Beowulf

Priča=film

Danas nema mita koji nije povukao neki film...Ovu priču o Grendel znala sam odmalena, i bila mi jedna od najdražih...i naravno kao dijete imala sam neku svoju viziju te priče....sad nakon dosta godina gledala je film...i ono...svidio mi se...iako, ima nekoliko sitnica koje nisu točne, al film mi se zaista sviđao...i ono, da spomenem, Angelina Jolie-ufffff....prevućeeeee ;)

Heroj Beowulf ubija zlog Grendela

Robert Zemeckis (trilogija ''Back to the Future'') autor je animirane avanture smeštene u drevno dansko kraljevstvo Herot, kojim vlada Hrothgar (Anthony Hopkins). Neil Gaiman i Roger Avary su napisali scenario, uspevši da epsku priču koja datira negde između 7. i 12. veka, učine zanimljivom i univerzalnom (čitaj: gledljivom) i današnjem gledaocu. Već nekih 12 godina, kraljevstvo redovno teroriše gadni Grendel (Crispin Glover), monstruozno čudovište nalik trolu, tako što pojede nekog vikinškog ratnika. Kada se nađe heroj, znan kao Beowulf (Ray Winstone) koji će se suprotstaviti i napokon doći glave zlom čudovištu, čini se da je došao kraj nevoljama. Ali ni on kao ni podanici Herota, nisu ni slutili da su navukli gnev jednog mnogo žešćeg neprijatelja – Grendelove majke (Angelina Jolie). Pošto je imao iskustvo u kombinovanju živih glumaca i animiranih likova (''Who Framed Roger Rabbit''), upotrebom ''motion capture'' tehnike, autor nam slika čaroban svet u kome se odvija borba dobra i zla, gde su mačevi i koplja, uz hrabra junačka srca, samo sredstva da se dođe do slave, bez obzira na cenu koju treba platiti. Proces digitalizacije omogućio je dosta improvizacije u kreiranju likova iz ove drevne legende, što je svakako doprinelo kvalitetu pravljenja scena. Svakako da je budžet od zavidnih $150,000,000 omogućio režiseru da se ''poigra'' sa likovima, kako bi vizuelni efekti došli do punog izražaja. Nije loše ispalo, iako je o kvalitetu glume izlišno govoriti. Preporuka svim ljubiteljima dugometražnih animiranih filmova u kojima će pronaći atraktivnu priču, nabijenu akcijom.

4

film kao film ali nacin kako je napravljen i u kojoj je tehnici izveden zasluzuje 5 a sadrzaj slabija 4.

Čemu?

Dočekah i ovo "čudo" od filma i na kraju - naslov: čemu? Sve što u ovom djelu nisu ljudi fascinantno je nacrtano/modelirano/captureirano/( posebno Grendel! )... ali ljudski likovi - žalosno, nedovršeno, kockasto, jednom riječju: LOŠE. Šteta. Vjerujem da su ulupali gomilu novca u ovu priču, ali mi nije jasno kako nisu primijetili da, recimo, lik kraljice djeluje kao Chuckyjeva sestra tj. samo joj se vilica miče, ostatak lica je ukočen. Anthony Hopkins je neprepoznatljiv dobar dio svoje minutaže, a da se radi o Johnu Malkovichu možemo otkriti samo slušajući ga. Kad sam već kod glasa, postoji nešto ( bar što se likova tiče ) što me je totalno napalilo - Angelinin glas i izgovor. Vjerujem da nisam jedini! Ostatak Angeline je dobro poboljšan ( ipak ona ima kojih 10-ak kila manje nego u filmu ), a o potpetici koja izlazi iz njezine pete nema smisla ni govoriti. Čak nije riječ ni o cipeli, ako sam dobro vidio, nego upravo potpetici koja izlazi iz njezine pete. Budalaština! ( P.S. Ovakve "slikovnice" rade valjda isključivo zbog efekata tako da se šupljom pričom nisu ni zamarali - ostavili su je šupljom. )

Ajme i kuku!

Bez veze! Toliko truda i na kraju ništa. Uvodi u neke video igrice su bolje napravljeni (vidi na youtube Blur Studio). Animatori ovog 'mrtvog puhala' nemaju pojma o fizici animacije i potpuno su ovisni o tehnologiji snimanja glavnih glumaca u čudnovatim odjelima za hvatanje pokreta iliti 'motion capture'. Likovi hodaju bez težine, plivaju kroz olujno more bez otpora i okreču se kroz zrak kao da su od pluta. Sramota je da se na to treba ukazati nakon što je sve to fino odrađeno u Knjizi o džungli (1967). Priča je uglavnom nezanimljiva i razvučena, režija potpuno podređena čudima 3D projekcije. No ono što me najviše sablažnjava u ovoj skupoj ekstravaganciji je korištenje skupih, poznatih glumaca, koji u CGI verziji izgledaju kao mongoloidne-zombi verzije samih sebe. Jedino je Angelina izuzetak. Valjda su je obradili s više pažnje nego ostale kolege. Poanta CGI filmova bi trebala biti stvaranje virtualnih glumaca, a ne korištenje poznatih i skupih. Iako mi je masa gore spomenutih stvari smetala i u Polar Expresu (2004.) taj je film imao dobru priču i odličnu režiju majstora Zemeckisa. Ovo nedjelo je čisto gubljenje vremena. Ja sam ga izgubio gledajući Beowulfa i pišući ovaj tekst, ali me tješi što su oni izgubili godine, a na kraju nisu ni financijski briljirali. Nabijem ih!

staro sranje, novo pakovanje

da se osvrnem na primjedbu da je ovo 'novitet'... ako se ep iz 8.stoljeća po kojem je već snimljen film s kristofer lambertom, smatra novitetom, onda ok... anđelina je bespotrebna. originalna priča uopće ne sadrži u sebi to 'spavao sam s prelijepom vješticom' holivudsko mambo džambo sranje da-privucemo-hrpu-muskih-i-pokoju-napaljenicu-u-kino. animacija je odlična, na trenutke se zbilja ne vidi je li stvarna ili ne - govorim sudeći svojim laičkim, ćoravim okom koje se ne zanima nit razumije za animaciju bilo kakvog tipa osim onog u obliku bagz banija i male sirene. džon malkovič...? čeme njegova uloga, čeme? čemu jedan DŽON MALKOVIČ u takvoj ulozi? iako, odusevljena sam onim malim siročićem kojeh je džon vukao do kraja života na lancu :D onda imamo antonija koji se iz neobjašnjivih razloga lansira kroz prozor (također holivudski uresni dodatak) te robin-ex-penn senjoritu koja usprkos godinama iskustva neumorno loše glumi. sve u svemu...nja...

ono

epska priča u kombinaciji filma i animacije.radnja nista specijalno.4 zbog noviteta

Beowulf

Ništa posebno. Pomalo je dosadan, cijela radnja se odvija svega na dva mjesta. Sviđa mi se to što su glumci generirani.Sve u svemu zlatna sredina!

prolazi

nije nešto, ali efekti donekle spašavaju stvar

I am Beowulf

Nisam pogledao ovaj film u kinu nego doma na svom 72-cm tv-u u DVD-Rip kvaliteti koja je ista kao i DVD. Efekti su dobri a posebno mi se sviđa to što su efekti korišteni samo da bi dočarali krajolik, čudovišta i pokoju izmjenu sličnosti sa glavnim glumcem, npr. Ray Winstone koji u stvarnosti baš i ne liči jako na Beowulfa. Film je snimljen u stilu 'motion capturinga' tako da su pokreti glumaca realni samo su glumci i pozadina kompjuterski generirani, posebno mi se sviđa generirana Angelina Jolie koju svi u svakom komentaru spominju. Baš me zanima kako su nju snimali. Crispin Glover je odličan kao Grendel, možda malo prekrvoločan dok odgriza glave i kida noge i ruke. Anthony Hopkins kao Hrotgar je solidan. Radnja filma je dobra iako za mene prekratka.

Efekti

Beowulfa sam otišla pogledati bez nekih predrasuda koje su se mogle javiti nakon čitanja brojnih kritika, no ispostavilo se da su kritike općenito bil preblage. Kako uopće opisati ovo što sam jučer pogledala. Dakle u filmu imamo priču površno ispričanu (mit su izmasakrirali), plitku glumu ( glumci su imali teksta za jedan dan učenja )i još pliće likove ( očito je kod snimanja bio prevelik posao ulaziti u razradu istih ) te gomilu već viđenih efekata koji nisu ni približno dovoljno dobri da bi u 2 sata održali kakvu takvu zainteresiranost. Grendal ( deformirani Gollum ) je prikazan kao mamin sin kojeg bi mogao ubiti bilo koji čovjek koji malo razmisli prije nego udari sjekirom, a ne kao čudovište koje terorizira populaciju. Angelina Jolie je kao pojava interesantna ali kao lik u filmu nedorečena i naporna. Valjda jedina dobra stvar u filmu je zmaj i iskreno navijala sam za njega da sve skupa zapali - barem bi kraj filma bio prije i valjda jedni dobar trenutak u ovoj katastrofi. Redatelj nam je ostavio i moralnu pouku - dječaci i djevojčice, klonite se Angeline Jolie, dovoljan je jedan pogled da vas odvede u propast. KATASTROFA!

Očekivanja

Onaj tko očekuje nešto puno od ovog filma i priče, očito prema komentarima, biti će razočaran. Ali ako naletite u kino na ovaj film bit će više nego dobar.

neloše

film me oduševljava grafikom koja je ipak mogla biti i malo bolja, ali radnja i nije nešto posebno.

Gdje je nestao čovjek?

Robert Zemeckis svojim recentnim potezima (prvo "Polar Express", a sada "Beowulf") pomalo degradira kolege glumce. Potrebni su tek utoliko da daju svoje obrise, pokret i glas, dok će sve ostalo urediti računalo. A ispod debelog sloja digitalne kozmetike u "Beowulfu" su se našli neki od najvrsnijih glumaca današnjice, pa je stoga šteta još i veća što ih nismo vidjeli u punom sjaju. Neke od njih smo prepoznali odmah, za neke nam je trebalo duže, no u Beowulfu je gotovo nemoguće prepoznati Raya Winstonea. I premda je digitalna animacija uspješno pretvorila tog debeljka gomoljastog nosa u skladnog nordijskog junaka, i premda on jest glumački (ili možda radije pokretalački) posao odradio izvrsno, teško se ne zapitati: čemu sve to? Ma koliko inovativan, zanimljiv i dojmljiv bio, 'motion capture' uistinu degradira glumačko zanimanje, a u konkretnom slučaju "Beowulfa", degradira i sam film, koji kao da pati od nedostatka ljudskosti. Sva ta digitalna šminka uskratila nam je realne izraze straha, bijesa, nježnosti i tuge. Na likovima zapravo i nema tragova njihovih tragičnih života. I možda upravo u tome leži glavna "Beowulfova" mana, jer to nije tek srednjovjekovni akcić, već priča nabijena emocijama koje, barem što se tiče ljudskih izraza lica, digitalna animacija još uvijek ne može kvalitetno iznijeti na svojim leđima. Ipak, stoji činjenica da bismo bez digitalne animacije bili uskraćeni za mnoge krasne krajolike, bitke i - čudovišta. Koliko u jednom slučaju predstavlja problem, toliko u ovom potonjem predstavlja asa u rukavu. Računalo nam je tako podarilo jedno od najintrigantnijih čudovišta u posljednje vrijeme. Čovjek gotovo suosjeća s defektnim, izmučenim Grendelom u obličju hodajućeg Stephena Hawkinga oderane kože. Zaista, kako da dijete odraste u zdravu osobu uz obnaženu Angelinu Jolie koja se, uzgred budi rečeno, šeće u štiklama u zoru srednjega vijeka?

Ocjena recenzije: 4.8 Tvoja ocjena: -

Koma

Kompjuterska tehnologija je uznapredovala i duboko usla u sve grane umjetnosti, tko i u filmsku,ALI daleko smo mi jos od toga da 3d crtezi zamjene realne glumce. Ovo mi je jedan od najgorih filmova koje sam gledao u zivotu. Treba traziti povrat novca od producenta.

shi*

film je ocajan,dosadan, efekti su nikakvi,'motion capture' tehnika mi se ne dopada. ista je koristena i u 'gospodaru prstenova',inace jednom od mojih najdrazih filmova,ali na neuporedivo bolji nacin,a o samoj radnji da ne govorim...sve u svemu,daleko ispod ocekivanja.

savijet

pogledajte ovaj film zakon je gledo sam ga na netu i jajko mi se svidio.ima super efekte