Predator

Lovac na ljude

Radnja smeštena u srcu džungle, prati tim elitnih vojnika čiji je misija da spasu taoce (među njima i visokog političkog američkog funkcionera) iz kandži gerilaca u Srednjoj Americi.Na čelu tima je prevejani ratnik, Dutch (Arnold Schwarzenegger), čovek koji ne zna za strah.Sledeći instrukcije CIA operativca, Dillona ( Carl Weathers), zadatak se izvršava po planu. Pošto su otkrili lokaciju jednog gerilskog odreda i spektakularnom akcijom pobili sve živo, osim Anne (Elpidia Carrillo), koju su poveli kao taoca, nisu bili svesni da su i oni postali meta.Počinje da ih proganja vanzemaljac, izuzetne snage i inteligencije (razvijena sposobnost oponašanja).Ubija ih jednog po jednog, veoma brutalno, skupljajući leševe poput trofeja.Za grabljivca je to možda samo igra, u kojoj dokazuje premoć vanzemaljaca, ali za družinu komandosa je samo puka borba za opstanak protiv nevidljivog neprijatelja.Utisak je da spasa nema, ali Dutch nije spreman da se lako preda...Izvrsna režija, sa dosta kadrova iz vizure grabljivca (neko ih posmatra), uz efektnu uoptrebu specijalnih efekata, fantastično dizajniranim ratnikom-predatorom (visine daleko iznad prosečne visine čoveka, kao vizuelni pokazatelj ko je tu nadmoćan, a pohvale na račun Johna Vallonea), a sve to ispraćeno izuzetnom muzikom (Alan Silvestri) koja daje radnji potrebnu atmosferu napetosti.John McTiernan ('Die Hard') je ovim filmom prokrčio sebi put u visoke krugove Hollywooda.Za više nego solidnu priču, zaslužni su braća:Jim Thomas & John Thomas.Sa izuzetnim budžetom (za ono vreme) od $18,000,000, film je sjajno prošao na kino-blagajnama, a u prilog tome podatak o zaradi od preko $12,000,000 samo tokom prvog vikenda prikazivanja širom USA.Inače ukupna zarada procenjena je na blizu $60,000,000, što je zaista fascinantno.Lokacije za snimanje pronađene su u Meksiku (Jalisco, Palenque, Chiapas) čime je postignuta autentičnost mesta 'gde je jako gadno ako se izgubiš', a što je bilo zapravo savršeno mesto za lov na ljude, pa makar se radilo o dobro naoružanim i obučenim vojnicima.Sjajno, bez sumnje, jer ovaj film predstavlja u neku ruku obrazac kako treba napraviti odličan akcioni film, bez preterane (često frustrirajuće po običnog gledaoca) zavrzlame u priči, lišen neke naglašene patetike, kao i nekih suvišnih dijaloga (koji nas mogu odvući od suštine dešavanja, a to su scene borbi, garnirane žestokom pucačinom).Stoga je logičan sled događaja, što je ovaj film kasnije poslužio kao inspiracija da se napravi niz flimova slične tematike, među kojim je poslednji uradak iz 2010. sa Adrienom Brodyjem u naslovnoj ulozi. P.S. Ako smem da dodam da je ovo jedan od retkih filmova koje sam gledao po drugi put (prvi put daleke 1988.), jer prilika da ga odgledam u full HD rezoluciji, na velikom LCD TV ekranu, bila je isuviše primamljiva da je propustim.Pravi užitak, sjajna slika, odličan zvuk, a film fenomenalan!

žarka vanzemaljska kreatura

nakon velikog uživanja u filmovima alien i alien 2 dolazi još jedan ubojiti vanzemaljac no ovaj put ubojiti i nemilosrdniji nego ostali vanzemaljci u drugim sf filmovima ovaj će nas žarko oduševiti uz svu tu napetost i izdržljivost

Predator

Predator je jedan od najnapetijih filmova 80-ih i jedan od najboljih akcijskih filmova tog doba koji je kasnije utjecao na bezbrojne filmove toga žanra. Film ima sve: fenomenalna akcija, napet do kostiju, majstorsko građenje atmosfere, izgled čudovišta, gluma glavnih likova ( Švarcneger je iznenađujuče dobar i ovo mu je jedan od najboljih filmova u karijeri), napeta glazba koja ostaje u mislima, antologijska scena košenja prašume, završni obračun između predatora i Arnija i još puno toga. Film je ukratko predobar!!!

Ocjena recenzije: 4.67 Tvoja ocjena: -

"If it bleeds, we can kill it!"...

...rekao je sad več davne 1987. god. Arnold Schwarzenegger i otišao u legendu,zajedno sa redateljem Johnom McTiernanom,koji su nam isporučili jedan od najboljih akcijskih filmova ikada. “Predator” je uz “Conana” i “Terminatora” definitivno Arniev najbolji i najpoznatiji film,te mu je unatoč mnogobrojnim ostalim naslovima kojima nas je počastio tijekom bogate karijere,kao što su npr. “Total Recall”,“True Lies”,“Commando” itd.,obilježio karijeru,80-e godine,ali i žanr akc. filma kakav poznajemo danas. Njegovu kvalitetu i popularnost dokazuje i to da je dobio još jedan dobar,ali podcijenjen nastavak,utjecao na mnogobrojne (lošije) kopije koje su uslijedile narednih godina,kao npr. Dacascosov “DNA”,strip serijal kao i videoigru. Što se mene tiče,film je klasik, kultni film, koji svaki filmofil,koji imalo drži do sebe,mora barem jednom pogledati. Ja sam ga gledao bezbroj puta i uvijek jednako uživao u njemu.“Predator” je jedan od filmova koji i dan danas,nakon čak skoro 20 godina od svog nastanka izgleda odlično kao i tada,još uvijek nije izgubio svježinu i kvalitetu. Vrijeme ga nije pregazilo,te je još uvijek vizualno atraktivan,zanimljiv i nimalo zastario unatoč napretku tehnologije.“Predator” još uvijek plijeni pažnju izvrsnom režijom,spektakularnom akcijom,napetošću i svime ostalim,te se po tom pitanju bez problema može mjeriti sa većinom novijih filmova takve vrste,jer je definitivno još uvijek mnogo bolji i kvalitetniji od većine njih. Gotovo sve je savršeno u njemu,i jednostavno mu nemam šta prigovoriti. Negdje sam pročitao da Hollywood namjerava snimiti remake ovog izvrsnog filma,iskreno,nadam se da se to neće dogoditi,jer je “Predator” definitivno jedan od filmova kojima ne treba remake,zapravo,bilo bi to čisto svetogrđe. Uz sve več nabrojano,ne smijem zaboraviti spomenuti ni izvrsnu glazbu Alana Silvestrija koja uvelike podiže atmosferu i stvara napetost,kao i izvrstan posao Stana Winstona,majstora maske zaslužnog za dizajn i izgled Predatora. Remek-djelo!

Ocjena recenzije: 4.17 Tvoja ocjena: -