Umri muški
nikad više takvog akcića...
što reći, Umri muški, meni osobno najbolji akcijski film ikad snimljen, iako sam poprilično mlad pa nemam iskustva što se tiče Eastwoodovih klasika, ali mislim da je ovaj objektivno u samom vrhu. U sebi se smijem kad zamislim Schwarzennegera, Gerea i Stallonea u ovoj ulozi, kojima je bila namijenjena prije nego su je odbili i prepustili tada neiskusnom i nepoznatom Willisu. Karizma koju je on unio u lik McClanea je nezamjenjiva od strane bilokojeg od navedenih glumaca, a njegove sprdnje prema teroristima i rečenice su nezaboravljive. Film ima toliko savršeno uklopljenih detalja a opet je tako jednostavan. Hansa Grubera krasi hladnoća i sarkazam u svakom pogledu, a tu je i njegova nezaboravna ruka Karl, meni osobno u djetinstvu jedan od najdražih negativaca, koji zbog bijesa nakon smrti brata postaje hladno oružje i najljući protivnik McClanea u potrazi za osvetom. Tu su i glupi FBI agenti te zamjenik šefa policije Robinson, 'pametnjaković', koji uvijek ima krive postupke, a priča o policajcu Al Powellu koji nakkon nesreće nikad nije zapucao dobiva na vrijednosti na kraju filma kad se konačno riješi tragične prošlosti. Scene pucnjave i akcije općenito su spektakularne, tučnjava Johna i Karla nakraju zaista 'badass', a izreke poput one o Californiji i 'Yippy Kaii Yeej motherfucker' zauvijek su ušle u povijest! Maestralan i bezvremenski akcijski klasik!
fucking california
film na kojem sam odrastao,jedan od dragulja 80ih,ne samo da je izbacio Brucea u vrh nego i Jana de Bonta , uglednog kamermana koji se kasnije preselio na režiju,Michael Kamen daje ton sarkazma sa "let it snow" usred "tropskog" L A,a Bruceovi komentari legendarni(najjači kadar-prljav,u mračnoj ventilaciji,zapali upaljač i ispali prepun sarkazma " dođi na obalu,popit ćemo par pića, zabavit i nasmijat se)klasik teško dosežan po akciji i humoru koje sadrži
Now I Have a machinegun, ho-ho-ho!
Nakon što sam opet nakon duuugo vremena pogledao ovaj film, skoro sam zaplakao. Nije to bilo od tuge za teroristima koji su ubijeni niti zbog činjenice da su John i Holly završe zajedno. Ja sam plakao od sreće jer sam vidio jednog od najcool junaka nakon Prljavog Harryja. Ali plakao sam od tuge jer nema više takvih akcijskih filmova kao što je Umri muški. Po mnogima, jedan od najboljih akcijskih filmova ikad, a po nekima najbolji, jest sigurno najbolja suradnja između Johna McTiernana i Brucea Willisa. Zanimljiva jest činjenica da je Bruce Willis bio tek došao u obzir za ulogu nakon što su istu odbili Schwaznegger, Stallone, Richard Gere, Harrison Ford,... a film je nastao po knjizi (koju ću prvom prilikom pročitati). Ukratko, John McClane (kojega, vjerujem, ne treba previše predstavljati) dolazi u L.A. kako bi proslavio Božić sa svojom obitelji te kako bi pokušao pomiriti se sa ženom. Dolazi kod nje na posao gdje se odvija božićna zabava. Ali u zgradu upadaju njemački teroristi i uzimaju sve ljude za taoce. Osim McClanea. I tu počinje zabava! Ono što opisuje ovaj film je akcija, akcija i akcija. Ima je napretek i efektno je prikazana te doista gledatelja toliko uvuče u radnju da zdušno počne navijati za McClanea. Uz akciju, imate i odlične humorne-mačo replike i geste od strane McClanea (kao npr. „Now I have a machinegun. Ho-ho-ho!“, ili „Yippy-kai-yeaaay, motherfucker!“) su postale toliko poznate da su postale dio opće filmske kulture. Situacije u kojima McClane mora hodati bos po krhotinama stakla, kada se provlači kroz ventilaciju, diže u zrak katove i ubija teroriste uz ciničan osmijeh na licu. Prava je šteta što nema više ovakvih filmova. Evo sada je došao Umri muški 4, koji, čini mi se, podsjeća na stare dane kada su ljudi poput Johna McClanea, Ramba, Alexa Cobrettija, Johna Matrixa, Harryja Taskera hodali svijetom i dijelili pravdu po šarnžerima, a broj zlikovaca se kretao oko 100 po filmu, ah, avaj! Sudbo kleta! O kule Cordobe!
Die Hard Part I
Šta reći o ovome klasiku među akcijama.Kao prvo,ovaj dio je najbolji,najorginalniji,najnapetiji i ima najrealniju akciju.Umri muški je film koji je proslavio Bruca Willisa i mora mu se odati svo priznanje za izvrsnu priču,glumu i scenarij.A poseban je gušt gledati kako Alan Rickman gubi živce kada mu Bruce Willis hoda po zgradi i skida njegove frendove.
Yippee-ki-yay, motherfucker!!!
Mladoliki Bruce Willis u ulozi koja je od njega stvorila - Bruce Willisa. John McClane,vjerojatno jedna od najpoznatijih filmskih (anti) junaka svih vremena,krivi čovjek na krivom mjestu u krivo vrijeme. Čovjek od malo riječi,ali zato jak na djelima,koji zna "ubosti" svog protivnika tamo gdje najviše boli, što sarkastičnim upadicama što svojim pištoljem ili šakama. A tu je i fenomenalni Alan Rickman kao također jedan od najpoznatijih filmskih negativaca ikada - Hans Gruber. Koliko je taj lik popularan, dokazuje i to da se nalazi na 46 mjestu AFI-ine liste 50 najboljih negativaca svih vremena. A tu su i svi ostali likovi,koji svaki na svoj način pridonose u radnji,i svaki je s vremenom postao jedinstven i zapamćen. Krenuvši od umišljenog Ellisa,nespretnog kapetana Dwaynea T. Robinsona,preko Karla,Hansovog razbijača koji izgleda ko Christopher Lambert,pa do glupih agenata Johnson koji BTW nisu u rodu. Radnja filma je izuzetno jednostavna. Jedan policajac koji dolazi u LA kako bi se pomirio sa ženom,umjesto da se suoči obiteljskim problemima koje valja izgladiti,biva primoran suočiti se sam samcat,još k tome bos i u potkušulji,sa skupinom terorista koji upadnu na Božićnu zabavu,te uzmu za taoce sve zaposlenike,između ostaloga i njegovu ženu. Iako danas gledajući ta radnja i ne zvuči baš originalno,tada je bila, te je spajala izvrstan humor, dramu i žestoku akciju,a sam film je kasnije polučio bezbroj imitatora,što boljih, što lošijih (Under Siege,Passenger 57,Speed,Sudden Death itd.). Willis je kao što rekoh odradio ulogu karijere i bolji posao nego što bi to bili napravili Arnie,Gere,Stallone ili Burt Reynolds kojima je prethodno bila ponuđena ta uloga. Film je pod redateljskom palicom John McTiernana postao veliki hit i označio početak malo drugačijih,pametnijih akcijskih filmova,sa junakom od krvi i mesa,koji priča malo ali zato radi mnogo. Sve u svemu bezvremenski film koji ni nakon 20-ak god. i nekoliko 10-aka gledanja nije postao dosadan,dapače,vuče na još.