Distrikt 9

Okrug 9

Vanzemaljci su stigli na Zemlju još pre 28 godina, ali to su izbeglice, radnici, neka potlačena klasa sa njihove planete.Smešteni su u District (okrug) 9 u Johannesburgu, kako bi se sprečilo mešanje sa ljudima.O njima brine i kontroliše ih, kompanija 'Multi-National United' (MNU), a kojoj vremenom glavni cilj postaje proizvodnja oružja koje oni poseduju.No problem je kako doći do glavnog sastojka: vanzemaljske DNK neophodan za aktivaciju ovakvog oružja.Kada tenzije između vanzemaljaca i ljudi zaprete da naruše mir, MNU šalje svog agenta Wilkusa van der Merwea (Sharlto Copley), čiji je zadatak da sa trenutne lokacije organizuje prebacivanje 'odomaćenih' vanzemaljaca na manje i udaljenije mesto.Ali već prvog dana smušeni i neiskusni,Wilkus završava u bolnici zaražen vanzemaljskim fluidom... Jedan od producenata je i proslavljeni Peter Jackson, koji je okupio odličnu filmsku ekipu.Angažovan je mladi južnoafrički režiser Neil Blomkamp, koji je već svojim prvim dugometražnim ostvarenjem skrenuo pažnju na sebe, istovremeno se nametnuvši i kao autor scenarija u saradnji sa Terri Tatchellom.Reference na nekadašnji aparthejd ili nacističke koncentracione logore su evidentne, kako bi se sugerisalo prosečnom gledaocu na brojne probleme savremenog društva koji se ne mogu sakriti ili jednostavno prećutati.Radnja koja po sadržaju spada u naučnofantastični film, ipak je zapravo nešto kompleksnija.U formi 'dokumentarnog' prikaza vidimo tamnu stranu ljudske prirode (ksenofobija, gramzivost), a iz mračne perspektive ozloglašenog Okruga 9. Upotreba specijalnih efekata u stvaranju akcionih sekvenci je nepretenciozna, jer nastoji da nam objasni kakve sve strahote mogu da snađu obe zaraćene strane.Odličan rad kamere, naročito u prikazu famoznog Okruga 9, gde vidimo jedno sivilo, a na momente čak i crno-belu sliku, što svakako da stvara mučninu kod pravih hrišćana koji saosećaju sa tuđom patnjom.Budžet od $30,000,000 se višestruko isplatio, jer je zarađeno blizu $116,000,000, a što je sasvim logično jer se radi o zaista jako dobrom filmu.Podatak da je bio u igri za dodelu prošlogodišnjeg Oskara, jasno ukazuje da je ovo film koji pravi SF ljubitelji (pa i drame) ne bi smeli da propuste!

očekujuči nastavak

film je ispunio večinu mojih očekivanja od originalne ideje filma do toga da po prvi put nisu došli u ameriku što mu je ogroman plus, a i sama reakcija ljudi na dobre i miroljubive aliene sasvim je realno prikazana i prikazuje licemjerno ponašanje ljudi koji primjenjuju na njih zemaljske zakone a potom sasvim neljudski potajno iskorištavaju njihovu naivnost. Ima malo rupa u filmu tipa bezvlađe nigerijaca koji im prodaju hranu šta mi ima malo mi smisla pošto su pod protektoratom... ali dobro sveukupno odličan film za prporuku i nadam se nastavku

Distrikt 9, ok

Isprva mislih da je film neko sranje...A onda....Onako nešto solidno...Film me na početku uznemirio, onih izvanzemaljaca bilo mi žao, bili mi preslatki :) Kad je glavni glumac dobio onu ruku i bio protjeran, iznenadila sam se. Jedino mi bilo žao što ga žena (neka pretenciozna glupača) napucala. Sve u svemu, film vrijedi pogledati, dobar filmić za opuštanje!

Vrli novi svijet

Uz neke filmove se pojavi takav hype, da imate osjećaj da će se pojaviti sedmo čudo filmske umjetnosti, a kad ono... samo pogledajte serijal "Sumrak." Razvijan tiho i u tajnosti, “District 9” praktički je preko noći dignuo neviđenu prašinu i usput odlično zaradio na kino blagajnama. Zasluženo? I da i ne. Pod budnim okom Petera Jacksona, redatelj Neill Blomkamp stvorio je sjajan film, ali ne i revoluciju SF žanra. Usudio bih se reći, SF tematika je ovdje samo lukav paravan koji Blomkamp koristi za dekonstrukciju čovječnosti i svih naših "vrlina" poput rasizma, ksenofobije, etničke segregacije, pohlepe i još štošta. Zbilja - kad počnete gledati film, vanzemaljci su vam odbojni na prvi pogled, no što film odmiče zapravo ljudi i naš "lažni humanizam" postaje sve odbojniji tako da ćete na kraju i početi navijati za aliene. Vješto, ali svrhovito manipuliranje gledateljima. Treba apsolutno pohvaliti dokumentaristički realizam kome je podređeno sve, čak i specijalni efekti. Zaista, efekti su (s obzirom na budžet) savršeni i realni, većina SF-ova uvijek preferira mračne kadrove i mutni CGI, dok su efekti Blomkampovog prvijenca kristalno čisti i usred bijela dana. Jedino iskaču možda previše eksplicitne scene eksplozije ljudskih tijela, no i dalje izgledaju vrlo efektno. Nije District 9 savršen film, malo je previše težište na akciji u zadnjoj trećini filma i neke stvari nisu dovoljno objašnjene (neki vanzemaljci ostali su inteligentni, a većina nije), no sve su to sitne zamjerke. Pošto me film dosta podsjeća na fantastični (i nažalost zaboravljeni) "Enemy Mine", a dokumentaristički stil preuzet je od odličnog "Cloverfielda" - film je svakako sjajna sinergija žanrova i umjetničkih vizura. Revolucija baš i nije, ali evolucija u pravom smjeru jest, i dobrodošlo osvježenje u kreativno stagnirajućem žanru. Iako ne remekdjelo, District 9 je vraški dobar film koji će sigurno postati bolji s vremenom, a od Neilla Blomkampa možemo očekivati još velike stvari.

Drugačije

Zanimljiva mješavina drame,akcije i sf-a.Priča je originalna i ima smisla.Efekti su vrhunski napravljeni i kraj je neočekivan.Odličan film!

Zanimljiva premisa

Blomkampov prvijenac, potpomognut producentskom ulogom Petera Jacskona, 'District 9' je apsolutno film koji će privući pozornost svojom originalnom radnjom u kojoj ljudi drže izvanzemaljce u posebnom području, nazvanom District 9. Nevažni birokrat Wikus ima zadatak da uz pomoć vojnih snaga premjesti 'goste iz svemira' iz središta Johannesburga u novi distrikt na periferiji grada. Film crpi temu iz povijesnih događaja koji su se dogodili u Južnoj Africi za vrijeme apartheida (koji je dijelio stanovništvo na bijelce,crnce,Indijce i mulate;u kojem su samo bijelci imali puna prava) u Cape Townu. Zanimljivo je i ime glavnog kriminalca u Distriktu 9 - Obesandjo (Obasanjo je ime bivšeg nigerijskog predsjednika), dok je izrazito dobro prikazana uloga Multinational Uniteda (MNU)-vojne udruge pune plaćenika kojoj je dana ovlast za preseljenje (u ovom slučaju izvanzemaljaca). Kritika svim vladama svijeta ali i čovječanstvu je velika jer se ovdje ljudi ponašaju prema drugoj rasi kao da ju treba istrijebiti, oni su nametnici na našem planetu. U tu se priču uklapa i transformacija Wikusa (Cronenbergova 'Muha') i kako on biva polako odbačen pa i proganjan od poslodavaca i obitelji (otac od njegove žene). Cijela ta premisa da vladajući neće prezati pred brojem žrtava kako bi došli do svoga cilja odlično funkcionira pa je zadnji dio filma pomalo i razočaravajuć jer se temelji isključivo na akciji a i kraj je holivudiziran kako bi se napravio nastavak. U svakom slučaju preporučujem ovaj film jer je originalan i maštovit što je danas rijetko no sam kraj je mogao biti puno bolje napravljen. Sve u svemu, jedan od boljih SF-a u zadnjih 10 godina.

Ocjena recenzije: 2.4 Tvoja ocjena: -

Uživajte

Oduševio me dokumentaristički pristup već toliko puta prožvakanoj temi, tako da ni glumcima ni redatelju nije ostalo prostora za upadanje u cviljenje o jedinstvu svih ljudi u kataklizmičnim situacijama, nadmoći nas nemoćnih nad beskrupuloznim izvanzemaljcima i kako to već ide, nasuprot čemu u ovom filmu stoji totalni antijunak koji "samo radi svoj posao" dok se ne nađe s druge strane i konačno shvati(ili ipak ne) da je zadnja uvijek onog koji je u društvu prvi...

Distikt 10

Da vam kazem...posto su svi divno iskomentarisali ovaj film,necu trositi suvisne rijeci.Ako...ako bude Distrikt 10..jedva cekam...toliko :-)

Ocjena recenzije: 3.4 Tvoja ocjena: -

Cloverfield?...

Ne, D9 je nešto totalno drugačije. Film počinje strogo dokumentarnim stilom, no kako radnja odmiče sve više preuzima izgled standardnog sf-a, no načinom snimanja cijelo vrijeme zadržava osječaj dokumentarca. Pokušaj imitiranja dokumentarca je ovdje totalno na mjestu jer vas odmah u startu film upozori na to da ovo neće biti tipični noviji sf s puno specijanih efekata bez supstance, te na ozbiljnost onoga što želi prenijeti. A toga ima dosta. Usporedbe s Cloverfieldom tu skroz padaju u vodu. Ovaj film ima puno toga za reći i pokazati o stanju poglavito u Africi i svijetu danas, zapakirano u priču o nižoj rasi bića s nepoznatog planeta koja je iz nekog razloga završila na zemlji. I iako se film bavi izrazito teškim i mučnim temama, na dosta mjesta ubacuje suptilni humor. Iznimno se pazilo na detalje te film iz toga još više zaranja u realnost našeg svijeta. Ono što me najviše iznenadilo je kvaliteta specijalnih efekata koji su iskorišteni optimalno bez ikakvih bespotrebnih divljanja i eksplozija te time još više dolaze do izražaja, s obzirom na poprilično mali buđet za današnji prosječni sf. Hollywood bi se ozbiljno trebao zamisliti s obzirom da sve više filmovi sa daleko manjim buđetima uspjevaju izvuči puno realnije i bolje efekte od onih visokobuđetnih. No da svratim pozornost i na negativne strane, koje se uglavnom tiču glumačke postave. Ponajviše se to dotiče glavnog glumca koji se uklapa u ulogu malo blesavijeg i naivnog birokrata slabića koji se iznenada našao na naizgled važnoj poziciji provoditelja deložacije škampa (kako ih pogrdno nazivaju) u drugo područje, no nekako mu nisam povjerovao da je stvarna osoba. To se odnosi i na glumu sporednih likova. To je jedina stvar koja mi nije dopustila da cijeli film prihvatim kao iznimno realističan i životan. Šteta, s obzirom na sve ostale elemente. Glad, siromaštvo, rasizam, diskriminacija, licemjernost. sve ovo će napasti vašu savjest izmješano u jedan iznimno kvalitetan i napet sf. Svakako pogledati.

originalno

Baš kada pomisliš da te više ništa ne može iznenaditi i da je sve večinom sastavlejno od klišeja ili ustaljenog kalupa - naletiš na film poput ovoga. Ispočetka mi je djelovao kaotično zbog trzavog načina snimanja koji je već viđen u nekim filmovima tipa Cloverfield. Povremeno sam imao osječaj da gledam dokumentarac i trebalo mi je malo vremena da se ufuram u radnju i priviknem na kameru. Ubrzo sam stekao dojam da se radi o neobičnom filmu. Naravno radi se o izvanzemaljcima koji su se već udomačili na našoj planeti i postali su neželjeni gosti. Oni su ovdje prikazani poprilično neinteligentna bića pošto ne znaju način kako da napuste zemlju. Sami alieni su me povremeno znali podsjetiti na ninđa kornjače. Ljudi su prikazani kao pohlepni u nastojanju da se domognu njihovog oružja a za to im je potreban njihov DNK kojeg zadobiva nekakav znanstvenik za kojim kreče velika potraga. Tek od toga dijela film lijepo sjeda, zna se što je zaplet, kakvi su krajnji odnosi čovjeka i vanzemaljca. U biti, vanzemaljci ne žele zlo ljudima, oni su tu antiratnih namjera, i koriste se razarajučim metodama jedino u samoobrani. Stekao sam dojam da su alieni na neki način humaniji od nas ljudi, tako da je moja navijačka strana između dvije strane stala na stranu vanzemaljaca. Ljudi su mi se učinili pohlepni i beščutni, ne prezajući ni pred čim da bi ostvarili svoj cilj. Akcijski efekti su odrađeni besprijekorno, na trenutke mi se činilo da gledam određene scene iz Transformera, ali ovdje scene borbi i eksplozije su mnogo uvjerljivije. Glumci su nepoznati i sve to vuče pažnju na daljne gledanje a sam kraj je nedorečen i ostavlja se prostora za nastavak - za koji čujem da se već snima.

Maštovito

Evo sasvim dugačijeg SF fima. Ljudska mašta stvarno nema granica. Film je satiričan i intrigantan. Izgleda da smo mi ljudi stvarno takvi kreteni. Bravo za cijelu ekipu. Kraj nam nudi novi nastavak, kada za tri godine dođu izliječiti glavnog junaka, a nama se neće baš dobro pisati......

District 9

Ma baš sam jučer gledala film i ono...u početku mi i nije baš nešto poseban bija. živciralo me to a la dokumentarac i stalno sam tražila greške koje ne drže vodu...ali ššto se radnja komplicirala nakon što se wikus zarazija postalo je zanimljivije. malo čudno što to tako sporo traje preobrazba i onda sam skroz navijala za vanzemljace jer ono kad vidiš..on ni kriv ni dužan stoji tamo i dođe čovik i mlatne ga puškom u leđa da padne na kolina..užas....najbanalnija stvar u filmu mi je bija kraj...tj. prije kraja kad su se svi ubijali...mislim, kako je moguće da ljudska tehnologija, dakle puške mogu ozbiljno nauditi onom željeznom škampu kojem je upravlja wikus i još ono on iziđe van i padne ko da je to sve po njemu...eh da..glupo mi je malo kako je završilo..on pravi onaj cvijet od nečeg...

Izvanzemaljski apartheid

District 9 film je koji vas neće ostaviti ravnodušnim. Osobno smatram kako je ovo ponajbolji izdanak alien tematike u posljednih desetak godina. Orginalna priča sjajno je režirana i odglumljena, a poludokumentrni pristup pun je pogodak jer pridonosi realnosti i uvjerljivosti. Nepoznati glumci i redatelj debitant očito su pomno birani jer svoj posao obavljaju više nego dobro. Na nekim mjestima radnja pomalo ''puca'' ali to je vidljivo samo sitničavom oku koje film gleda tražeći pogreške i nedosljednosti. Specijalni efekti su na razini te će svaki poklonik SF-a doći na svoje.

Ukratko - Mi ljudi smo takvi šupci kakve treba tražiti!!!

S tom misli sam izašao na kraju filma. No ajmo sad o filmu: Film je složen kao dokumentarac/film… Ukratko, traileri ne pokazuju ništa o radnji filma tako da bez obzira na pogledano serviran je pravi doživljaj nepoznatoga. Stilom dokumentarca kreće izvještaj i razgovori s ljudima i tu saznajemo da negdje u 80tima izbad Johannesburga u Južnoj Africi se pojavljuje vanzemaljski brod. Zbog nepoznatog razloga brod ostaje iznad grada i nije u stanju za putovanje. Na brodu se nalazi cca 1 milijun vanzemaljaca izrićito ružnog izgleda. Kako nemaju kuda ići, pokušava ih se integrirati u ljudsko društvo što za posljedicu ima nerede, proteste i opće nasilje… Da bi se nekako smirila situacija, svi vanzemaljci se šalju u District 9 (nešto tipa kampa) i tamo se razvija totalni ghetto stil… Kaos, nered, smeće, prljavština… Da ne otkrivam previše… prića je prepuna psovki, lošeg ponašanja, segregacije, pogrdnih imena i opće neprihvatljivih normi ponašanja. Moj osobni dojam je krenio od poćetnog gadljivog osjećaja prema “Škampima” do totalnog suosjećanja s njima… Na kraju su mi ljudi postalo toliko odvratni da sam doslovce navijao za vanzemaljce!!?? Cijelim filmom je toliko rasizma između vrsta, pogotovo od strane ljudi da postaje u jednom trenutku smješno. Osobno mislim da su kojim slućajem bili ljudi a ne vanzemaljci u pitanju ‘ film bi bio totalno drukćije obojen… Štoviše bio bi odbojan! Ovo je zapravo jedan od filmova koji ima potencijal postati SF klasikom… U svakm slućaju preporućujem pogledati. Ako ništa drugo, barem će ostati u sjećanju po hrpi trenutaka u filmu.

Naslov

Film ima orginalnu priču, nažalost upropaštenu. Vanzemaljci posjeduju oružje ali ne pucaju, brodom lete, ali na momente djeluju primitivnije od majmuna, jedu gume, potkupljuju se hranom za mačke (!?), a zemljani ih žele prešaltat na bolje mjesto tako što će kucat od vrata do vrata i sakupiti preko milion potpisa kako bi sve išlo zakonski, međuranse prostitutke... Veliko razočarenje

Distric 9

Film me po svemu odusevio osim po glupom kraju,kojeg u biti niti nema tj. sigurno dolazi Distric 10, preporuka svima svakako pogledati!

distrikt 9