Koralina i tajna ogledala

Paralelna realnost

Polazna premisa: 'Pazi šta želiš!' u stop-motion animiranom filmu (vidimo da se lutke pomeraju, ali ne i konce povezane s njima), odnosi se na glavnu junakinju - usamljenu devojčicu.To je Coraline (glas Dakota Fanning), 11-godišnjakinja avanturističkog duha, koja nakon seobe iz Michigana u Oregon pokušava da pronađe nove prijatelje, novi vid zabave, makar nešto što bi joj zaokupilo pažnju.Roditelji, kako majka (glas Teri Hatcher), tako i otac (glas John Hodgman) su zauzeti poslom i nemaju vremena za svoju mezimicu.Devojčica u ogromnoj, staroj kući u kojoj su se preselili, u jednoj sobi pronalazi mala vratanca.Prolaz kroz njih, odvešće Coraline u alternativnu verziju njenog života...Zasnovana na romanu britanskog pisca, Neila Gaimana (motiv da napiše knjigu pronašao je u nastojanju da udovolji bujnoj mašti svoje ćerkice, pošto nije mogao da joj kupi knjigu slične tematike), ovu animaciju obojenu pretećim tamnim tonovima, adaptirao je u filmsku priču a potom i režirao, Henry Selick (koji se javlja i kao jedan od producenata).Zanimljivo, pomalo mračno, sa diskretno plasiranom porukom, da dete nikad ne treba zapostaviti, naročito u periodu kada su mu roditelji potrebni.Bez obzira što radnja govori o realno savremenom socijalnom problemu, a koji i nije baš razumljiv mlađoj populaciji (deci naviknutoj na razne banalne igrice) ipak ostavlja popriličan utisak na tinejdžere i odrasle, dakle onu kategoriju publike koja je u stanju da ovu animiranu bajku prihvati kao istinsku metaforu koja nas opominje na neželjene posledice sistema (čitaj: savremena porodica) okrenutog sumanutoj trci za što većom zaradom, ali se neka cena mora platiti (često puta otuđenost od rođene dece).Veoma solidno.

Coraline

Odličan film. Jedino mi se čini da nije baš za najmlađu publiku jer pomalo djeluje zastrašujuće.

Iskreno...pomalo prestrašno za dječiji film

Mislim da sam sve rekla u samom naslovu. Gledajući ovaj film sam se naježila preko nekoliko puta i to ne na dobar način. Film ima elemenata morbidnog, pretjeranog i strašnog. Mislim...kad kažem strašno, zamislim da to dam nekom klincu od 10ak godina da gleda kao crtić (jer sam i mislila da je to primjereno djeci) mislim da bi dijete ostalo zaprepašteno, ako ne i imalo po koju noćnu moru. Film je malo stvarno morbidan za moj ukus. Bez obzira na to sve može čak i proći. Neki vole taj stil izražavanja, ali ja nisam za toga..

Gotovo savršeno!

Henry Selick je čovjek koji je maestralno prenio Tim Burtonove ideje i priču na veliki ekran u 'The Nightmare Before Christmas', pa od njega uvijek očekujem dobar animirani film. 'Coraline' ne samo da je ispunila ta očekivanja, već ih je i nadmašila. Baziravši scenarij na knjizi poznatoga Neila Gaimana, Selick nas uvodi u svijet djevojčice Coraline koja je upravo preselila s roditeljima u novu kuću. Dani joj prolaze u dosadi, bez prijatelja a roditelji, prezaokupljeni svojim poslom uopće ne obraćaju pažnju na nju. Coraline tako nalazi tajna vrata koja vode u drugi svijet u kojem su njeni roditelji savršeni, ali ima jedan problem...umjesto očiju imaju gumbe poput lutaka. Po samom scenariju se vidi da film nikako nije za djecu jer ovo je punokrvni animirani film za odraslije, s pričom preteškom za mlađe, baš kao i s izraženom horor tematikom. Takav pristup najviše meni osobno paše, jer sam veliki obožavatelj Selickovih prijašnjih filmova i burtonovske mračne genijalnosti koja je prisutna i u ovom filmu. Možda će okorjeli prigovaratelji naći zamjerke u scenariju koji podsjeća na 'Alisu u zemlji čudesa' ili na staru bajku o Ivici i Marici; no 'Coraline' je ipak svijet za sebe, s briljantnom pričom i sakrivenom porukom (roditelji ne smiju zanemarivati svoju djecu), dok istodobno Selick uspijeva napraviti vizualnu gozbu prepunu maštovitih animacija. Upravo zbog tih činjenica mi je iznimno drago da je 'Coraline' nominirana za Oscara i što je Akademija na taj način, napokon priznala rad Selicka. Toplo se nadam da će u budućnosti Akademija priznati i Tima Burtona na isti način.

Coraline

Jako mi se svidio ovaj crtić. Priča je zanimljiva i aktualna. Tipično za današnjicu - prezaposleni roditelji i nesrećna, zapostavljena kćerka na pragu puberteta. Umjesto da posluša onu staru "Strpljen, spašen" Korolinica težim putem saznaje da ustvari jako voli ono što ima i ne želi to izgubiti. Crtić je, po meni, za malo stariju djecu, tinejđere i odrasle. Nije strašan u smislu da sad očekujete neke horor scene, nego je sama priča dosta teška i "nezabavna" da bi je gledala baš mala dječica. Be careful what you wish for :)

Maštovito i zabavno

Oduševljen! Film je super napravljen, animacija je izvrsna, pogotovo za nas kojima je vec dosadila kompjuterska animacija. Crtić je izvrstan jer je napravljen da i klinci uživaju, ali i za nas malo starije. Radnja je vrlo zanimljiva, likovi su super i film ima vrlo životnu pouku - ne isplati se uvijek bježati u neki "bolji" svijet, svijet mašte, jer koliko god nam se ovaj činio lošim, ipak je sve što imamo i trebamo ga cijeniti.

Coraline

Odlična priča!!!

Jako loš...

ne razumijem zašto svi dižu prašinu oko tog crtića pa meni se tu ništa naročito nije svidjelo....početak je bio dobar i mislio sam da što ide dalje da će bit zabavnije i smiješnije ali u cijelom crtiću nema apsolutno ni jedne smiješne scene..sve mi to djeluje nerealno...mislim nije moguće pa čak ni u crtićima da postoje 2 svijeta,jedan bolji a jedan gori...i sad ona želi u onaj bolji al se na kraju ispostavi da je taj svijet puno gori od onog pravog i sada se javlja bitka za ponovno vraćanje likova u prvotno stanje...likovi su svi gadni i po meni nije baš dobra animacija...dakota je jedino što ovdje valja mislimnjen glas...onaj mačak nema nikakvog smisla u cijelom crtiću...moje ocjena je između 1 i 2 ali eto neka bude klimava dvojčica...ali ne preporučam nikome pa čak ni maloj djeci jer bi ih moglo uplašit a i sve djeluje nekako istraživačko s puno nabacanih stvari...za kantu

Coraline

Topla i maštovita priča o djevojčici koja spozna da život kakvog živi nije bas najbolji, te poželi nešto bolji,no nije to uvijet dobro... Vrlo dobar animirani film te mi se navjviše sviđalo kako su napravljeni likovi... Jako sličan Tim Burtonovom " Corpse Bride " ali i vrlo originalan... Za ljubitelje fantastičnih filmova ovo je prava poslastica.. ocjena 5