International

Međunarodna bankarska prevara

Autor ovog trilera Tom Tykwer ('Trči Lola trči'; 'Perfume: The Story of a Murderer') polazi od premise:'Oni kontrolišu tvoj novac. Oni kontrolišu tvoju vladu. Oni kontrolišu tvoj život.'Inspiracija za film je propast Kreditne i međunarodne komercijalne banke, osnovane u Karačiju,Pakistan,još tamo negde krajem 70.-ih.Banka je bankrotirala 1991. godine,a tada je potvrđeno niz kriminalnih aktivnosti ove banke:pranje novca,ilegalna nabavka oružja,finansiranje plaćenika,špijuniranje zarad sprovođenja terorističkih akcija i sl.U centru zbivanja su agent Interpola, Louis Salinger (Clive Owen) i pomoćnik javnog tužioca Menhetna Eleanor Whitman (Naomi Watts),čvrsto rešeni da raskrinkaju moćnu banku - International Bank of Business & Credit (IBBC).Na putu od Berlina preko Lyona, Milana,New Yorka sve do Istanbula,pratimo zamršenu mrežu kriminala u kome su ogrezle mnoge finansijske institucije,pojedine vlade,pa čak i pojedini predstavnici policije.Zadatak je dodatno otežan činjenicom da je stvoren jedan zatvoreni krug,sistem koji omogućuje enormne zarade samo odabranima,o čemu na samom kraju govori i glavni negativac Jonas Skarssen (Ulrich Thomsen):'umesto mene postaviće nekog drugog,jer takvih ima na stotine'.U saradnji sa američkim operativcima,Salinger uspeva da pronađe slabu tačku ove kriminalne organizacije,tako što postiže dogovor sa Wilhelmom Wexlerom (Armin Mueller-Stahl),čovekom koji se nekada borio protiv kapitalističkog imperijalizma (kao pripadnik tajne policije – Stazi),a danas je na visokom položaju u hijerarhiji IBBC.Okršaj u Istanbulu završava se likvidacijom Skarssena,ali bankarski sistem nije uništen,tokovi novca nisu prekinuti...terorizam,trgovina oružjem se i dalje nastavlja.Globalna ekonomska kriza prikazana je iz ugla visoke spoljne politike.Takve banke utiču na mnoge zemlje,pre svega zemlje trećeg sveta,tako što postavljaju svoje ljude (korumpirane političare,diktatore) na važna mesta i time stvaraju uslove za dalje bogaćenje i povećavanje svoje moći.Snimanje na raznim lokacijama:Berlin;Milano,jezero Garda u Italiji,Lyon,Istanbul i New York,doprineli je dinamičnosti radnje i postepenog dizanja tenzije,sve do samog kraja.Niz dijaloga, kadrova snimljenih u zatvorenom prostoru,samo nam prikazuju koliko je priča kompleksna,s obzirom na činjenicu da IBBC raspolaže sa elitnim timom operativaca, advokata,finansijskih eksperata,naučnika,čak i plaćenih ubica,sa kojima nije lako izaći na kraj.Zvanične vlasti moćnih država teško da mogu da im uđu u trag i uspešno ih krivično gone zbog njihovog ilegalnog poslovanja.Možda je moglo biti nešto više akcije,mada je obračun u Gugenhajmovom muzeju jako solidno odrađen,kao i scena likvidacije političara Umberta Calvinia.Glumačka podela je sasvim OK,čak se ovo odnosi i na Skarssena (izgleda nekako bezlično i neupadljivo,tako karakteristično za ljude koji kroje sudbinu mnogih običnih smrtnika).Zato bih preporučio ovaj triler,uz napomenu da ga gledate bez prekida,jer praćenje toka radnje iziskuje vašu punu koncentraciju.

ok

odlični glumci ,brza radnja ,solidno

detaljnije molim

Prevelika očekivanja. Genijalna tema, nedovoljno razrađena. Pa mogli su dati i nešto malo više od tek nekoliko dijaloga o samoj temi tj. sumnjivim poslovima banke. Eto to je ono što je mene razočaralo. Clive i Naomi ok, akcija ok za oni koji vole pucnjavu, ali sama srž priče mi se čini da baš i nije pogođena. Ili nije dovoljno detaljno prikazana. Super je stanoviti „savjetnik“ u filmu, podsjeća na ljude sa naših prostora:)

International

Uvijek zanimljivi Clive Owen i u ovom filmu daje jednu pozitivnu stranu... sama radnja je vrlo zanimljiva i napeta,ali ništa više od toga...da se redateljske palice primio neki bolji redatelj,mislim da bi film bolje prosao na filmskim top listama..

odličan

Ova dvojica dolje su pohvalila pucačinu u muzeju koja je meni bila tek tako nabačena da se može reći da ima akcije u filmu. Film je za one koji se malo razumiju u današnji svijet bankarstva i korupcije koja ide sa tim, tako da će se ovo djelo teško svidjeti tinejđerima. Mene se od početka film dojmio sigurnom režijom i odličnim kadrovima kao i uvjerljivom glumom Clivea Owena. Ima tu mnoštvo uloga i događaja koje treba povezati tako da je ovaj film vrlo zahtjevan za gledanje - preporučio bih dvaput gledanje ovog filma da se dođe do konačnog povezivanja svih stvari. Mene je eto dojmila režija koja vrlo mari za detalje i svidio mi se dio u Turskoj. Ovo je pravi korupcijski triler s nešto malo akcije ali koji uvijek plijeni pažnju i ima zbilja napetih momenata - najviše za vrijeme atentata na talijanskog močnika. Ukoliko vam se svidio film vantage Point ili Insider i slični filmovi pogledajte i ovo vrlo ambiciozno ostvarenje.

Ne bas preporucljivo za kino

Ne znam, pogledao sam ovaj film u kinu na premijeri jos.... Ne preporucujem da se trose novci na to u kinu, pomalo dosadnjikav u pojedinim trenucima,iako se ne moze poreci da ima i izuzetno zanimljivih djelova u filmu(pucacina u muzeju)... Nekako je nedoreceno sve ostalo na kraju,fali pravi zavrsetak.... Uglavnom nista posebno, dao bih 2.5, al ajde 3.....

The International

zakasnila sam 15-ak minuta na film,pa sam tu očito nešto izgubila, jer nekako mi sve to skupa nema smisla. jedina dobra scena je pucačina u muzeju. nešto mi fali...mora da je to taj početak. :D