Turbo

Nijedan san nije preveliki i nijedan sanjar premali

'Bolje brz nego opasan'! Ovo je premisa eksplozivne, animirane avanture o baštenskom pužu koji će pokušati da ostvari svoje snove.Kanadski animator David Soren nakon višegodišnjeg predanog rada u radionici 'DreamWorks Animation', dobio je priliku da po sopstvenoj priči napravi rediteljski debi.Okosnica priče vrti se oko puža koji je fasciniran brzinom i veliki je fan čuvenog vozača Guy Gagnéa (glas Bill Hader), višestrukog šampiona prestižne auto-trke Indy Car 500.Kada radoznali Theo (glas Ryan Reynolds) doživi nezgodu tokom bliskog susreta s moćnom mašinom jednog sportskog automobila, neočekivano poprima neverovatne moći. Postaje superbrz i shodno tome počinje da se predstavlja kao Turbo.Uz podršku grupe prijatelja prijavljuje se da učestvuje na čuvenom Indy Car 500.Hrabri puž spreman je da ostavi kućicu, srce i dušu na stazi ne bi li dosanjao svoje snove i osetio ukus slave...Zanimljiv, dinamičan, pa i poučan, ovaj crtać ima sve neophodne sastojke koji obezbeđuju istinsku zabavu.Mada je po 'default-u' namenjen mlađoj populaciji, ipak šalje par univerzalnih poruka podjednako važnih svima.Predanost, srčanost, jaka volja, samopouzdanje, prijateljska podrška, jesu bitni preduslovi za postizanje nekih uzvišenih ciljeva. Normalno i ovde imamo dosta humora koji će izazvati salve smeha pretežno kod mlađeg uzrasta.Čitav niz inteligentno napisanih dijaloga i maštovito kreiranih gegova daju prepoznatljiv šarm svim akterima ove vesele priče, čime osvajaju pažnju, pa i srca poklonika žanra. Besprekorna animacija pruža nam još jednom dokaz da je svetski poznati studio odradio sjajan posao.Visok estetski nivo je zaista evidentan u svakoj sceni, pa je teško naći bilo kakvu zamerku.Na to se nadovezala odlična sinhronizacija, gde je svoje glasove pozajmila plejada prvoklasnih glumačkih imena. Generalno posmatrano, radi se o veoma kvalitetnom animiranom filmu koji će vam u trajanju od nešto više od sat i po, priuštiti dobro zezanje i magičnu zanimaciju.Fanovi dugometražnih crtaća sasvim sigurno neće ovo da propuste.Naravno moja preporuka se podrazumeva.