Gozba ljubavi

U slavu ljubavi

Proslavljeni Robert Benton (''Kramer vs. Kramer'' 1979.) servira nam romantičnu dramu u formi omnibusa, kroz nekoliko isprepletenih priča smeštenih u živopisnom gradiću u Oregonu. Ostareli lokalni profesor Harry Stevenson (Morgan Freeman) redovni gost u malom kafiću (svojevrsni izvor informacija o dešavanjima u gradu) je svedok raznih ljubavnih avantura lokalnih žitelja. Vlasnik kafića Bradley Smith (Greg Kinnear) je čovek bez sreće u ljubavi. Pošto ga je ostavila supruga Kathryn (Selma Blair) zbog druge (a ne zbog drugog), Bradley čije je samopouzdanje poprilično srozano, očajnički traži novu ljubav. Problem je što pokušava na pogrešnim mestima. Agent za nekretnine, šarmantna Diana Croce (Radha Mitchell) upletena je u strasnu vezu s oženjenim Davidom (Billy Burke), svesna da nema perspektivu s njim što je dodatno frustrira. Lepa došljakinja Chloe Barlow (Alexa Davalos) daće sve od sebe (i sa sebe) da osvoji zgodnog, ali problematičnog plavušana Oscara (Toby Hemingway). Profesor Harry je u skladnom braku sa svojom suprugom Esther (Jane Alexander), ali u dubini duše oseća bol za izgubljenim detetom, iako svakodnevno međusobno jedno drugo obasipaju pažnjom i poštovanjem. Topla ljudska priča o sudbini tzv. malih ljudi, u potrazi za ljubavlju, spremnosti da se bore za pravu osobu, o unutrašnjoj snazi da iscelimo ožiljke na duši i krenemo dalje...Posmatramo tri vrste ljubavi kroz sudbine glavnih likova. Ljubav i seks karakterišu romantičnu i strasnu vezu dvoje najmlađih. Seks zauzima centralno mesto i zapravo je suština veze oženjenog muškarca i nezadovoljne mlade žene koja još nije našla ''Gospodina Pravog''. I napokon, ljubav je ostavila neizbrisiv trag u srcima dvoje vremešnih supružnika. Fino odglumljeno, zanimljiva radnja koja ne gubi ritam, zbog čestog prelaska sa jedne na drugu priču (ljubavni par). Postavljeni su inteligentni, britki dijalozi, a sve locirano u maloj prijatnoj sredini gde otprilike svako svakoga poznaje (snimano u Portlandu, Oregon). Film postavlja pitanja o prirodi ljubavi, o ''ljubavnom slepilu'', slomljenim srcima, magiji zaljubljivanja, posvećenosti voljenoj osobi. Kroz sudbine glavnih likova pokušava da nam ponudi neke od mogućih odgovora. Ništa pretenciozno, ali realno, iz života ispričano. Ako vas je dotakla ljubavna čarolija, onda je ovaj film svakako po vašem ukusu.

Uistinu Gozba ljubavi

Pogledajte film i nećete zažaliti. Morgan Freeman je odličan u ulozi kvartovskog "mudraca" i savjetnika za sve i svakoga.I ostali glumci su toliko dobri da stvarno suosjećate s njima, pa čak i s Radhom Mitchell čiji je lik poprilično nesimpatičan. Ovo je film o ljubavi koji je će vas nasmijati i rasplakati, razniježiti i potaknuti vas na razmišljanje o ljubavi i njenoj važnosti u našim životima bez trunke patetike i licemjerja.

Dosadno

Film je stvarno u nekim trenucima dosadan i neizdrživ. On što je dobro u njemu je svakako gluma Morgana Freemana, ali to je ionako bilo očekivano od njega. Film zapravo prati ljubavne odnose različitih generacija. Morgan Freeman (Najstarija generacija), Greg Kinnear (Srednja generacija) i mladi izuzetno antipatični par kao predstavnik najmlađe generacije. Ovakav film bi trebao biti pun dobrih dijaloga, međutim to se ovome filmu nije dogodilo. Najgluplje mi je bilo bezlično maštaranje mladoga momka o velikoj kući sa predvorjem, lijepom ženom itd, itd. A na osnovu čega. U istome dijalogu (koji je kreten to pisao?) on dokazuje da zapravo ne zna što je to optičar. Na osnovu čega momak razmišlja o velikoj kući, a ne zna što je to optičar. Na osnovu prevelike ambicioznosti i premalo znanja što je zapravo i prokletstvo današnje generacije idiota. Jedino što valja izdvojiti u ovome filmu je izvrsna naracija Morgana Freemana i njegova mirnoća pripovijedanja. Sve ostalo valja što prije zaboraviti.