Ralje

Ralje

Ima li ovaj film uopće koju negativnu kritiku? Od početka do kraja film je na visokoj razini, prvo blockbuster, što reći. Likovi, gluma, glazba..Sve je perfektno. Ali ipak, kad se morski pas pojavi, to je vrhunac. Spielberg je prenio dio one napetosti iz svog prvog dugometražnog filma Dvoboj, i napravio film koji do danas ostaje najbolji na tu temu. Neki će se pitat je li to horror film ili nije? Pogledajte u riječniku što znači riječ horor, a nakon toga pogledajte početak filma. Ljudi, ovo je horor!

jaws

film nije los ima svojih dobrih strana cak je i najrealni horor koji sam gledao

Nije me strah. Nije me strah.

Sjećam se da nakon što sam prvi put ovaj film odgledao u komadu, često sam si na moru ponavljao rečenicu iz naslova. Ali ne bi ušao. Ipak ima nešto u onom beskrajnom plavetnilu i njegovoj tamnoj dubini. Spielberg nam je to fino prikazao. Ovaj film nema recimo neka fantastična glumačka ostvarenja (ona nisu ni loša, dapače, sasvim su OK) ali zato ima tri stvari odličnu priču, odličnu režiju i jezivu glazbu (najbolju horor temu ikad skladanu). Krenimo redom. 1. priča: Scenarij je nastao po istoimenom romanu Petera Benchleyja i iako se poprilično razlikuje od knjige (koju vam također preporučam da pročitate) ali promjene su napravljene čisto u smislu zabave gledatelja jer je knjiga više kao unutarnja drama, a film više ide na akciju i suspence. 2. režija: Spielberg nam je svima već ranije pokazaoda je talentiran, a ovim filmom se smjestio u samu povijest filma. Iako je imao mnoge probleme u snimanju, puom ljubavlju za film uspio ga je završit i fanatičnom režijom podiže i vjerno prenosi radnju na ekran 3. glazba. Ah, ta glazba. Da se razumijemo, Ennio Morricone je najbolji filmski skladatelj, ali ova tema Johna Williamsa mu je sasvim ravna, ako je čak i ne nadmaš... ma ne ipak ne nadmašuje one najbolje. Ali ova glazba je prejezovita i od ova tri elementa najviše izaziva jezu i strah u gledatelja. Pogledajte film opet, ako ste ga već gledali. Ako niste, onda ga pogledajte na moru, u jednoj finoj ljetnoj noći, pa da vas vidim oćete li onda se usudit otić na noćno kupanje! Mislim da će vam se napunit gaće! Čak i nudistima!

Najbolji realni horor svih vremena

Naslov, nadam se, sve govori! Ovo je tako strašan film nakon kojega se nitko više lagodno ne kupa u našem Jadranu (iako znamo da će me u Jadranu prije zdrmati grom nego napasti morksi pas, ali svejedno). Uz egzorcista, najstrašniji film svih vremena (meni), u kojemu oskudnim kadrovima Spielberg stvara nevjerovatan osjećaj jeze koja kuluminira u zadnjim scenama kada psina proždire cijeli ribarski brodić. Nakon ovog filma, ništa više nije isto, pojam horora se promijenio, a ja se i danas stresem kada vidim u mora da u moru nešto bliješti. Brrr... strah me se i samo sjetiti. Ocjena: 5

Hvali more, drž'se kraja!

Film koji je okrenuo Hollywood naopako! Nakon ovog remek-djela u Hollywoodu i filmskoj industriji općenito više ništa nije bilo isto. Film koji je uveo pojam ''blockbuster'', film koji je drastično smanjio broj kupača na plažama širom svijeta, film koji je ubio mnogo ''nedužnih'' morskih pasa...Film koji je i danas jednako zastrašujuć i originalan kao i prije 30 godina! Sjećam se da sam prvi put ovaj film gledao kao klinac na video kazeti, snimljen sa neke njemačke satelitske stanice. Iako nisam razumio ni riječ što govore, film sam gledao nebrojeno puta. Razlog je bio zastrašujući morski pas i glazba u filmu od koje se čovjek naježi. Upravo su to dva ključna elementa zbog čega ovaj film ima danas kultni status. Ovdje se radi o hororu u kojem monstrum nije neki vampir, drakula, zombi ili nešto slično čega se ljudi boje, ali ipak znaju da ne postoji, nego je ovdje riječ o najubojitijem stvorenju na zemlji koje je stvarno i za koje ljudi znaju da je tu. Način na koji je Spielberg snimao (morski pas se jako malo vidi na ekranu, uglavnom se radi o kadrovima iz njegovog kuta gledanja) samo još više pridonosi osjećaju jeze i straha. Sve to popraćeno legendarnom glazbenom podlogom i zagarantiran je strah na licu gledatelja. Iako je Spielberg imao dosta poteškoća tokom snimanja (pogotovo sa mehaničkim morskim psom koji je više bio u kvaru nego u funkciji, problema sa producentima, rokom snimanja...) izgleda da mu je bilo suđeno da snimi ovakav film. Ovo remek djelo svaki ljubitelj sedme umjetnosti mora imati u svojoj kolekciji.

Remek djelo

Prvi šok koji sam doživio kao klinac je bio upravo RALJE. Sjećam se da je gotova sva publika ustuknula unazad u sceni kada glava ispada iz mraka izgriženog čamca. Da nije bilo naslonjača svi bi popadali na leđa. Film ima fantastičnu atmosferu i stvarno je remek djelo.

Volite li ribe?

E,pa one sigurno vole vas.A dokaz vam je u ovom filmu. U povodu 25. obljetnice legendarnih Ralja na nekoliko je plaža u Californiji postavljeno na desetke promotivnih plakata. Interesantno, toga je dana bilo višestruko manje kupača nego obično. Pred nama je novo izdanje kultnog filma o morskoj psini koje obilježava 30. godišnjicu remek djela Stevena Spielberga.DVD još nisam pregledao pa vam još ništa ne mogu reći za dodatke.Ja imam VHS Ralja,ali ću ipak kupiti film na DVD-u zato jer skupljam filmove Spielberga,a 70% filmova u kolekciji su mi na DVD-u,pa bi bilo fer da i ovaj klasik bude.Pogledao sam drugi dio,ali taj mi je bio glup do bola,pa nisam ni imao želju za drugima.Drugi mi je bio toliko glup da mi je na nekoliko trenutaka pokvario dojam o prvom.Ali nastojao sam ga izbaciti iz glave.I to mi je uspjelo.Treći dio je,kako sam čuo u 3-D.E,da.Spielbergove Ralje su ušle u Top 100 po imdb-u i dobio je ocjenu 8.4,drugi dio je dobio 5.3,treći 3,2,a četvrti je došao i na najgorih 100.Ocjena mu je čak 2.6.Ne razumijem zašto su uopće išta radili nakon drugog nastavka.To je dokaz da nastavci ništa ne valjaju.Svaka čast izuzecima kao što su Kum 2 i Star Wars stara trilogija (ima ih još),ali nastavci ništa ne valjaju. Režija kao uvijek,fenomenalna,gluma isto tako,priča odlična (u ono vrijeme),specijalni efekti iznenađujući,pa se o ocjeni ni ne treba pričati. Spielberg je ovaj film napravio još davne 75-e.Prije toga je napravio isto jedan hit Duel.Malo tko je čuo za njega ali ga ja definitivno preporučam.Godinu dana prije Ralja je snimio Teksas ekspres,a godinu poslije Ralja je snimio i Bliske susrete treće vrste.Onda mu je tek profesionalna karijera počela.Snimio je filmove kao što su Indiana Jones,E.T.,Shindlerova lista,...Sve do sad kada ga mnogi znaju kao najbogatijeg redatelja novoga vijeka.Producirao je više od sto filmova i zaradio hrpu novaca.Znači,odlična režija,glumci,atmosfera i sve ostalo.O ocjeni ne trebam ni mislite a vise se ugodno smjestite i uživajte!!!!

Ocjena recenzije: 4.75 Tvoja ocjena: -

dodaci...

film je legenda, ali glupo mi je to što nema apsolutno nikakvih specijalnih dodataka... svaka pohvala distributeru za specijalno izdane, ali ispravio bi onog tko je pisao tekst o filmu - nije 25. već 30. obljetnica!

You're gonna need a bigger boat...

Napokon,napokon,napokon.. Bilo je več i vrijeme da naši distributeri izdaju ovaj klasik na DVD-u! A šta reči o jednom od najboljih i najisplativijih mega hitova,filmu koji je zaslužan za postojanje Blockbustera.Jedno je sigurno,Ralje su do tada relativno nepoznatog mladog redatelja Stevena Spielberga izbacile u orbitu. Doduše Spielberg se je iskazao da je sposoban napraviti dramaturški napet,zastrašujuć i dramatičan film još kod svog prvog večeg filma,odličnog Dvoboja,u kojem je publiku držao na rubu živaca i zastrašivao velikim kamionom,koji je bio prikazan kao nekakvo moderno čudovište,jer vozač nikad nije bio prikazan,pa je kamion djelovao kao živo biće. No vratimo se Raljama. Film je zapravo ekranizacija romana Petera Benchleya koji je ujedno i jedan od scenarista filma uz Carla Gottlieba,a glumi i jednu malu cameo ulogicu fotoreportera u filmu. Spielberg je postigao napetost i strah kod publike jer kroz cijeli film do skoro samog kraja nije pokazivao Morskog psa,te je da bi postigao napeost koristio kameru iz "pseće" perspektive(svima je vjerovatno u pamćenju ostao uvodni kadar i smrt prve žrtve),a atmosferu je podizala naravno sad več legendarna muzika i jedna od najpoznatijih filmskih tema Johna Williamsa. No što je nasmješnije,Spielberg je koristio taj pristup iz razloga jer jer je skužio da gumeni morski pas,Bruce, kako ga je on sam nazvao,na ekranu izgleda lažno,pa čak i smješno a ne zastrašujuće,pa ga je morao prikazivati što manje,te je tako uspio postiči jezu kod publike. Svemu tome potpomažu i glumače izvedbe Roy Scheidera(Police Chief Brody),Robert Shaw(Quint) i Richarda Dreyfussa(Matt Hooper).Zanimljivo,na audiciji za ulogu Quinta je bio i Lee Marvin,a šefa policije Brodya Jeff Bridges i Charles Heston. Kao što svi več znate film je dobio i tri lošija nastavka,sve jedan lošiji od drugog i osigurao Spielbergu status hitmakera. Horror klasik koji sam gledao i još ću ga mnogo puta pogledati samo ovoga puta na DVD-e izdnju. Svakako preporučam!

Ocjena recenzije: 4.67 Tvoja ocjena: -