Nepomirljivi

Život i smrt vesterna

Eastwood je te davne '92 oživio vestern,uz gangsterski film klasičan žanr američke kinematografije,unijevši u njega dotad neviđenu kompleksnost,nasilje i realističnost,gotovo potpuno zanemarivši sve klasične elemente,pooput borbe dobra i zla,revolveraške obračune itd.Iako se činilo da će se izumrli žanr ponovo roditi iz pepela,do kraja devedesetih snimljen je samo jedan vestern vrijedan spomena,Tombstone sa Valom Kilerom i Kurtom Russelom.U svojoj karijeri Eastwood nikad nije igrao negatice,no ni klasične junake,već antijunake i griješnike,a njegova uloga u Nepomirljivima ponajviše nalikuje ulozi negativca.Upravo je za tu ulogu zaradio svoju prvu glumačku nominaciju za Oskara,no kipić je te godine dobio Al Pacino za Miris Žene.Eastwood kući nije otišao praznih ruku dobivši dva kipića,za režiju i najbolji film.Iako je Eastwood odličan u svojoj ulozi,show je ipak ukrao briljantni Gene Hackman.Čudi me što se Hackmanovog lika doživljava kao negativca budući da u ovom filmu,kao i u životu nema čistih negativaca i pozitivaca i ništa nije crno bijelo.Little Bill je samo šerif koji želi mir i disciplinu u svojem gradu,a njegovi postupci,iako brutalni i surovi,nisu počinjeni iz zloće.Freeman je standardno odličan,dok je briljantna izvedba tada mladog Jaimza Woolvetta,glumca koji je kasnije nestao sa hollywoodske scene,ostala nezasluženo podcijenjena.Smatram da je i on trebao zaraditi nominaciju za najbolju sporednu ulogu.Eastwoodova režija je kao i u svim njegovim filmovima konvencionalna te razliku od primjerice Tarantinove ili Scorsesejeve nema nekih prepoznatljivih elemenata,no dokazuje da za vrhunsku režiju nisu potrebne otkačene vratolomije i kutevi snimanja.Klasika će uvijek biti in.Eastwooda u svojim očima ipak vidim najprije kao redatelja.Jednog od najboljih u povijesti.Zanimljiva mi je teorija da su njegovi redateljski pothvati hommage glumačkim.Tako je lik Williama Munnya,zloglasnog i ostarjelog revolveraša i bandita hommage Čovjeku Bez Imena iz Leonovih špageti vesterna,dok je njegov lik iz Gran Torina ustvari umirovljeni Prljavi Harry.Vesterni nisu mrtvi,dapače smatram da iako trenutno nisu na vrhuncu popularnosti,itekako su na vrhuncu kvalitete.Utjecaj Eastwoodovih Nepomirljivih stvoril je kompleksne,mračne i nasilne primjerke žanra koji su po kvaliteti jednaki,ako ne i superioriniji klasicima.Filmovi poput spomenutog Tombstonea,art westerna Jima Jarmuscha Dead Man,U 3:10 za Yumu sa Russelom Croweom i Christianom Baleom,Costnerovih Divljih Prostranstva,mračnog The Proposition smještenog u bespuća Australije iz pera Nicka Cavea,True Grit braće Coen,poetičnog Ubojstva Jesseja Jamesa i otkačenog i inovativnog Tarantinovog Odbjeglog Djanga.Međutim,jedno od najboljih djela u povijesti žanra ne dolazi u obliku filma.Več u obliku HBO-ove kultne serije Deadwood koja srušila je još žešće od Eastwooda srušila sve stereotipe i pravila žanra.Valja spomenuti i dobru,ali daleko inferiorniju seriju Hell on Wheels.VESTERN I DALJE ŽIVI!

Kralj Eastwood !

Odlična priča i izvrsna glumačka postava sa prekaljenim veteranima (Eastwood,Freeman,Hackman). Za mene je izbor Genea Hackmana za pokvarenog šerifa izvrsna jer on je uvijek znao odglumiti pokvarenjake. Eastwood je dokazao i kasnijim filmovima da je vrsan režiser.

NAJBOLJI VESTERN IKAD SNIMLJEN

Nakon što je u 60-ima John Houston režirao film Nepomirljivi,Clint Eastwood je 1992.stvorio svoje Nepomirljive koje je kreirao kao filmsko remek djelo. Eastwood,inače vesternski veteran snimio je jedno od svojih najboljih,ako ne i najbolje filmsko djelo. Iako je njegova izvedba starog revolveraša izvrsno odglumljena te je bila u konkurenciji za oscara te godine je oscara zasluzeno odnio briljantni Al Pacino u filmu Miris Žene. Eastwood je kući ipak odnio oscara za najboljeg redatelja i za najbolji film. U filmu se uz Eastwooda istice i legendarni Gene Hackman koji je zaradio svog drugog oscara za briljantan portrat sadističkoga šerifa Little Billa. Svi ljubitelji vesterna trebali pogledati ovaj vrhunski film.