Granice

Neo-nacisiti – kanibali

Xavier Gens nama je postao interesantan po tome što je režirao 'Hitman' (2007),u kome Timothy Olyphant kao Agent 47 ubija sve što se mrda.E te iste 2007. godine,snimio je i ovaj horor,baziran na ideji iz kultnog 'Teksaški masakr motornom testerom' (1974.).Priča počinje prikazom nasilja na ulicama širom Francuske,a što je posledica političke borbe dveju opcija:konzervativaca i neo-nacista (desničara).Grupa mladih odlučuje da iskoristi šansu i opljačka banku,a onda da zbrišu iz Francuske.Ali plan se ne odvija kako su očekivali,pa pošto jedan od članova bande izdahne u bolnici,ostatak bande se podeli kako bi se lakše izvukli,uz dogovor da se nadju u Amsterdamu.Tako Tom i Farid autom kreću na put i blizu granice sa Holandijom,odlučuju da prenoće u malom,zabačenom hostelu.A tamo ih čeka grupa neo-nacista,koja se godinama sprema za povratak na vlast.Pošto se nisu mešali sa drugima,međusobno su stupali u incest,pa su se rađali debili.Ono što su kasnije uradili sirotim mladićima,koji su u međuvremenu pozvali Alex i trudnu Yasmine (Karina Testa),da im se pridruže,mogu samo takvi likovi.Niz brutalnih scena mučenja i ubijanja grupe mladih zaista je odlično odrađeno (obratiti pažnju kad se Farid sakrio u nešto poput pećnice,te ga debeli sadista zatvara hermetički i potom postepeno peče).Pošteđena je samo Yasmine,voljom njihovog vođe Von Geislera, bivšeg SS oficira,Ona mu se učinila kao pogodna za reprodukciju budućih nacista (malo čudno obzirom da je devojka muslimanske veroispovesti,tj.potiče iz arapskog sveta - nema plave oči i nema potpuno beo ten,mada je jako lepa).Yasmine u krvavom finalu vodi glavnu reč.Krvi na sve strane,s tom razlikom što sada ona sređuje neo-naciste i proliva njihovu krv.Uspeva da se spasi bekstvom automobilom,gde ubrzo naleće na policijsku patrolu.Priča nije nimalo originalna,ali su scene nasilja snimljene dosta dobro,što prati jedna turobna, jeziva atmosfera (posebno dolazak u hostel i kasnija dešavanja u njemu i oko njega).Glumci nisu loši, iako ne spadaju u sam krem francuske kinematografije (osim Samuel Le Bihana u ulozi Goetza).Stvarno solidno odrađen horor,koji ne zaostaje za mnogim američkim (sa većim budžetima) hororima.Ljubitelji žanra ovo ne bi smeli da propuste.

Totalno brutalno

Francuzi u zadnje vrijeme pa i opčenito od svih horor filmova zapravo rade najkvalitetnije i najbrutalnije horore...daju nam tu neku dozu straha i nemoći...film je predobar samim tim što je toliko napet da apsolutno u nijednom trenutku nisam pauziro a to uvijek radim kad gledam filmove...glazba je super ukomponirala sa tekstom i radnjom..čak sam se i ja toliko uživio u film da sam i na trenutke pričao dok sam gledao film a i osječao strah kao da sam na njihovom mjestu..glavna glumica Yasmin je pun pogodak jer njena gluma je vrlo težak zadatak bila a ona ju je savršeno odradila..prikaz ubijanja i scena na koje se umire izgleda kao jedno od najopakijih uopće ubojstva i vjerujem da su se napatili dok su ga snjimali..zamjerka nikakvih posebnih nem aosim možda premračnih scena i malog odugovlačenja tokom ubijanja ali to je mali minus naprema 934848956 pluseva tako da nije ni bitno..ovaj film me podjseća na martyrs koji je također izvrstan ali ovaj je bolji..bilo bi 4/5 ali evo 5 zbog svega navedenog i neisfrustirane teme kao u drugim hororima...super

Stvarno odličan film!

Ovaj film samo dokazuje kako Francuzi znaju napraviti dobar horor... Film ne samo da obiluje krvlju, strahom i napetošću, već i odličnom glumom i atmosferom. Ako je netko željan dobre zabave, puno krvi i brutalnih scena neka svakako pogleda ovaj film, iako nije za one slabog želuca jer se pojavljuju i scene masakriranja, rezanja itd. U svakom slučaju jedan od najboljih francuskim horora, a i filmova takve vrste općenito! Preporuka: da! Ocjena: 5

bez granice

Odgledavši ovaj film ostao sam paf! Film je šokantiji i uznemirujući deset puta od Hostela, koji se svojedobno reklamirao kao najšokantije izdanje desetljeća. Ovaj akozvani gore horor po kvaliteti je bolji od gotovo svih američkih filmova na ovu temu, da ne kažem da francuzi dodiruju točku realnosti koju amerikanci neće ni izbliza dostići - to je već pojašnjeno u prijašnjim recenzijama. Gledajući američke ultranasilne filmove ledatelj se zabavlja, dok je kod ovog francuskog filma stvar drugačija. Gledatelj ostaje šokiran realnošću i surovošću filma. Iako se čini da je film rađen po uzoru na Hostel, ipak nije, jer je francuska kinematografija i prije snimala slične filmove kao npr. High Tension/Krvava Romansa. Film ne gubi na ničemu po kvaliteti. Vrlo je mračan, surov, realističan, gluma perfektna, posebice glavna glumica koja je morala proći kroz svakakve gadosti da bi prikazala svoj lik, kao npr. provlačenje kroz blato, bolesno šišanje, okupanost krvlju od glave do pete itd. Ukratko, ovo ostvarenje je dosad najbolji gore horor i bolji od vrlo sličnog Hostela, i horor godine po meni. Nešto zbilja osvježavajuće od francuza kako i kritičari govore. Upozoravam da film nije baš za svakoga i nekome bi zbilja moglo pozliti gledajući sve ovo. Svi su filmu dali ocjenu 5, ja mu također dajem.

Granice

Pravo osvježenje u žanru horrora, i francuzima svaka čast ! Usudio bih se reći da se radi o jednom od ponajboljih filmova ove godine. Svakako pogledati !

"Granice" ljudskog uma!

U novijoj povijesti francuske kinematografije, nije se pojavilo ovakvo neporecivo vrhunsko remek-djelo horror žanra. Film je direktan, udara u sva osjetila, grči se utroba od njega, pokušavate skrenuti pogled s njega a opet ne možete, on je šaka u oko, uvjerljiv do boli. Suosjećate sa protagonistima, vi ste dio njihove priče, proživljavate sve strahote s njima, istražujete "granice" ljudskog uma, njegovu uvrnutost, izopačenost, slabost, ksenofobiju, mržnju, primitivnost, jad. "Granice" će postati horror godine i ući u kult film, čvrsto u to vjerujem kao i u ocjenu koju mu dodijeljujem. Nikako ne propustiti!

Bolesno i krvavo

Lijepo je s vremenom pogledati pokoji dobar film izvan holywodske komercijale, a ovo francusko remek djelo definitivno spada u taj rang. Sami film se može podijeliti u 3 dijela: 1. uvodni dio je pomalo dosadan jer obrađuje dramatično vrijeme kada su izbili neredi u francuskoj (prosvjedi, paljenje automobila…) 2. dio filma je pomalo u stilu „hostela“ kada likovi dolaze u neki sablastan hostel i suočavaju se sa friki domaćinima… 3. dio filma je nešto najbrutalnije, najbolesnije, najmorbidnije i najkrvavije što sam imao prilike vidjeti na velikom platnu. Kao što je kolega „Krispy“ rekao amerikanci nikad neće stvoriti ovakav realizam kao europa i azija zbog svog već odavno jeftinog komercijalizma. Jednostavno film je toliko mračan, morbidan, krvav i bolestan da ce se većini ljudi učiniti pretjerano…. Moram pohvaliti i glumce koji su već standardno za francuze jaki, karizmatični te zaslužuju milju oskara :) :) Ps. Hostel, Slagalica strave i njima slični, naspram ovog filma su crtani filmovi!!!!!!!!!!!

granice

film je apsolutno remek djelo francuske filmske umjetnosti.svakako je jasan pokazatelj da se filmska idustrija oporavila od šoka koji je napravio peter jackson.ali također ukazuje na različitost umjetničke kvalitete između amerikanaca i europljana. ona vjernost realizmu koji film postiže,SAD neće nikada postići sve dok ne odbace svoju opterećenost komercijalizmu,reklamamiranju i zaradi.oni svoje hororce kao da zapakiraju u jedan lijepi poklon bez ikakvog temelja. ona nacistička podloga generala iz ".svj. rata govori nam koliko duboko seže ta priča o ubijanju ljudi i s psihiloške strane je neosporiva. film naprosto nas poziva da se nađemo tamo s glavnim likovima i da zajedno s njima proživljavamo te trenutke njihove traume. želim izdvojiti jedan značajan trenutak u filmu kada žena koja želi ubiti glavni lik u filmu uperi ušku u našu junakinju, a ona je već pomislila kako je mučenje gotovo-okrene se, pred nju klekne i dogodi se najbolji trenutak u flmu u kojem smo nju apsolutno doživjeli: onako krvava i izmoždena doslovno dobije slom živaca i mi smo totalno u njenoj muci,počne urlikat od same muke i jada i izopačenosti,podivlja, sruši ženu koja joj prijeti puškom na tlo i zubima joj odgrize komad vrata kod vratne arterije i žena iskrvari na smrt.tim događajem u filmu dano je jasno do znanja da taj lik više nikad neće voditi normalan život, da će mu trebati minimalno 20 godina liječenja u umobolnici da bi uopće mogao mirno zaspati. to je trenutak koji američka filmska "manifaktura" neće moći svojim prpošenjem komercijalizmu nikad postići. film definitivno nije za svakoga. treba se jako dobro pripremiti na takav film i smatram da nikako ne bi smio proći nezapaženo sa strane Akademije u SAD-u, štoviše, film bi mogao naučiti producente i redatelje američkih horor filmova nekoliko jako lijepih lekcija o tome kako povezati ljudsku traumu s događajima u filmu, kako objasniti zašto se taj horor film uopče dešava i što je pokrenulo takvu stravičnu radnju "in the first place".