Balcancan

Genijalno

Odavno sam prestao da brojim koliko puta sam gledao ovaj film. Pored toga što je inicijator dobrog raspoloženja, ova urnebesna komedija pruža odličnu retrospektivu ne tako davnih dešavanja na ovim prostorima svakome ko ima smisla za sarkazam i ironiju. Bez sumnje najbolji Ex-Yu film u poslednjih par godina.

ludilo

extrica, zabavno. super dobre fore, posebno ona sevketa ramadanija "poso je dobar, a para laka" :) seka- luda kao i uvijek, a da ne pominjem muslimansko-hrvatski sukob. crna komedija- odlicna. acimovic, iako u sporednoj ulozi, pokazao se kao jedan od bolji glumaca sa ovih prostora. a tek muzika...

neoriginalna mješavina balkanskih začina

film mi se nije svidio i dadoh mu dvojku. uvod je predug, retrospekcija je višak, odnosno cijela ideja scenarija da poveže dvije generacije je nategnuta, površna i nepotrebna. cilj je bio u jedan film ugurati što više fora vezanih uz balkan, što više stereotipova i pošalica koje su vjerojatnije čudnije i zabavnije strancima nego balkancima. naravno, ima dobrih fora i solidno je režirano, ali sve u svemu ideja filma je bezvezna i nerazrađena, scenarij toliko blesav i namijenjen stranom tržištu da film stvarno nikome s ovih prostora ne bih preporučio. meni je osobno bio dosadan, umjetan, nekoherentan, neke dijelove bih bez beda izbacio, neke bih dorađivao. cijela priča kao da postoji samo zato da bi se u nju uvaljale fore i zgodne zgode koje i nisu toliko zgodne. prolazna ocjena jer se ipak radi o pokušaju tematiziranja glavnih odrednica balkana u jednome filmu, al sve u svemu ne znam kome bi ovaj film mogao ostati u trajnom sjećanju.

bezveze

glupo i isforsano.

štrafta kume

Darko Mitrevski konačno nam je priuštio jednu ljepu komediju uz fenomenalne nesavršene glumce koji su kao stvoreni za ovakav film

Jesi li za can - can?!

Moram priznati vrlo dobro izdanje debitanta Makedonca Darka Mitrevskog. Film je ispričan retrospetkivno,a priču iznosi svojim cimerima u mrtvačnici, upravo pristigli Santino Genovese (Adolfo Marigotta). Priča seže još u vrijeme njegova oca i odmotava se do konačne situacije. Tu na scenu stupa "cvjetna" obitelj iz Skopja sastavljena od Trendafila Karanfilova (Vlado Jovanovski), žene mu Ruže (Zvezda Angelovska) i punice Zumbule (Seka Sabljić) te njihovim road trippom u Bugarsku. Bilo kako da bilo Karanfilov je čovjek za kojeg kažu da su mu ratovi obilježili život (rođen je na dan kada je Izrael objavio rat Egiptu, i tako redom, uglavnom sve njegove značajnije događaje u životu obilježio je prvi dan rata negdje u svijetu.) Konačno ratno stanje u njegovoj domovini budi njegov strah od rata i tjera ga na bijeg. Cijelu stvar zamotava smrt babe Zumbule negdje u Bugarskoj od vrućine neobično visoke za proljetno doba. Pa let's go! U pomoć pristiže Talijan Santino kako bi ispunio posljednju očevu želju. Tu u biti započinje proputovanje lika auto - tabilca Caligula i Karanfilova kroz slavenske zemlje (od Bugarske, Srbije, Monte Negra, do BiH)sve u potrazi za jednim tepihom i zamotanim tijelom babe Zumbule. Na toj odiseji doživljavaju cijeli niz zgoda i nezgoda koji će trajno izmijniti njihove živote. U cijeloj toj priči javlja se i Branko Durić u liku opakog Ramadina koji sve na neki način privodi kraju. Film je protkan aluzijama na povijesne ličnosti (Caligula, Homer), citatima iz filmova, poigravanjem stereotipima, ironijom i groteskom što sve zajedno rezultira humorom. Sve u svemu filmu bih dala peticu, ako zbog ničeg drugog onda zbog poticaja debitantu Mitrevskom, što svakako zaslužuje.

Ocjena recenzije: 4.25 Tvoja ocjena: -