se voli i najbitnije zna tući kako bi broj akcijskih scena bio povećan i uvjerljiviji. Ogroman je zaokret tu napravljen od svih prijašnjih filmova jer Holmes je genijalni knjiški moljac koji nikada nije morao "zaprljati ruke". No pred nama je tipični Guy Ritchie film, pun akcije, specifičnog humora, zapleta u radnji i dobrih glumaca, što nikako nije loše. Prikaz Londona u izgradnji je odličan, tu je prilično dobro Ritchie uspio uhvatiti duh toga vremena. Humora ima puno što je i očekivano kada glumačku ekipu predvodi Downey Jr. u nadahnutoj i luckastoj izvedbi koja podsjeća na Deppovu iz 'Pirata'. Pa čak i pojedini potezi i ponašanje Holmesa je slično Sparrowu (elokventni dijalozi u kojima uvijek oni ispadaju pobjednici, sličan humor, pa čak i Downeyevi izrazi lica poglavito u scenama kada se tuče protiv nadmoćnijeg Dredgera). No da pustim to na stranu 'Sherlock Holmes' ostavlja prostora za sigurni nastavak i konfrontaciju s Holmesovim najljućim neprijateljem, profesorom Moriarityem. . Na krilima odlične kemije između Downey Jr.-a i Lawa, Ritchie vješto režira film po blockbuster mjerilima, te dobre strane zasigurno nadamašuju nešto duži zaplet i poneke nelogičnosti u radnji. Preporučujem ovog zabavnog Holmesa!

Ocjena recenzije: 2.83 Tvoja ocjena: -

Sasvim drugacije

Šerlok Holms, kakvog smo upoznali od strane Konana Dojla predstavljao je viziju superheroja kakvog danas viđamo u filmovima Holivudske produkcije namenjenog širokim masama.On je mudar,inteligentan,kulturan gospodin , bez ijedne mane.Naime,svako odstupanje od prethodno navedenog klasičnog šablona,urađeno od strane Gaja Ričija,predstavlja ništa drugo do prikazivanja ljudskosti samog glavnog junaka,jer i Šerlok Holms je pre svega čovek,koji uprkos svim svojim vrlinama nije nepogrešiv,i kao i svaki drugi čovek ima određene slabosti i mane.Te slabosti kao što su žene,boks,inovacije,Riči je sjajno upakovao u jednog novog Šerloka,koji će publici biti interesantan i kao ličnost a ne samo kao nepogrešivi detektiv.Pored sjajnih likova,koji su vrhunski izneli Robert Downey JR. i Jude Law,neophodno je istaći i vrhunsku fotografiju koja se savršeno uklapa u samu radnju filma i daje mu posebnu notu. Svojom krimi pričom obavijenom velom misterije,film vam drži pažnju i tera na razmišljanje ,ne biste li i vi dokučili o čemu se zapravo radi,ali to naravno nećete uspeti..jer niste Vi Šerlok Holms!

čak i nije loše

Ne bih da kvarim film onima koji ga nisu pogledali, ali moja jedina primjerka na film se može vidjeti iz samog trailera filma....Ja koliko se sjećam iz serija, mini-serija i filmova o Sherlocku od prije 10ak 15 godina Sherlock je bio uredan, pedantan čovjek u tolikoj mjeri da skoro graniči sa opsesivno kompulzivnim poremećajem, a ne neki ludi lik koji ne izlazi iz sobe mjesecima i pri tom živeći u općem haosu i prljavštini, te se uokolo ide po nekim underground klubovim i tuče za pare. Ali objektivno gledajući film je tipično, možda čak i malo bolje od tipičnog, Guy Ritchievog filma. Efekti su super, vrijeme je prikazano više nego odlično, a naročito mi se sviđaju scene u kojem Sherlock primjenjuje svoj talent deduktivnog zaključivanja..Oni koji su gledali znaju o kojim scenama pirčam. Iako su poznatog detektiva i njegovog vjernog doktora prikazali malo drugačije nego ih ja pamtim, kad sam to prevazišla film mi je bio sasvim dobar, gledljiv sa trunkama humora(ni previše ni premalo).

Sherlock u Downeyevom stilu

Nabrijani Sherlock za 21. stoljeće. To je vjerojatno najkraći i najtočniji sažetak koji jako dobro opisuje ovaj film. Robert Downey briljira u ulogama raznih čudaka pa tako i Sherlock dobija notu njegovog cinizma i težnje da bude što otkačeniji u poslu koji obavlja. Dobro se nadopunjuje sa Judeom Lawom čija je uloga prošla prilično nezapaženo i u sjeni glavnog glumca i njegovog osebujnog lika. Gotička atmosfera Londona viktorijanske Engleske odlično je pogođena te je naprosto uočljivo koliko je truda utošeno u sam film. Na stranu literarni predložak Conana Doylea. Ovaj je Sherlock možda daleki rođak onom iz orginalnih filmova i knjiga dotičnog pisca. Sve pršti od akcije i i Ritchijevskog humora, a karakterizacija glavnog lika sasvim je suprotna od one što su štovatelji lika i djela Sherlocka Holmesa očekivali ( i sam sam jedan od tih ). Međutim ta me nedosljednost nije nimalo smetala, uživao sam u ovom ponajprije zabavnom uratku koji će vam jako dobro ispuniti slobodno vrijeme. Jedini je problem ( možda i poveći ) prilično mlaka i jeftina priča ( pogotovo jer je redatelj Guy Ritchie, a od njega se po tom pitanju redovito mnogo očekuje ) koja je prilično slična onoj u Iluzionistu. Ipak, ako možete zanemariti tu činjenicu, ovaj će vas film dobro zabaviti i opustiti, a to je izgleda i bio primarni cilj na početku ovog dobrog i vidljivo ležernog filma koji niti u jednom trenu ne teži pretencioznosti i prenemaganju.

Recenzija: hmm jako dosadno

Naslov sve govori! Film je gledljiv tek na samome kraju kada i nešto se događa... Mogu reći da je vrlo naporan što me neugodno iznenadilo... Ocjena je dovoljna dvojka

žali bože dva sata

katastrofa. morali su i sherlock holmesa pokvariti. šteta kvalitetnih glumaca kao što su downey, law i strong. umjesto ovog mogli su svoj talent upotrijebiti za nešto vrijedno. dobro, namlatili su para i što još? ovako smo u jednom besmisleno nabrijanom filmu (za nove generacije? pa koliko su oni nepismeni?) gledali holmesa kao akcionog junaka sa odlikama recimo jackie chana. nepregledna priča, samodopadna režija, iritantni cgi, anemični ženski lik, odnos dvojice junaka poput onog batmana i robina u najgorem smislu – mogli su se možda i zažvaliti... i još je sve to bilo tako dosadno. a najstrašnije je što slijede novi nastavci. za ove najnovije holivudske proizvode televizija je mila majka.

guy

zabavan fil s dvojicom zanimljivih glavnih likova. kraj daje puno prostora da se snimi nastavak

Dobar, 3

Kao prvo, film smatram dobrim. 3. Gledanje je prilično zabavno, vizuelno je dojmljiv, Ritchiev stil još od prije cijenim. Ali ima nekoliko stvari koje me smetaju. I zato je film „samo“ dobar. Puno draže bi mi bilo da je osnovni žanr misterija i triler a ne akcija. Nisam fan akcijskog filma (blago rečeno) pa mi se ne sviđa odvlačenje Holmesa u taj žanr. Druga stvar koja mi se ne sviđa je eksplicitno davanje odgovora na svu misteriju u filmu. Ambiciozniji redatelj svakako bi se potrudio pronaći način način da to ostavi gledatelju da protumači, na puno suptilniji način od monologa glavnog lika. Gledatelje se na taj način podcjenjuje. Jasno davanje do znanja- ovo je početak serijala i u narednim godinama ćemo štancat nastavke sve dok sa svakim novim filmom naši džepovi budu sve puniji. Muka mi je od eksploatacije filma na taj način. Inače, kao najbolje od svega u filmu svakako bi istaknuo sjajnog Downey Jr. koji je opet potvrdio da je jedan od najtalentiranijih američkih glumaca srednje generacije.

Šerlok Holms..

Malo ovo ima veze sa slavnim likom Sir Konana Dojla.Ali...da zanemarimo naziv filma,pa da ga gledamo,rekao bih da je super nabrijani akciono SF film..zanr..neka neko drugi odredi ovaj zanr.U zadnje vrijeme ima sve vise ovakvih filmova koji bi zeljeli ostaviti trag u svjetskoj kinematografiji.Ovaj zanr me podjseca na Turbo-folk muziku.Sve nesto brzo,nabijano i slabo ima veze sa narodnom muzikom...ali se slusa i zaradjuje pare.Tako i ovaj Holms...mislim da je vec vrijeme da se daju novi nazivi za zanrove,ili podzanrove..recimo Akcioni Turbo SF..kako god,film je tu.

sherlock who?

ja ovo ništa nekužim, nema puno veze sa sherlockom holmesom, robret downey jr.je nabrijan, predan i odličan kao i uvijek ali cijela priča i hrpa akcije me nije uspjela zainteresirati da s guštom pogledam....blah...

Razočaravajuće

Uz ovakvu temu i nekoliko, doduše već viđenih ali ipak dobrih Ritchievih štoseva, čovjek bi mislio da film mora bit dobar. Ali ne... Dosadno, otegnuto, bez ideje... Razočaravajuće.

Sasvim solidno

film sam gledao u kinu tako da me sama glazba tokom filma držala u neizvjsnosti jer se glazba ukloipila odlično u film..gluma u nije neka tj.ne sviđa mi se gluma ženskih likova ali dobro..borbe i način borbe me je također oduševio zajedno sa nekim scenama koje te naježe...pogotovo s onim divom i slično..ne sviđa mi se što film traje toliko dugo a kad bolje pogledaš ni nije neka tema,mislim cijela poanta je filma da trče za glavnim likom koji provodi crnu magiju..e sad ima tu dosta zamjeraka koje vam ne bih otkrio..film bi bio 3 i pol al ak baš moram birat film bi ocijenio sa ...i ne sviđa mi se još to je holmes tak sve to predvidio i znao je tko je tko i too..ma znaju oni koji su gledali..

kino

evo mnogosam isčekivao ovaj film,bio sam i u kinu,jako mi se svidio posebno kako su to dobro izveli scenografiju i sve ostalo,glavni glumac odlično je odglumio holmesa i nadam se da će biti nastavka

Drukčije i modernizirano

Obzirom da sam veliki fan književnog opusa majstora Arthura Conana Doylea kao i određenih britanskih TV serijala, nisam mogao ostati hladan na objavu da će Sherlock Holmes dobiti visokobudžetnu hollywoodsku franšizu, pogotovu kada se redateljskih obaveza prihvatio Guy Richie koji je konačno u staroj formi (Rock'n'Rolla). Ipak, sumnja se javila kada je Richie najavio ''drukčiju viziju'', a traileri su isprva dali naslutiti kako će se raditi o obiteljskoj zabavi u stilu npr. Pirata s Kariba, koja sa predloškom ima tek naslov i osnove. Srećom, film nije tako neozbiljan, ali kako sam navikao na tipična uprizorenja nisam mogao tek tako progutati ovu bombastičnu modernizaciju. Kao i većinu kritičara i publike prije svega me zasmetalo predstavljanje Holmesa kao akcijskog junaka, a njegove (ne)zgode u određenim trenucima znaju odstupiti od atmosfere i settinga. Općenito, puno je više tučnjave i potjera po uskim londonskim ulicama negoli kompleksnih psiholoških nadmetanja i istraživanja, ima i podosta humora i šarmantnih gegova, no ipak sve je u korektnim okvirima. U priči fali tek Holmesov najveći neprijatelj prof. Moriarty, ali najavljen je za nastavak gdje bi ga trebao glumiti Brad Pitt. Robert Downey Jr. i prije je dokazao da je kadar transformirati se u engleskog gospodina s naglaskom, pa je svoju novu franšizu nakon Iron Mana otpočeo dosta solidno, njegov bi ''hippijevski'' i neuredni Holmes u nastavcima mogao postajati sve uglađeniji i efikasniji u rješavanju nastupajućih slučajeva. Jude Law nije baš najsretniji odabir za Watsona koji izvorno daleko drukčije izgleda i djeluje. Naravno, ovakva ''bondovska'' priča ne bi mogla proći bez čvrstog ženskog lika, ovaj puta u naličju sexy Rachel McAdams. Karakterni Mark Strong uobičajeno je dojmljiv kao glavni negativac lord Blackwood, kao i Eddie Marsan koji tumači Lestradea. Uglavnom radi se o korektnom filmu koji nekoga može i razočarati, ali obećava bolje nastavke.

Ocjena recenzije: 3.4 Tvoja ocjena: -

osrednje

Glavni glumci su odlični, dobro je ocrtana atmosfera onog vremena, crni humor i satira su prisutni, muzika odlična, ali ipak nešto nedostaje. Recimo po atmosferi me podsjeća na "Prestiž ", no nije tako dobar.Možda je previše tučnjave i akcije. Možda se još više trebao pozabaviti odnosom dva glavna lika.Ovako je film ostao samo dobar