Teksaška polja smrti
Texas Killing Fields
(2011.)
Anchor Bay Films, Blue Light, Blitz
105'
krimi, drama, triler, povijesni
Režija: Ami Canaan Mann
Scenario: Don Ferrarone
Producent/i: Michael Jaffe, Michael Mann
Zemlja: SAD
Linkovi:
Od 1970. nedaleko Texas Citya pronađeno je preko 60 tijela. Film je snimljen prema istinitim događajima.
Čitaj dalje ...
Moraš biti prijavljen/a!
Močvara
Inspirisan istinitim događajima o ubistvima u neposrednoj blizini malog mesta uTexasu, tamo negde 70-ih godina, filmska priča prati lokalnog detektiva za ubistva, Mikea (Sam Worthington) i njegovog partnera, Briana (Jeffrey Dean Morgan), policajca pristiglog iz New Yorka.Njih dvojica pokušavaju da zaustave misterioznog serijskog ubicu koji nakon zločina ostavlja sopstveni 'zaštitini znak', tako što masakrirana ženska tela baca u obližnju močvaru, svima poznatu kao 'polje smrti, u kome živi nečastivi'... Ami Canaan Mann (inače ćerka Michaela Manna) nakon debitantskog ostvarenja ('Morning', iz 2001.) potpisuje mračan film, oslikavajući mentalitet ljudi poznatih još od davnina (doba Divljeg zapada) kao veoma drčnih, nezgodnih, sa specifično izraženim smislom za pravdu (gde prisustvo policije i pravosudnih organa nije uvek nužno potrebno). Don Ferrarone debituje kao scenarista, stvarajući filmsku priču koja deluje kao kliše, ali samo na prvi pogled.Pored dvojice detektiva, koji su u suštini baš onako različiti tipovi, ovde i 'bad guys' nisu neki koje smo možda očekivali da vidimo na kraju filma.Dobro postavljena scenografija i veran prikaz jedne male zajednice, sa nekim njenim nepisanim pravilima ponašanja, jesu aduti filmske radnje, prožete brojnim metaforama.Puno mraka, magle, kiše i blata, doprinose turobnoj atmosferi lokalne sredine, gde se teško živi i gde je ljudski moral veoma rastegljiva kategorija.Mana je što nema potrebne dinamike, jer ova mešavina drame i trilera, jednostavno ne dopušta da radnja ide nekim ustaljenim tokovima.Zato od uvoda, pa preko središnjeg dela filma, pa sve do samog kraja, ima dosta 'praznih hodova', čime se stvara slika o napornom, a na momente i monotonom filmu.Glumačka postava okupila je nekoliko renomiranih imena, ali pošteno je reći da niko od njih nije pokazao ništa naročito, pogotovo to važi za dvojicu glavnih likova.Međutim, mala Chloë Grace Moretz opet je briljantna u roli devojčice, prepuštene samoj sebi, a zasluge za to delimično idu i na račun njene 'filmske majke', Sheryl Lee, koja tumači ženu bez ikakvog morala (narkoman i jeftina prostitutka) i to na ubedljiv, sugestivan način.Mada je ovo filmsko štivo imalo dosta potencijala, ipak je ostalo u granicama prosečnog filma.Da li je razlog tome, možda neiskustvo režiserke ili eventualno scenariste nije mi poznato, ali je definitivno da sam puno više očekivao, nego što mi je ovaj film dao.Stoga ne mogu da ga preporučim, jer objektivno ovo nije film za svačiji ukus.
Krimić
Meni je ovo jako dobro. Volim ovakvu vrstu filmova. Iako sam znao otprilike što mogu očekivati, stvarno me je ugodno iznenadio. Glumci jako dobri - osobno Moretz i Worthington. Pravi kriminalistički film u svakom smislu riječi.
Loše
Niti jedan film se ne snima kao po špagi, točnije da se scene snimaju od početka do kraja tim redosljedom; i nakon što redatelj odluči da su snimljene sve scene potrebne za raspuštanje glumačke i dijela tehničke ekipe, na scenu stupa montaža, vrlo bitan dio svakog filma, kada se povezuju raštrkani dijelovi u smislenu cjelinu. „Texas Killing Fields“ izgleda kao da nije prošao kroz proces filmske montaže. Nerijetko se scene nižu potpuno besmisleno i bez reda. Već s time ovaj film je za svaku osudu jer jednostavno gledatelj gubi volju za praćenjem bilo kakve radnje; kad sam već kod radnje, tj. scenarija on je podosta loš i predvidljiv. Loš jer ne dopušta razradu niti jednog lika i jer guši potencijal glumačke ekipe, te je sam razvoj događaja nedovoljan kao i počinitelji zločina koji su vidljivi negdje na početku filma (nevješto, vrlo loše i nedorečeno ubačen lik Rulea, nasilnog bijelca s tetovažama da film ima više od dva potencijalna počinitelja zločina).
Očekivanja su ipak bila već od ovoga, pošto Mann producira, kćer mu režira, a i dobru glumačku ekipu uz poznata dva muška glumca (Worthington i Dean Morgan) zaokružuju osvježenje godine među glumicama – Jessica Chastain i genijalna Moretz. Film je ušao u službeni program prošlogodišnjeg Cannesa što je nevjerojatno, pošto se radi o zaista vrlo spetljanom i 'neurednom' ostvarenju na svim područjima.