Khumba

Čarobni vodopad

Anthony Silverston nastavlja produkciju animiranih filmova (jedan od producenata i scenarista na 'Zambezia'), što je imalo za posledicu njegov režiserski animirani prvenac.Kao i u prethodnom crtaću, ponovo je scenario napisao čitav tim dobro uigranih saradnika. Stoga je logično što se i ova priča fokusira na divnu, gotovo netaknutu divljinu egzotične Južne Afrike. Dolaskom na ovaj svet, maleni Khumba (glas Jake T. Austin) vrlo brzo uviđa da je drugačiji i da se jednostavno ne uklapa u okruženju koje nema razumevanja za bilo kakve razlike.To što je zebra sa samo polovinom pruga po telu, dovoljan je razlog da ga u krdu tretiraju s omalovažavanjem, pa čak i s podsmehom.Khumba zbog toga kreće u avanturu koja će mu promeniti život, pretvarajući ga u junaka spremnog da se suoči sa svim izazovima radi ostvarenja svog sna: da pronađe čarobni drevni vodopad, koji će mu pomoći da dobije svoje nedostajuće pruge...Simpatično interpretirana priča, koja nosi niz poruka, umešno upakovanih u estetski stilizovanu animaciju.U duhu lepo kreiranih crtaća i ovde imamo nekoliko lepo napisanih, zanimljivih likova, smeštenih u pogodan ambijent afričke divljine, koji kroz dijaloge razvijaju priču u pravom smeru.Objektivna konstatacija jeste da priča ide predvidljivim tokom, ali da ipak poseduje neku dubinu, smisao.Tolerancija, prijateljstvo, radoznalost, hrabrost, posvećenost, vera u sebe, jesu glavni sastojci stvarajući 'ono nešto', zbog kojih narativ ima neodoljiv šarm, magiju koja nas spontano privlači.Sa tehničke tačke gledišta, ovaj animirani film zaslužuje visoku ocenu, pogotovo ako imamo u vidu znatno manji budžet u odnosu na recimo, neke 'Pixarove' projekte.Takođe bih pomenuo sugestivnu muziku fino usklađenu s dinamikom priče, za koju je zaslužan Bruce Retief.Mada nije remek-delo ovog žanra, nameće se zaključak da je prouzrokovao dobre reakcije znatiželjne publike, u stalnoj potrazi za zabavnim dugometražnim 'crtaćima'.Iz mog ugla, položio je test, bez obzira što nije dosegao nivo nekih američkih animiranih blockbustera.