Appaloosa

Dva revolveraša i jedna udovica

Radnja locirana u gradiću Appaloosa, New Mexico, 1882. godine, prati dvojicu pajtosa koji su došli da zavedu red. Šerif Virgil Cole (Ed Harris) i njegov zamenik Everett Hitch (Viggo Mortensen) suprotstavljaju se lokalnom moćniku, Randallu Braggu (Jeremy Irons) koji nimalo ne mari za zakon i red. Sebe smatra vlasnikom celog mesta i njegove okoline. U gradić se pojavljuje i udovica Allison French (Renée Zellweger) sa dolarom u džepu, spremna da ostvari svoje ciljeve: obezbedi sebi opstanak u surovom svetu muškaraca i kazni ubicu Randalla. Njeni aduti su emocije koje će probuditi kod Virgila i tako ga vešto uvuče u igru koja neminovno vodi do krvoprolića u ovom malom mestu. Vestern koji režira nosilac glavne uloge, Ed Harris, zasnovan na romanu Roberta B. Parkera, sadrži sve potrebne elemente žanra: dobri i loši momci, misteriozna žena, izdaja, osveta i naravno pištolji u rukama hladnokrvnih tipova, koji jašu rasne konje. U bezmalo dva sata radnje, imamo zabavu, sa određenom dozom pucačine, jurnjave na konjima (a tu je i voz, tako prisutan u američkim vesternima, kao simbol prosperiteta mlade države). Snimano na autentičnim lokacijama:Teksas i Novi Meksiko (dug istorijat o dešavanjima na divljem zapadu), jeste svakako pravi izbor u prikazu ovakve priče. Najveći kvalitet, jesu glumačke role, počev od Eda, preko Vigga, zavodljive Renée, pa sve do negativca Jeremya (kako samo on kreira svoj lik). Odlična kostimografija u kombinaciji sa lokacijama gde je snimano, čini odličan spoj iz koga je nastao jedan zaista jako dobar film. Svojim drugim filmom (posle prvenca ''Pollock''), Ed Harris se nameće kao perspektivan režiser koji dobro funkcioniše i iza kamere. Da li će krenuti stopama slavnog Clinta...hmm videćemo, vreme će pokazati!

Appaloosa

Drugi redateljski uradak poznatog glumca Ed Harrisa je staromodni vestern koji će s oduševljenjem prigrliti svi ljubitelj vestern žanra. 'Appaloosa' je stvarno solidno režiran, vrlo dobro odglumljen film s predivnim lokacijama Teksasa i Novog Meksika. Vidi se da Ed Harris izrazito poštuje žanr vesterna te je pohvalno da u ovo doba komercijalizacije, remakeova i filmova o super-herojima, napokon naiđe i vestern snimljen u današnje vrijeme sa modernom tehnologijom. Najbolje film funkcionira na planu glavnog glumačkog dvojca, Harris i Mortensen, koji imaju nevjerojatnu kemiju i stvarno ih je užitak gledati na ekranu te moram spomenuti meni genijalne scene kada se Harris ne može sjetiti neke riječi pa ga Mortensen podsjeća i nadopunjuje. U vesternima je bitan negativac;ovdje je to Irons kojemu "bježi" engleski naglasak no to i nije bitno jer je on prilično uvjerljiv u scenama kada pokazuje svoju zločestoću. Najveći promašaj je Renée Zellweger, koja nikada nije bila ružnija na filmu (da li je to zbog uloge koju glumi ne znam) te je potpuno krivo odabrana da glumi lika na kojeg su slabi i Virgil i Everett. Jednostavno nije mi bilo uvjerljivo da bi takve dvije osobe mogle naći nešto zanimljivo u liku kojeg portretira Zellweger. Dok gledate 'Appaloosu' u pojedinim trenucima će vam vrijeme izrazito sporo prolaziti i film ima prazan hod u sredini nakon odličnog početka no nije mu to uzeti za zlo. Sigurno da 'Appaloosa' ima svojih mana no za svaku pohvalu je hrabrost Harrisa da u današnje vrijeme plasira staromodni vestern na tržište preplavljeno 'Sumracima' i 'Transformerima'. Bravo za Harrisa i Mortensena!

Realni prikaz života u gradu zaboravljenom od civilizacije

Negdje na netu sam pročitao da "Ed Harris razumije western", svakako bih se složio sa tim, jednostavno mu leži. U ovom filmu mu se poklopila gluma, režija, pisanje scenarija kao i producentski posao, tako da smo na kraju dobili western kakav se čekao godinama. Priča je solidna, dijalozi su začinjeni humorom, sve je nekako svedeno na neku jaku želju za civilizacijom (zakonom). Sviđa mi se kako se kroz film razvija lik kojeg glumi Renée Zellwegger od krajnosti u krajnost i natrag, od uglađene pianistice do kurve, da bi se na kraju dobio dojam o dobroj supruzi. Također su krajnosti prikazane i u liku Jeremy Ironsa koji od krvoločnog ubojice dolazi do uglednog biznismena. Ed Harris i Viggo Mortensen su dva najpodcjenjenija glumca u Hollywoodu. Sama Viggova interpretacija Everetta je vrijedna vremena utrošenog u gledanje ovog filma, on je western heroj u tradiciji Clinta Eastwooda. Mala zamjerka za trajanje filma, koje bi vjerujem stalo u 90 min, također zamjeram filmu na dugim nepotrebnim sekvencama, ponegdje loše odabranim kutevima kamere, te mjestimično lošim editiranjem zvuka (u nekim djelovima se previše poklapa glazba sa govorom). Ono što je čudno u ovom filmu je to što nema nikakvih tenzija među neprijateljima, no to i ne mora biti loše, možda je tako i zamišljeno. Ovaj film je "pravi" wester, tako da će svi ljubitelji tog žanra doći na svoje. Ovo nije akcijski western, nego onaj "pravi" dramski, životni western. Bravo, cijela ekipa je napravila odličan posao! Realna ocjena bi bila 3.5, ali zbog slabe zastupljenosti ovog žanra dajem 4.

Wild wild west

U jednom filmu žestoki protivnici, u drugom najbolji prijatelji. Ed Harris i Viggo Mortensen na početku filma su prijatelji i kompanjoni. Borci za pravdu. I ljudi od zakona. I hladni, i osjećajni, i okrutni. Kao i cijeli život u tom vremenu. ukratko, još jedan vestern u klasičnom stilu, koji zaokuplja pažnju gledatelja radnjom, glumom i predivnim lokacijama na kojima je snimljen.