Gran Torino

Znaš, nekad u životu naletiš na Clinta

Ovaj film ima Clintovu dušu, sve najbolje što on može pružiti. To je mračna atmosfera u etnički mješovitoj četvrti punoj "opasnih" likova koji zlostavljaju slabije od sebe. Ali opasni su dok ne nalete na Kowalskog. Taj čovjek živi u svom svijetu, zaostao u Korejskom ratu i u oldtimerskim godinama svoga Gran Torina. Mrzovoljan je na sve, ali na kraju se ispostavi da ima meko srce (slično kao i boksački trener u Djevojci od milijun dolara). Njegovi crnohumorni i sarkastični dijalozi s brijačem, svećenikom, susjedima i banditima su nezaboravni. I da, tko osim Eastwooda može učiniti da odvratna pljuvačka kosooke babe izgleda tako epski?

Sve!

O ovakvim klasicima se nema što puno reč jer samo možeš nešto krivo reči. Definitivno jedan od najdirljivijih i najboljih filmova što sam pogledao. Preporučam svakom! Clinte zdrav nam bio!

Film vrijedan gledanja

Sjajno napisana priča i maestralno odglumljena od strane Clint Eastwooda! Između ostalog, glavni lik pokazuje kako se može nadići rasna netrpeljivost. Završna scena predivno poetična! Film koji ostaje u sjećanju...

Film nad filmovima

Clint Eastwood u najboljem izdanju. Kao vino, što je stariji to je bolji.

Šta je ovo?

ako su sve drugo filmovi,šta je ovo? ovo je onda nadfilm ;) film svih filmova

Dobri susedi

Clint Eastwood ponovo slika pravi život na fimskom platnu. Inspiracija za film pronađena je u knjizi ''Gran Torino'', autorskog tandema Nick Schenk & Dave Johannson, o brojnim Hmong porodicama koje su se posle završetka rata u Vijetnamu, (a gde su oni bili saveznici USA), preselile iz Laosa i drugih delova jugoistočne Azije u obećanu zemlju Ameriku. Isti dvojac je napisao scenario za potrebe snimanja, pa je Mr Eastwood mogao da krene sa projektom (takođe jedan od producenata) iza koga je stao moćni ''Warner Bros''. Walt Kowalski (Clint Eastwood) veteran iz korejskog rata jeste čovek starog kova. Pravi američki patriota (ponosno se vijori američka zastava sa krova njegove kuće), koji sa prezirom gleda na brojne strance koji su preplavili njegov kraj. Pošto mu je skoro preminula supruga Dorothy, u Waltov život se krišom uvukla samoća. Dolazak kosookih Hmong imigranata u neposredno susedstvo, od samog početka stvoriće tenzije. Sudar dveju kultura je više nego očigledan: za razliku od njegovog uredno sređenog travnjaka, susedovi su zapušteni. Oni imaju preča posla, usmerena na stvaranje uslova za golu egzistenciju. Walt iako u penziji, izuzetno je vitalan za svoje godine, pa nikada nije dokon. Često se može videti kako glanca svoj Ford "gran torino" iz 1972. godine, koga je lično skinuo s proizvodne trake, iz prohujalih vremena kada je radio u fabrici automobila u Detroitu. Stidljivi 16-godišnji tinejdžer iz susedstva, Tao (Bee Vang), upada u loše društvo, pa ubrzo biva primoran od lokalne Hmong bande, da pokuša ukrasti auto iz Waltove garaže. Kada Walt stane na put i krađi i obesnim mladim banditima, uspostaviće se prijateljstvo s dečakom i njegovom porodicom, sestrom Sue ( Ahney Her) i majkom Vu (Brooke Chia Thao). Tvrdokorni Walt, biće suočen sa svojim rasističkim predrasudama, pošto vremenom shvata da su mu ovi dobronamerni kosooki ljudi postali mnogo više od dobrih suseda. Oni su praktično postali deo njegove porodice, s obzirom da su ga njegova rođena deca i unuci davno napustili i otišli svojim putevima. Život ili ono što je preostalo ponovo ima smisao za Walta. Promenjeni i ''probuđeni'' Walt biće spreman da brani novoostvarene tekovine (prijateljstvo i pažnja, koju je dobio od suseda, a koji su mu se ''uvukli pod kožu''), pa makar doveo svoj život u pitanje...Ostvareni cost-benefit ovog filmskog projekta je više nego povoljan. Sa skromnim budžetom od $33,000,000, filmje ''razbio'' na kino-blagajnama širom USA, zaradivši oko $150,000,000 (podaci sredinom 2009.). Još jednom Clint dokazuje da je pravi majstor u slikovitom prikazu ljudskih sudbina, kroz dramu koju nazivamo – život. Odlična režija, dirljiva priča, prava glumačka ekipa koja je dorasla zadatku, na čelu sa Clint Eastwoodom, su faktori koji ovaj film svrstavaju u sam vrh svetske kinematografije. Film je imao niz nominacija i nagrada na brojnim filmskim festivalima, od kojih valja pomenuti recimo nagradu ''César Awards'', u Francuskoj, za najbolji strani film 2010. Takođe bih istakao sjajne muzičke numere, naročito istoimenu numeru ''Gran Torino'', kao pravi soundtrack za pravi film. Sjajno, nema šta. Ko je ovo propustio, preporuka jeste ''da hitno nadoknadi filmsko gradivo''!

Masterpiece

Nevjerojatno da film s tako malo radnje može biti tako zanimljiv. Naravno da i legendarni Clint doprinosi svemu. Super, super, super !

REMEK-DRAMA

Gran Torino je priča o jednom mrzovoljnom veteranu Korejskog rata koji nakon smrti supruge tjera svoju obitelj od sebe. Živi samotnjačkim životom, a društvo mu prave pas, automobil "Gran Torino" iz '72 i dosadni mladi svećenik kojega je njegova pokojna žena odredila za Walterova dušebrižnika. Pokraj njega živi tradicionalna azijska obitelj, čiji sin Thao pada u probleme jer ga gradske bande zlostavljaju i tjeraju da ukrade Walterov "Gran Torino". Nakon toga, spletom okolnosti Kowalski se zbližuje s tom obitelji jer "spašava" Thaoa i njegovu sestru. Na kraju priče Kowalski žrtvuje svoj život za mir obitelji, tako što banda završava u zatvoru. Ovo je još jedna fenomenalna drama proizašla iz filmske radionice Clinta Eastwooda, kojom potvrđuje svoj redateljski genij. Tečna priča koja je smisleno dotjerana u svaku pojedinost, s fantastično povezanim detaljima prema kraju i duhovitim dijalozima daje ovom filmu dušu. Smisao za emociju, izražen pritajenom, ali sugestivnom glazbom izraz je tradicionalnog "clintovskog" štiha. I Clintova uloga je za pohvalu, zato živio nam dobri, stari Clint još dugo!

Ocjena recenzije: 3.8 Tvoja ocjena: -

SAVRŠENSTVO

Savšenstvo opisuje Eastwoodov Gran Torino.Njegov najbolji film kao redatelj i glumac.Klasik.

Čisti trijumf, karijerni ali i osobni!

Samim pogledom na priču filma gledatelju je jasno kako svjedoči posljednji glumački nastup u bogatoj karijeri velike macho ikone, a obzirom da je Clint Eastwood jedan od rijetkih glumaca i redatelja, općenito autora, koji nikada ne griješe u svojim naumima, i njegov je labuđi pjev hvalevrijedan potez. Gran Torino Clintova je posveta svim svojim likovima koje je u karijeri igrao - njegov strogi i povučeni protagonist Walt Kowalski, ostarjeli veteran korejskog rata, zapravo je inspektor Harry Callahan u mirovini, novinar Robert Kincaid (iz Mostova okruga Madison) koji pati za svojom zabranjenom ljubavi, Frankie Dunn (iz Djevojke od milijun dolara) koji sebe krivi za tragediju svoje štićenice itd. Priča je jednostavna ali činjenica da joj je glavni lik u zlatnim godinama zapravo je čini velikom i višesmislenom. Sentimentalnost, nostalgija, suočavanje sa novim vremenima, gubitak voljenih, nesloga sa najbližima, odnos sa djecom, svi se ti motivi koje je Clint obrađivao u svojim dosadašnjim filmovima u ovom ostvarenju se ne spominju ali se osjećaju. Kao osobni projekt Gran Torino je remek djelo, a Clintova budućnost je posveta režiji. Svaka čast!

Ocjena recenzije: 3.4 Tvoja ocjena: -

Svaka Čast na ovome

Samo je jedan Clint.....

Svaka pohvala!!!

mislio sam da je riječ o još jednom glupom ratno-akcijskom filmu ali što sam dalje i dalje gledao film shvatio sam da nije tako...radi se o jednom bezobraznom starcu koji sebe smatra muškarcem a ostali su mu svi pičkice i sad je arogantan prem anovim susjedima ali kasnije shvaća d aoni i nisu tako oši...kasnije se popravlja i ide osvetit sue i thaa...krenuo je na bandu ali su ga oni preduhitrili i upucali ga i on je umro..zapravo i u ovom filmu vidimo tu neku razliku između naroda i rasa koji se u početku ne slažu ali kasnije vidimo da su svi jednaki...što reći o glumi nego da je inimno napravljena i odglumljena a clint eastwoodu ipak idu sve pohvale...film ne bi možda bio toliko dobar da gledam iz perspektive svih filmova ali kad ga promatram u njegovom žanru dakle dramu krimi onda je fantastičan...scenarij je također pogodđen i sve je super odrađeno...ni u jednom trenu nisma pomislio da je dosadan...istovremeno govorio i o životu i smrti te također shvaćamo životnu vrijednost(i on kad se otišao ispovijedat)ovo je film koji je vrijedan spomena u njegovom žanru i nemojte ga samo tkao ispustiti iz ruku...:))) ocjena:8,9/10

Clint je neponovljiva legenda!

Kao veliki štovatelj navedenog glumca i redatelja od filma nisam ni očekivao ništa drugo nego remek-dijelo, no pričekao sam da odgledam film i na kraju sam bio u pravu. Bez ikakvih specijalnih efekata, bez megalomanskog astronomskog budžeta, bez plejade poznatih glumaca, Clint (i samo Clint) uspjeva napraviti odličnu urbanu dramu koja nema klišejizirani kraj (malo mi je žao zbog kraja)..No film kao cjelina je odličan jer je pitak i ni u jednom dijelu ne postaje dosadan već je iznimno tečan i gledljiv. Svakako pogledajte film čak i ako niste ljubitelji ostarjelog "Prljavog Harry-a", koji još mete sve oko sebe (mislim na redatelje...)

Život i smrt

Koji film,Clint sve što dotakne pretvara u zlato,jedan od boljih filmova ovih godina,neušminkano remek-djelo o mržnji,osveti,poštovanju prikazano kroz priču o hladnom rasistu koji živi u getu i pokazuje kako se svaki čovjek može promijeniti. Film je odličan,dijalozi su pametni i večinom duhoviti(Clintove mačo izjave su prejebene),likovi su dobro odrađeni,sve je na svom mjestu. Priča je poučna,dirljiva i film bise trebao svidjet svim ljubiteljima kvalitetnog filma i onima koji nevole Clinta(iako nema dokaza da takvi postoje na svijetu).Čista petica.

Striček Clint

Stara žila u solidnom filmu - ne propustiti.

Clint

Još jednom se Clint potvrdio kao senzibilan, inteligentan režiser. Film je vrlo dobar ali ipak mislim da je :" Djevojka od milijun dolara "bolja , odnosno da je remek djelo, dok je ovo samo vrlo dobar film.Sve pohvale za suptilnu muziku i song na kraju, Ma Clint je jednostavno neponovljiv!

gran

odlican film koji osvaja svojom jednostavnom, svakodnevnom temom, obradjenoj na jedinstven Clintov nacin. odlicna gluma u kojoj Clint kao nekada poput kauboja, sada cangrizav starac biva pravi heroj, bez obzira na mane. stotine prica sazete u jedan kratki dio zivota, covjekeka koji se niti nije promjenio, nego postao. iskreno i snazno ostvarenje, definitivno vrijedno gledanja.

Gran Torino

film je odličan !

Grand sranje!

Film je dosadan. Jedino Clint dobro glumi, ostali nisu ni za prolaznu ocjenu. Nemam pojma ko je birao glumce za ovaj film al stvarno su loši! Vjerojatno će film biti ponovno precijenjen kao i ostatak Clintovih filmova.

Ocjena recenzije: 1.38 Tvoja ocjena: -

Clinte, Legendo (Najbolji film 2008. godine)

U doba truloga dosadnog nepotrebnog feminizma (V. Rudan), loših pornića (Severina), hrpe sponzoruša (V. Pokos), spisateljica koje to ne bi trebale biti (N. Celzijus), deprimiranih manekenki sklonih suicidu (N. Morić) i naravno pjevačica sa skromnim vokalnim mogućnostima (S. Gotovac - Ante, pare daj) povratak dobrog starog machizma čini mi se uvijek kao dobrodošla i jedina moguća opcija. Prvih 15-ak minuta filma je rezervirano za očitavanje lekcije pisanja dijaloga novim Hoolywoodskim scenaristima. Evo primjera: 1. Na početku filma, kada mu umre žena okuplja se narod u kući Clinta. Clintu trebaju stolice iz podruma za ljude, a sin u filmu mu se ponudi za pomoć. Clintov odgovor je naravno:'SINE NE TREBAJU MI STOLICE ZA TJEDAN DANA, TREBAJU MI DANAS.' 2. Nakon toga i unuka pita isto pitanje kao i sin, a Clint odgovara: NE TREBA MI POMOĆ, A UOSTALOM NAJVJEROJATNIJE BI SLOMILA NOKAT.' 3. Kada vidi da mu 3 crnčića zlostavljaju kosooku susjedu, Clint ih jednostavno upita: NISTE LI PRIMJETILI DA U ŽIVOTU TU I TAMO NAIÐE NETKO S KIME SE NE MOŽETE ZAJEBAVAT. E PA ETO ME, TU SAM. Naravno da se film ne temelji samo na inteligentnim i moćnim dijalozima. Tu je i znakovito režanje (Kao pitbull) kada vidi svoju unuku u crkvi sa 'željezom u pupku'.Također je i znakovito pljuvanje kada vidi kosooku susjedu i uzvraćanje iste s trijema kada vidi istog. Legendarna je scena i učenje malog Kineza muškom razgovoru u brijačnici. A nakon toga slijedi čista muška osjećajnost i hrabrost i nakraju suza u oku kada se Clint obračunava inteligentno sa hrpom maloljetnih beskičmenjaka. Definitvno, najbolji film 2008. godine. Inteligentna, jednostavna, topla muška priča koje žene nikada neće moći shvatiti, ali šteta bi bilo da ne umru u tom pokušaju. Ipak tu i tamo naiđe neki film koji je remek djelo. Clinte, legendo.

Kako snimiti odličan film ?

Odgovor na ovo pitanje može vam dati samo Clint Eastwood. Gran Torino je film jednostavne tematike prožete krutom emocionalnošću ( a koji Clintov film nije ? ), sjajnom glumom i kamerom koja zapinje za tako bitne detalje koji pridonose atmosferi surove realnosti. Tema je obrađena polako i pažljivo, s naglaskom na odnose između likova koji se naočigled gledatelja razvijaju u različitim smjerovima. Da ne kompliciram više, sjajan film, nikako propustiti.

Ocjena recenzije: 1.75 Tvoja ocjena: -

Grande Punto :) :)

Klasična priča o čanzgritavom starcu koji je opterećen svojom prošlošću koja se uglavnom odnosi na rat u Koreji, i njegova netrpeljivost prema azijatima i svemu ne američkom. Tu je i ofucana tematika gdje pomaže klincu azijatu da ne upadne u nevolje (bandu). No unatoč klasičnom sve već viđeno scenariju, ovaj film dobiva novu dimenziju; (dijalozi, karakter likova), u prvom redu jer glumi uvijek iznova neponovljivi Clint, a drugi razlog je što je upravo on „držao“ redateljsku palicu, što se naravno itekako osjeti. Ono što mi se nije svidjelo jest prikaz kineske ulične bande, jer dovoljno je smiješno vidjet bijelce koji svojom odjećom i ponašanjem pokušavaju kopirati crnačke ulične bande, a kad to pokušavaju kinezi to poprima visoki stupanj amaterizma. No ajde scenaristi su nekako morali povezati glavnog lika Walta (Clinta), odnosno njegovu prošlost sa trenutnim životnim okolnostima u kojima se našao.Vjerojatno da nema Clinta u ovom filmu, dobio bi čvrstu trojku, no ovako je zaslužio klimavu četvorku :)