Doušnik!

Cinkaroš

'Doušnik!' je crnohumorna komedija koju je režirao Steven Soderbergh,a po romanu 'The Informant' novinara "Njujork tajmsa" Kurta Eichenwalda,koji je inspiraciju za roman pronašao u istinitoj priči o najpoznatijem doušniku Amerike u oblasti tehnologije proizvodnje hrane u velikim korporacijama. Polazeći od lizina – sastojka (aminokiseline) koji se dobija iz skrobnog šećera i predstavlja sirovinu u proizvodnji prehrambenih namirnica,glavni lik Mark Whitacre (Matt Damon) vidi šansu za ličnu promociju,a možda i za nešto više. Ovaj mladi obrazovani čovek sa lepom perspektivom u industrijskoj kompaniji 'Arčer Danijel Midland' (ADM) sabotira proizvodnju optužujući Japance,a ubrzo počinje da sarađuje i sa FBI. Preko noći postaje doušnik opremljen raznim stvarčicama za špijuniranje svojih kolega i svega što se dešava u kompaniji (mikrofon i skriveni kasetofon u poslovnoj tašni). Zadatke i odgovarajuću opremu za njihovo uspešno obavljanje (biva i 'ozvučen'),dobija od FBI agenta Briana Sheparda (Scott Bakula). Markova priča o međunarodnoj zaveri nameštanja cena lizina vremenom postaje klimava,pa postaje sumnjiv agentima FBI. Ponašanje prema agentima,prema kolegama u kompaniji,pa i prema vlastitioj supruzi Ginger (Melanie Lynskey) postaje nepredvidivo,što sve skupa izgleda jako frustrirajuće za sve koji kontaktiraju Marka. Mark Whitacre igrajući igru pouzdanog doušnika koristi šansu da velike sume novca kompanije 'ADM' prebaci na sopstvene račune,koje je uz pomoć spoljinih saradnika otvarao širom sveta (Hamburg, Kajmanska ostrva...).Način života gde je stalno izložen stresu počinje da narušava Markovo zdravlje,pa on polako počinje da se gubi – dijagnoza bipolarni poremećaj.Posle nekih 2,5 godine cinkarenja, farsa se prekida. Padaju optužbe redom,gde on izvlači najdeblji kraj – 9 godina robije za dokazanih 45 krivičnih dela. Rukovodioci kompanije dobijaju mnogo manje zatvorske kazne,s obzirom da njihovi prestupi nisu bili toliko ozbiljni kako ih je prikazivao doušnik Mark. Matt Damon naprosto briljira,čak je za potrebe snimanja filma doživeo nekoliko fizičkih transformacija,pa od mladog dobrodržećeg čoveka na početku filma, na kraju imamo pravu ruinu (vidno oćelaveo i ugojio se) od čoveka,dok ga gledamo u zatvoru kada traži pomilovanje.Atmosfera filma,snimanom u Illinoisu gde je sedište kompanije, možda nije prikladna za rane 90-e (recimo stil oblačenja glavnih likova je previše konzervativan),ali je ovo sitna zamerka u odnosu na odličan scenario i sjajnu glumu koju nam prezentiraju glavni likovi predvođeni maestralnim Damonom. Gledamo film koji izaziva blagi osmeh (možda je to i podsmeh) iako nemamo nikakvih gegova dok traje radnja. Razlog tome jeste sam tok, ove inteligentno ispričane i pomalo parodirajuće priče.Sjajno nema šta,pa zato toplo preporučujem da ovako nešto, pravi ljubitelji filma obavezno pogledaju!

Ingeniozna dosada

Osobno mi je Steven Sodenberg jedan od dražih redatelja jer je sklon filmskom eksperimentiranju umjesto prvoloptaškog odrađivanja "ukalupljenih" hollywoodskih scenarija. Sodenberg je zaista pravi stilski kameleon i često su njegovi filmovi dijametralno suprotni i ponekad publiku nemalo iznenade. Recimo da je i "Informant!" jedan tipično atipični Sodenbergov film čija tema se bazira na istinim događajima o jednom sasvim neobičnom kriminalcu. Priča se vrti oko Marca Whitakera, korporacijskog genija koji je gotovo 3 godine bio doušnik za FBI, da bi se na kraju otkrilo da je on sam lopov, pronevjeritelj i, izgleda, patološki lažljivac. Sodenberg od ingeniozne premise stvara zanimljivu farsu koja je lišena očitog humora, no prava zabava leži u samoj situaciji i koliko je strana Whitaker zapravo uspio izvozati. Matt Damon je sjajan u glavnoj ulozi i odlično je utjelovio "neuhvatljivog" Whitakera, s tim da stvara toliko šarma u svom liku da naprosto želite vjerovati u njega. Damon se cijelo vrijeme poigrava sa karakternim osobinama tako da kad film završi još uvijek niste sigurni da li je Whitaker vrhunski manipulator, patološki lažljivac, brižni muž, ambiciozni karijerist ili jednostavno bolesna osoba sa iluzijom da konrolira situaciju. U neku ruku Sodenberg poput Whitakera vara i same gledatelje, jer film izgledom i tonom potpuno odaje 70-e i 80-e (a radnja se zbiva sredinom devedesetih); čak i odlična glazba odskače u ovom filmu, a konačno razrješenje filma ostavit će vas sa više pitanja nego odgovora. Problem je što je tempo filma užasno spor, pa će vam dobar dio filma proći u dosadi i vjerojatnoj zbunjenosti čudnim redateljskim potezima. 'Informant!' nikako nije loš film, no zbog svoje specifičnosti, skrivenog parodirajućeg tona i spororaspletajuće radnje svidjet će se samo uskom krugu filmskih zaljubljenika. Ukratko - samo za strpljive.

dosadno i naporno

naporno..dosadno..pred kraj se dojam popravi ali malo.film mogu usporedit sa zvukom koji aparat pusta kad srce stane biiiiiip ---------. tak je cijeli film, nit smrdi nit miriši. pred kraj malo zivota i sveukupno nis. matt damon je jedina svijetla tocka. uglavnom film je trebao ici odmah na dvd a nikako u kino. to nije film za šire mase. ponovit cu dakle, naporno i dosadno.

Koja ličina :)

Prva misao koja mi je pala nakon što sam pogledao ovaj film bila je ono Jebote koji lik... Toliko laži, raznih verzija istine da bi se čak pred glavnim akterom I naši političari debelo posramili... Dodatnu dimenziju ovom doušniku daje činjenica da je ovo bio stvaran događaj (tako kažu), čiji su akteri mislim jos uvijek u zatvoru ili pred samim krajem izdržavanja kazne. Koncepcijski film je vrlo dobro osmišljen, nije dramatičan, pa čak ni krimi-trilerast vec ono naprosto ironično-podjebavajuči sa malom dozom humora.... Ubiti to I nije bilo teško napraviti jer ono što je Mark Whitacre (Matt Damon) radio FBI-ju, korporaciji I medijima je čak I za današnje pojmove master, a kad se uzme u obzir da se na kraju zapravo prava istina ni nezna ostaje nam dosta toga za razmisliti tko je zapravo bio Mark Whitacre, a ako ništa drugo vjerojatno je prošlo dosta vremena da se možemo tome nasmijati, pa čak I agenti FBI-ja koje je toliko vukao za nos... Matt Damon je ulogu odradio odlično iako sam upočetku bio skeptičan (valjda mi je jos uglavi razbijač Bourne), ni ostla ekipa nije ništa lošija unatoč tome što su mahom tv glumci iz raznih serija...

Doušnik!

Film mi se stvarno svidio.Priča je po istinitom događaju. Radnja filma je napeta,zanimljiva i pomalo i duhovita. Gluma je također na visini. Hamlischova glazba tokom filma je izvrsna i primjerena svakoj sceni. Unosi napetosti,groteske i humora po potrebi. Sve u svemu jako dobro ukomponirano i moja ocjena je čisti petak!!!;-)