Zlatni kompas

Spektakl u carstvu snega i leda

Scenarista i reditelj Chris Weitz radeći na projektu 'About a Boy' (2002.) sa bratom Paulom, susreo se sa romanom 'Polarno svetlo' renomiranog pisca Philipa Pullmana. To je samo prvi deo trilogije 'Njegovo mračno tkanje', dok su preostali delovi: 'Čudotvorni nož' i 'Ćilibarski durbin'. Inspirisan ovim romanom, adaptirao je scenario i prionuo na snimanje u naredne tri godine. Kao rezultat toga nastao je 'Zlatni kompas' maštovita bajka, koja nam govori o postojanju paralelnog sveta iza severne svetlosti. Potraga za čudesnom prašinom je tema priče. Ovo otkriće je ključ koji će omogućiti neograničenu moć i vladavinu čitavim svemirom. Naravno, postoje sile dobra i sile zla. Magisterium želi kontrolu nad celim čovečanstvom na čijem čelu se nalazi Prvi Visoki Savetnik (Christopher Lee), koji uz pomoć svojih ljudi i Mrs. Coulter (Nicole Kidman) nastoji da se dokopa Zlatnog kompasa i da ukloni devojčicu kojoj je sudbina predvidela da će postati velika čarobnica. 12-godišnja Lyra Belaqua (Dakota Blue Richards u svom prvom filmu) živi sa ujakom Lordom Asrielom (Daniel Craig) u prestižnom Džordan koledžu, gde vreme uglavnom provodi sa drugarima Rogerom i Billyjem Costom. Lyra ima svog dejmona – životinjicu koja simbolizuje njen duh i istovremeno predstavlja glas razuma. To je slučaj i sa drugim likovima u filmu (Mrs. Coulter recimo ima žutog majmunčića). Kada eskpedicija koju finansira Džordan koledž, na čelu sa Lordom Asrielom krene na daleki sever u potrazi za magičnim prašinom, uslediće niz događaja koji će devojčici Lyri potpuno izmeniti život. Kada joj povere magični Zlatni kompas, Lyra će veoma brzo naučiti kako da ga pravilno koristi. Pošto joj kidnapuju drugove zli Goblersi i bude pozvana na zajednički put prema severu sa lukavom Mrs. Coulter, uslediće epsko putovanje i borba dobra i zla. Pronašavši spas uz pomoć Cigana koje predvodi John Faa (Jim Carter), prijateljstvo sa veštom čarobnicom Serafinom Pekkala, poznanstvo sa misterioznim Lee Scoresbyem (Sam Elliott) i pomoć koju će pružiti velikom belom medvedu – ratniku Iorek Byrnisonu (Ian McKellen), dovešće je do dalekog severa i otkrića šta se dešava njenim vršnjacima: tzv. 'Odvajanje' od svog dejmona, navodno za dobrobit dece. Na putu će saznati još neke istine o sebi i njoj dragim ljudima, što će joj samo ati snagu da pobedi sile zla. Bajkovita fantazija snimana na različitim snežnim lokacijama u Kanadi, Švajcarskoj, Norveškoj, dok su dešavanja na Džordan koledžu snimljena u Engleskoj. Ovaj blokbaster u koji je uloženo impresivnih $180,000,000, ostvario je lepu zaradu na kino blagajnama (samo u prvoj sedmici u USA preko $25,000,000). Univerzalna tema o potrazi za nečim magičnim, sa jako zanimljivim likovima, dobrom filozofijom (u suštini priča je ateistička što se ne potencira kroz radnju), prikazom ljudske duše, dobrote i lojalnosti predstavlja jako 'gledljivo štivo' kako za decu tako i za odrasle. Potpuno je logično što film i zapravo nema kraj, ako imamo u vidu da je ovo samo prvi deo trilogije, a što Lyra i nagoveštava u završnim sekvencama filma (potraga za Lordom Asrielom, sledi Veliki Rat...). Iznad mojih očekivanja, iako film ima par dodirnih tačaka sa serijalom 'Harry Potter'.

Gdje je kraj ovog filma?

Nicole Kidman šamara svog demona-majmuna, Daniel Craig je hrabri Lord Asriel, Eva Green vještica, Sam Elliott leti po nebu a Ian McKellen medvjed koji priča a sve je to skupa 'Zlatni kompas'. Nakon 'Gospodara prstenova' je postalo izrazito popularno ekranizirati maštovite knjige koje su za sve naraštaje. 'Zlatni kompas' zasigurno nije loš film, dapače prilično je zabavan te ima pregršt poznatih glumaca uključenih u projekt. Glavne uloge nisu njihove, već one pripadaju mladoj glumici Dakoti Blue Richards (jako dobro odglumljeno s obzirom da joj je to prvi film) i specijalnim efektima koji su vrlo dobri. Dobro je prenesena ideja iz knjige da svaki čovjek ima svog demona-životinju koja je blisko povezana s njim no glavni problem filma je scenarij koji nam kroz cijeli film nametljivo objašnjava što se zapravo dešava. Tako saznajemo da postoji više svjetova, da postoji neki Magisterij, da stalno otkrivamo neke nove vrste ljudi, životinja, da djeca nestaju itd. Sve je to pomalo zamorno i rađeno s jednim jedinim ciljem;kako izmusti novac od gledatelja a da im pritom servirate nedovršenu radnju bez ikakvog kraja s očitom namjerom da tako nešto ponovite još u dva nastavka (to me i najviše zasmetalo). 'Zlatni kompas' nije na razini 'Kronika iz Narnije' jer jednostavno nije toliko zanimljiv i ne mogu ga nositi samo specijalni efekti pa u konačnici ni ne čekam nastavak priče za koju me baš briga kako će završiti.

ah

nadam se nastavku i to zato da se iskupe nakon ovako lošeg prvog dijela. priča nije dobro uklopljena, ne djeluje kao cjelina ali opet ima neki magični touch sa tom kompjutorskom animacijoom. dobro su odabrali glumce ali najveći adut je djevojčica koja glumi glavni lik, lyru. inače meni nije bio dosadan ali nije ni dobar. nekome će biti možda i odličan a netko će požaliti što je potrošio vrijeme na to. koliko god loše napravljen, kao i svi dječji filmovi ipak ima "nešto". i još jedna stvar ako vam se sviđa ideja o tom fantastičnom svijetu, pročitajte knjige od pulmanna, osvojit će vas, definitivno. ja nisam prve dvije, ali sigurno su jednako dobre kao i zadnja.

nadam se nastavku

nadam se nastavku ovog filma jer je stvarno super

ALTER EGO

FILM S 800 PORUKA.cak su i cigane stavili,a nije francuski film.uglavnom da imam djecu hranio bi ih s ovakvim filmekima,a za nas velike dovoljno je vidjet kraj i reć da je krhko znanje ako se kopira pirat s kariba kad je najnapetije

Nema nastavaka

O kvaliteti filma govori sljedeće. Studio New Line koji je basnoslovno zaradio sa trilogijom Gospodari prstenova zbog ovog filma je otišao u stećaj i više ne postoji. Zanimljivo!? Na stranu loše kritike, ali gledatelje ne možeš prevariti. Gledanost je mjerilo, a tu je ovaj film gadno podbacio. Loš film.

film je ok

ovo je film sa dobrim efektima i zanimljivom radnjom ali ipak ima najgluplji zavrsetak

Pogledat ću nastavak...

Nisam puno očekivao od filma s obzirom na kometare od prije ,no ugodno sam se iznenadio.Priča baš i nije dojmljiva,ali su zato specijalni efekti popravili dojam.

Volim bajke ali...

Zlatni kompas mi jednostavno nije držao pažnju...Kad gledam dobar film ja ne dišem. Ovaj put sam 'ladno išla po sok, po neku voćku, da se javim na telefon - sve to bez stiskanja pauze. Šteta. Ideja nije loša, glumci su dobri, efekti su prva liga. Možda nastavci poprave utisak.

Svakako propustiti!

Ovo je kao jedna dosadnjikava i komplicirana reklama za drugi dio. Koji tek dolazi. Ali na njega sigurno neću trošit vrijeme.

zanimljivo

film je vrlo zanimljiv, glumci su odlični no u 2 stvari bih se složila sa xena_051: premalo d. craiga i kraj nakon kojeg jednostavo par sekundi mislite da će se film nastaviti. no ima još 2 nastavka pa vremena za to ima...:) sve u svemu, vrlo zabavno i opuštajuće.

Svatko ima svoga demona...

Da, u ovom filmu postoji svijet u kojem svako živo biće ima svog demona u obliku neke životinje. Taj demon predstavlja dušu osobe uz koju je povezan ali to može biti i mana jer ako ubijete demona umire i osoba tog demona. Na glavnoj stranici filma na internetu postoji mogućnost da na osnovu 20 raznih pitanja ustanovite kako bi izgledao vaš demon u tom svijetu. Meni je ispalo da je to snježni leopard imenom Rhianna. Film je rađen kao trilogija a to nisam znao dok nisam vidio da nema kraj nego ostaje nedovršen kao Gospodari prstenova ali to je u neku ruku i dobro jer je film odličan. Ima odlične glavne glumce i isto tako dobre specijalne efekte. Vidim da Daniel Craig i Nicole Kidman sve češće glume zajedno, prije ovog filma snimili su Invaziju a kako se čini predstoji im još dva nastavka Zlatnog kompasa. No ovdje je i Eva Green koja je sa Craigom glumila u najnovijem Jamesu Bondu. Još bih spomenuo odličan nastup mlade Dakote Blue Richards kojoj je ovo prva veća uloga.

Film bez svoje daemone

Prije 12 godina Philip Pullman izdao je "Polarno svjetlo", pristojan roman inovativne i zanimljive radnje. Njegovu priču SAD su igrom slučaja upoznale kao "Zlatni kompas", a gladni hollywoodski psi dograbili su bačenu im kost, oglodali je do srži i takvu je bacili u kinodvorane. O "Zlatnom kompasu" se ipak može reći nešto pozitivno: odabir glumaca bio je pun pogodak, unatoč tome što su se na nekim likovima lomila koplja oko kompatibilnosti njihove literarne i filmske fizionomije. To se odnosi i na one već poznate, etablirane glumce, i na neka nova, dječja lica. Ni svoje se režije Chris Weitz ne bi trebao sramiti, ali bi se trebao sakriti u mišju rupu na spomen svojih spisateljskih sposobnosti. Mada je taj čovjek bio prvi izbor za režiju "Zlatnog kompasa", i mada je pohlepno zasukao rukave te prionuo i pisanju scenarija, pokazalo se da je uzeo prevelik zalogaj. Njegov je scenarij prepun rupa, zbrzan, često nesuvisao i sadrži neke apsolutno besmislene promjene u odnosu na roman (ime zlog medvjeda, primjerice, nije imalo nikakvog smisla mijenjati). Na trenutke se čini kao da se Weitz žurio završiti ga prije nego započne štrajk. Upravo u toj točki kvaliteta filma pada daleko ispod one koju je mogao i, s obzirom na literarni predložak, trebao imati. Osim toga, u filmu su nevješto izbjegnute sve kontroverze koje je Pullmanova knjiga izazvala. Što li će tek biti s ostala dva filma, u kojima se antireligijska tematika neće moći gurnuti pod tepih tako lako kao što se mogla u prvom? A što se tiče pripovjedačkih rupa koje zjape duž cijelog filma, zanimljiva je činjenica da u samom filmu nema nekoliko scena kojih je u foršpanu za film bilo. Bi li izrezane scene pomogle ili odmogle konačnom dojmu, nećemo znati dok ne dobijemo uvid u 'director's cut', ali neupitno je da je netko grdno upropastio "Zlatni kompas" odrezavši mu njegovu daemonu.

neverending story

Priča je dobra, zapravo izuzetno zanimljiva, osobito ako volite bajkovite i fantastične zaplete i priče (koje bude dijete u vama!). Sve obiluje simbolikom koja golica maštu, nema mjesta dosadi. Nicole Kidman je u ovoj fazi svoje filmske karijere prilično plastična, prije estetskih operacija i botoxa bila je mnogo životnija i zanimljivija, iako je nedvojbeno vrlo lijepa i savršena u ovoj ulozi "ledene kraljice". Daniel Craig se gotovo ne primjećuje, na žalost, iako se činilo da će se njegova rola razviti. Nedostatak filma je to što zapravo nema - kraj. A rez je pregrub, pa kad se upale svjetla u kinu, i dalje nekoliko trenutaka sjedite zbunjeno i mislite da će se film ipak nastaviti.

The Golden Compass

The Golden Compass je sranje od filma. neuvjerljiv je do bola na braču. uvodna scena u kojoj zaranjamo u svemir i upoznajemo se s njihovim čudnovatim svijetom u kojem žive je prekrasna i to je valjda jedini pozitivan dojam iz cijelog filma. radnja se nekako čudno odvija, gluma je dosta loša i još jednom ću reći da je sve zajedno jako neuvjerljivo, a ja čak nisam ni knjigu pročitala. na kraju filma ne znam koja je poruka, što su to oni zapravo pokušavali dokazati i napraviti tijekom svih tih ~2 sata.