KENGES
Od samog početka pokušavamo održati kakvu-takvu ravnotežu između autorskih i komercijalnih projekata...
Priča producent Lado Skorin
Kenges postoji 8 godina. Studio je prvenstveno orijentiran na animaciju i specijalne efekte kao primarno područje rada, te produkciju televizijskih emisija. Od samog početka pokušavamo održati kakvu-takvu ravnotežu između autorskih i komercijalnih projekata (pod komercijalnim projektima podrazumijevam većinom reklamne i promotivne spotove).
FILMOVI U PROIZVODNJI
*SOLDAT, animirani lutka film, cca 3', autor: DAVID PEROŠ BONNOT, film je u fazi snimanja stop animacijom (naslovna)
*PROSTORI POJAČANJA, radni naziv, eksperimentalni film, 15', autor: VLADISLAV KNEŽEVIĆ
*TOUR DE FORCE, eksperimentalni film, kombinacija stop animacije i 3D animacije, cca 20', autor: SIMON BOGOJEVIĆ NARATH
* OTOK, 3D animirani film, cca 8', autor: SAŠA BUDIMIR; film je u pretprodukcijskoj fazi, autor radi layout i dizajn produkcije.
Jesu li neki vaši filmovi već bili na festivalima? Kenges je do sada proizveo nekoliko filmova koji su bili uspješni na festivalima kod nas i van granica Hrvatske. Filmovi BARDO THODOL i PLASTICAT autora Simona Bogojevića Naratha osvojili su Oktavijane na Danima hrvatskog filma, svaki u svojoj kategoriji. 'Bardo Thodol' kao najbolji eksperimentalni film 2000. g., a 'Plasticat' kao najbolji animirani film 2003. 'Plasticat' je do sada prikazan na tridesetak svjetskih festivala i osvojio je 7 nagrada.
Planovi za budućnost? Dugometražni film, animirani serijal? U pripremi imamo tri scenarija za dugometražne animirane filmove i jedan serijal.
Jeste li već stupili u kontakt s nekim domaćim ili stranim distributerom? Nakon uspjeha Plasticata kontaktiralo nas je nekoliko stranih distributera specijaliziranih za kratke i animirane filmove. Kako su svi imali podjednake uvjete za distribuciju, odlučili smo se za Autour de Minuit iz Pariza jer su bili najsimpatičnija ekipa, a i filmovi koje imaju u distribuciji najbliži su našoj produkciji.
Zašto se noviji domaći crtići ne prikazuju na hrvatskim televizijama? Od domaćih televizija jedino je HRT pokazao interes za prikazivanje 'Plasticata' u okviru emisije filmskog programa. Nažalost, kako je uvjet nekih festivala bio da film nije javno prikazivan na televiziji ili u kinima, tako se film nije prikazao HRT-u. Nakon gašenja 'Animavizije' na HRT-u ne postoji emisija koja kontinuirano prati recentnu svjetsku i domaću animaciju, tek se tu i tamo u emisijama filmskog programa i programa za kulturu pojave osvrti na neki animirani film.
Postoji li potreba za osnivanjem nezavisne ‘animateke’ koja bi eventualno sistematično i statistički prezentirala recentnu domaću animaciju u Hrvatskoj i inozemstvu i o njoj vodila brigu? Svi producenti filmova sufinaciranih sredstvima Ministarstva kulture RH dužni su dostaviti jednu kopiju filma Hrvatskom državnom arhivu – Hrvatskoj kinoteci besplatno; fundus dakle postoji, pitanje je koliko se producenti toga pridržavaju. Hrvatska nezavisna animateka bi bila čisti balast. Možda je pametnije uložiti više novca u proizvodnju animiranih filmova kako bi imali što distribuirati i prikazivati. Problem distribucije i prezentacije domaće animacije je identičan problemu prezentacije ostalih filmskih formi (dokumentarci, eksperimentalni, kratki i igrani film), te bi ga zajednički trebalo rješavati.
Koji su najveći problemi hrvatske animacije? Financije. Država, tj. Ministarstvo kulture je najveći producent. Svi ostali su manje-više samo izvršni producenti koji raspodjeljuju novac dodijeljen od Ministarstva. Neodgovornost pojedinih autora i producenata, dodijeljeni projekti odstupaju od plana proizvodnje i nekoliko godina, a neki nisu nikada završeni. Nedovoljan broj kvalitetnih 2D i 3D animatora za bilo kakvu ozbiljniju produkciju. Nedostatak dobrih ideja i scenarija. Tko će pisati dijaloge? Nekritičnost u ocjenjivanju domaće produkcije. Proglašavati Zlikavce vrhuncem naše animacije je uvreda Piri, Njamiju i ostalim dečkima jer su oni genijalci koji nose Zlikavce koji bi bili jednako genijalni i bez ikakve animacije i slike. (Kao što su Zločesta djeca godinama to i bila). Najveći apsurd je da kopiramo strani dizajn i reduciranu animaciju (South Park), a Zagrebačka škola crtanog filma je najpoznatija upravo po reduciranoj animaciji. Edukacija. Zašto se uz studij animacije sada prikrpao i studij novih medija (što god to značilo)? Kako na prijemnom ispitu izabiru kandidate, koji su kriteriji za animaciju, a koji za nove medije? Tko su predavači? Dok Joško Marušić, Neven Petričić, Darko Kreč imaju iza sebe godine rada na animiranom filmu, gomilu filmova i neosporno poznaju materiju koju predaju, tko su MG Taylor, Darko Vračević, Kuhta - kako su oni doprinijeli umjetnosti da su zaslužili mjesto predavača na Akademiji?
Nema komentara.