Prljavi Harry

AKCIJSKI KLASIK

Film od kojeg je Clint Eastwood stvorio vječni klasik

Legenda

Clint Eastwood živuća filmska ikona, meni jedan od najdražih glumaca. Ne mogu reći da mi je i jedan njegov film (bez obzira u kojima je glumio ili bio redatelj) bio loš, naprotiv svi su mu bili vrlo dobri ili odlični. Za film "Prljavi Harry", ne treba trošiti puno riječi, odavno je ušao u sve filmske anale, pogotovo za godinu u kojoj je snimljen. Legendarno dijelo koje se obavezno mora imati u svojoj kućnoj videoteci!

Dirty Harry

Prvi film iz legendarnog Dirty Harry serijala. Ne znam kaj da kažem,nego da je film odličan. Režija je odlična. Korištenje kamere je odlično. Film je imao odlične kuteve i rotiranja kamere. Priča i scenarij su isto odlični, bez imalo zamjerki scenariju. Priča je napeta do kraja filma,nije predvidljiva i ima dosta akcije. Akcija je s obzirom u koje u vrjeme je snimljen film je odlična i bolja od večine akcija u današnjim filmovima. Gluma je prva liga. Clint Eastwood je mi bio odličan u svakom filmu tako i u ovom. Njegov lik Insp. Harry Callahan ili kako ga zovu Dirty Harry je poprilično cool lik sa par dobrih spika kao "Do you feel lucky punk? DO YOU?" i sa fora neurednom frizurom.Mislim da je sam lik je bio inspiriracija za druge akcijske junake. Još bi od glumaca posebno pohvalio Andrew Robinson u ulozi negativca pod nadimkom Scorpiona, full je bolesno ga odglumio kako i treba. Glazba je odlična,dobro paše uz film ,čak mi ju je i bilo melem za slušat. Nemam puno za reči o filmu osim da ga nabavite pod obavezu ako niste. Film je dobar u svakoj kvaliteti.

"You've got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?"...

Legendarna rečenica iz još legendarnijeg filma 70-ih godina redatelja Dona Siegela,koji je i onako tada već poznatog Clinta Eastwooda koji se ranije proslavio ulogama šutljivih jahača u filmovima Sergia Leonea još više ustoličio na postolju omiljenih i legendarnih akcijskih junaka,sve do dana današnjega. Kada se taj film pojavio pred publikom sa već davne 1971. godine,postigao je ogroman uspjeh kod publike. Obožavali su ga zbog otvorenog prikaza nasilja i golotinje,ali i drugačijeg pristupa policijskoj priči. Gl. junak ovdje nije bio policajac koji je radio sve "by the book",već je to bio antijunak,agresivan,nemoralan,beskompromisan, žilav,nepopustljiv i nemilosrdan policajac koji je težio zadovoljiti pravdu,ali pritom nije slijedio zakone već se držao one stare - "cilj opravdava sredstvo",a jedini prijatelj mu je bio Magnum 44 kojim je čistio ulice od ološa bez imalo beda. Zbog toga se pak s druge strane film baš i nije svidio kritici,koji u njemu nisu vidjeli opravdanje nasilnog osvetništva,te su ga mnogi tada žestoko popljuvali,pa čak nazivali i fašističkim filmom. No Harry je s godinama ušao u legendu,i danas svi o njemu imaju potpuno drugačije mišljenje,te ga svrstavaju u sam vrh najboljih filmova 70-ih godina,i općenito filmske povijesti kao takve. Uloga Prljavog Harryja je prvotno bila ponuđena Franku Sinatri,no budući da je on bio ozlijedio ruku u to vrijeme,producenti su se dali u potragu za novim glumačkim imenom. U opticaju su bili John Wayne,Steve McQueen i Paul Newman,no na kraju je ona ipak pripala Clintu Eastwoodu koji je odglumio Harrya bolje nego što bi to uspio bilo tko od prije nabrojanih i ostvario svoju najpoznatiju ulogu. Kao što je dobro poznato,Harry je kasnije dobio i četiri nastavka koji su varirali kvalitetom no ni jedan ga nije uspio nadmašiti. "Magnum Force","The Enforcer","Sudden Impact" i "The Dead Pool". Jednog od njih,"Sudden Impact",je režirao upravo sam Eastwood. Sve u svemu klasik koji se mora pogledati i imati u kućnoj videoteci!