Filip Gašparović
Čvrsto stojim iza onoga što radim, bilo dobro ili loše. Nikada ne bih bježao u apstrakciju zbog straha od kritike. Film mi se rađa poput sjećanja na san...
...prvo atmosfera, neki čudan osjećaj, a iz tog osjećaja rađa se slika. Tek tada slika dobiva oblik u nekoj tehnici, može biti plastelin, cel, 3D, sve ovisi o tom osjećaju. Volim se izražavati na razne načine…
Status: samo što nije diplomirao
Zašto animacija? Postoje trenuci u životu kad jednostavno znate što vam je činiti. Osjećate da ste na pravom putu. Animaciju volim jer tada imam totalnu kontrolu. Kolega redatelj mi je jednom prilikom rekao: 'Što bih dao da svoje glumce mogu kontrolirati kao ti svoje likove.' U animaciji nema straha da će nestati svijetla, glavni glumac dobiti herpes dan prije završne scene ljubljenja, kontrolirate čak i gravitaciju. Jednostavno, igrate se Boga.
Planiraš li se u životu baviti animacijom, kojom vrstom i u koje namjene? Mislim da ću uvijek raditi autorske filmove, ali od nečeg se mora i živjeti. Trenutno se bavim izradom računalnih igara. To je vrlo zanimljiv medij, on ima novu dimenziju koju film nema. U filmu gledatelja vodite kroz kadrove i on je samo promatrač, a u igri ga puštate da sam istražuje.
Što pruža naš studij animacije? Sve! Dobiješ svo znanje potrebno da bi se bavio tim poslom. Istina, neke stvari nisu u programu, jer nema vremena, ali nisu ni preskočene. Važno je da naučiš 'kako', a dublje ulaziš u problem ako hoćeš. Najvažnije, studenti animacije ne postaju kopije profesora.
Opiši nam svoj diplomski rad.. To je priča o biću ispod leda, koje želi saznati što je sa druge strane. Radno ime mu je 'Io', po Jupiterovom mjesecu. Radim ga u 3D računalnoj tehnici, ona će najbolje stvoriti atmosferu kakvu želim. Računalna animacija ima svojih mana, likovi se kreču mekano (po krivuljama), te izgledaju plastično, no radnja ovog filma događa se pod vodom, pa se i moraju tako kretati, dok plastičnost likova ovisi o autoru, a ne tehnici. Pitanje je samo radi li film programer ili likovnjak. Mnogi smatraju kompjutore hladnim strojevima, koji ne mogu služiti za stvaranje umjetničkih djela. Za mene su samo alat, poput kista.
Koliko je trajala izrada filma? Godinu dana je sazrijevao u glavi, zatim sam pola godine radio animatic (cijeli film u grubo bez slike i zvuka) Izrada finalnog proizvoda trajat ce oko godinu dana. Dakle godinu i pol.
Kako je rađen film? Prvo sam radio knjigu snimanja. Crtajući kadrove, pretvarao sam osjećaj i atmosferu u priču. Zatim sam napravio glavnog lika u glini, lakše mi je modelirati lice nego nacrtati. Zatim sam ga slikao iz nekoliko kuteva , pa pomoću tih slika prenio u računalo. Animatic je mnogo promijenio, jer tek sam tada vidio kako se spajaju kadrovi. Animatic zatim ide kompozitoru, a na kraju se sve ponavlja, ali sa efektima, detaljnijim modelima, te punom animacijom.
Uzori, ideali, omiljeni animatori, likovi iz filmova, osobe ili stvorenja koje te inspiriraju ili na neki način utječu na tebe? Omiljeni autor mi je Hayao Miyazaki. ('Princeza Mononoke', 'Spirited Away') On ne stvara film oko prekrasnih slika, već prekrasnim slikama obogaćuje film. To je vrlo važna razlika. Mislim kako iskreni umjetnik ništa ne može sakriti. Ako me upoznate kroz ovaj film, to znači da sam uspio.
Nema komentara.