Usamljeni pisac

Spike Jonze potpisuje oštru satiričnu kritiku modernog društva, po sopstvenom scenariju, inspirisan tekovinama savremene tehnologije koja je odavno urbanog čoveka stavila u položaj bezpogovorne zavisnosti.Glavni akter je Theodore (Joaquin Phoenix), pisac koji se bavi pisanjem emotivnih pisama za potrebe drugih.Međutim, on sam je nesrećan, jer je njegov brak zapao u krizu, gde je jedini iztlaz - razvod od supruge Catherine (Rooney Mara).Emotivno uzdrman, Theodore želi nešto da promeni u svom životu.Kada nabavi novi, veštački inteligentni operativni sistem, nazvan OS1, koji se karakteriše visokim stepenom prilagodljivosti u odnosu na potrebe samog korisnika, neočekivano mu se menja život.Kroz zajedničko druženje sa Samanthom (glas Scarlett Johansson), prijatnim ženskim glasom koji omogućava neposrednu komunikaciju s mašinom, Theodore razvija nesvakidašnji odnos, koji vremenom prerasta u specifičnu ljubavnu vezu... Spike Jonze je poznat kao filmski radnik koji ne juri za zaradom, već nastoji da sopstveni umetnički senzibilitet izrazi samo onda kada oseti da ima pravi materijal za tako nešto.Iz tog razloga retko snima, pa je ovo njegov tek četvrti dugometražni film. Odlična priča, izuzetno vešto režirana, sa jasnom sugestivnom fotografijom i prikladnom muzičkom podlogom. Sve su to aduti, koji ovaj film svrstavaju u vrhunske projekte, prave moderne klasike, o kojima će se dugo pisati i pričati.Bilo bi nepravedno ne istaći i izvrsnu glumu nosioca glavne role.Joaquin Phoenix deluje toliko prirodno, jer odaje utisak otuđenog čoveka, intelektualca koji je uplašen da se upusti u novu emotivnu vezu, pa stoga bira drugačiju opciju.Od sporednih rola, povoljan utisak su ostavile Amy Adams, kao dobra prijateljica Amy i Scarlett Johansson, zahvaljujući svojim glasovnim sposobnostima koji dolaze do izražaja tokom brojnih inteligentno prikazanih dijaloga s Theodoreom.Jedino što meni smeta je koncept same završnice radnje, koja je nekako neusaglašena s onim što nam režiser nudi u genijalno napisanom narativu.Naravno ovo je moja lična sitna zamerka, ali generalno gledano, ovo je film koji ima toplu preporuku. Revolucionarno, inspirativno, osvežavajuće filmsko štivo koje će vas naterati da se duboko zamislite i probate da odgovorite na neka škakljiva pitanja.