Solist

Beskućnik

Zasnovan na istinitoj priči o muzičkom virtouzu Nathanielu Ayersu (Jamie Foxx), film govori o pokušajima novinara 'The Los Angeles Times'-a Stevea Lopeza (Robert Downey Jr.) da pomogne ovom unesrećenom beskućniku.Pisanjem kolumne u pomenutim novinama, o Nathanielovoj tužnoj prošlosti, Steve skreće pažnju javnosti na jedan izuzetan talenat koji može biti protraćen ukoliko gradske vlasti ništa ne preduzmu povodom toga.Kroz postepeno zbližavanje s nekadašnjom velikom muzičkom nadom Julliarda, Steve upoznaje jedan drugačiji svet, svet koji praktično živi tu negde u blizini, svet nesrećnika koje je životni put odveo na margine savremenog društva pretvarajući ih u beskućnike...Talentovani britanski reditelj Joe Wright ('Atonement') potpisuje ovu sumornu životnu priču po scenariju koji je adaptirala za potrebe snimanja filma, Susannah Grant, a na osnovu knjige "The Soloist: A Lost Dream, an Unlikely Friendship, and the Redemptive Power of Music", pomenutog novinara Lopeza (pominje se i to u jednoj sceni).Većina filma napravljena je u L.A. a radi postizanja autentičnosti angažovani su (kao statisti) pravi beskućnici iz jedne zajednice smeštene u centru grada.Bez obzira što je potrošeno čak $60,000,000, a odziv publike i nije bio na nivou očekivanog (zarađeno tek nešto više od $31,000,000), ovakva filmska radnja svakako da zaslužuje pažnju.Dva glavna lika su odlično interpretirana i uspešno drže radnju, koja jeste usporena, ali je to iz razloga što je baš realistična i 'pokušava da ostane verna originalu'.Jako solidno, pa ljubiteljima drama svakako preporučujem, dok ostali koji očekuju neki spektakl, garniran pucnjavom, tučama, psovkama i sl. slobodno mogu da preskoče ovaj filmski naslov.