Slomljeni zagrljaji

Confesión de Harry Caine

Pedro Almodóvar potpisuje melodramu koja govori o fatalnoj ljubavi, prevari, ljubomori, zloupotrebi sile, osećaju krivice i volji za životom, ma koliko takav život izgledao kao najobičnija ironija zasnovana na dobrovoljnoj amneziji.Mateo Blanco (Lluís Homar) je stariji gospodin, hendikepiran u tom smislu što je pre 14 godina izgubio vid (posledica jedne saobraćajne nesreće).Posle te nesreće on otpočinje novi život, smatrajući da je Mateo umro. Uzima pseudonim - Harry Caine. Nekada je pravio filmove, a sada samo povremeno napiše po neki filmski scenario ili neku priču.Nakon manje nezgode s narkoticima, mladi Diego (Tamar Novas), sin njegove bliske saradnice Judit (Blanca Portillo), završi u bolnici.Harry Caine se brine o njemu i tokom jedne noći usliši Diegovu molbu da mu ispriča svoju životnu priču. Tako se vraćamo u 1994.godinu, u vreme kada je Mateo Blanco bio čovek pun života, stvaralačke energije, kada je upoznao i zavoleo ženu svog života - lepu glumicu Lenu (Penélope Cruz)... Magični Pedro servira nam još jednu životnu kompleksnu priču, kroz nekoliko međusobno isprepletenih ljudskih sudbina, koristeći pri tome neka sopstvena iskustva i impresije koje je stekao zahvaljujući poznanstvima s mnoštvom zanimljivih likova.Tako je pronašao inspiraciju za neke sporedne likove koje je efektno udenuo u niti filmske priče (npr. lik gospođe Chon koja je strastveno ušla u avanturu punu seksa s mladim zgodnim muškarcem za koga se potom ispostavilo da je najveći narko-diler u zemlji).Generalno takav stil režije, gde imamo puno dijaloga, puno sitnih detalja, prikazuje nam filmsku radnju poput jednog mozaika koji se (kako radnja odmiče) polako popunjava u jednu skladnu celinu.Reference na neke filmske klasike korišćene su s namerom da se naglasi ljubavni aspekt onog dela filmske priče kada je Mateo bio u ljubavnom zanosu, držeći u naručju svoju voljenu Lenu.Glumačka izdanja su manje-više na visokom nivou, pre svega se to odnosi na maestralnu Penélope (zaista može da prođe kao fatalna žena), kao i na sjajnog katalonskog glumca, iskusnog Lluísa Homara, koji kreira svoj lik s toliko stila, poput zanatlije koji dobro zna svoj posao (gluma i jeste u neku ruku zanat, zar ne).Sporedni likovi takođe ništa ne zaostaju, posebno je odlična uloga Judit koju je tako umešno prezentovala Blanca Portillo.Više nego dobar film, koji po mom skromnom mišljenju nije Almodóvarov najbolji, ali definitivno jeste jedan od njegovih boljih filmova.U svakom slučaju vredi da se pogleda.

bolesno dobar movie ( film )

... Almodovar je opet u svom maestralnom zanosu napravio novo remek dijelo. Teško ga je uspoređivati sa prijašnjim filmovima, jer nam uvijek ispriča novu priču na svoj osebujan način. A svakako se držeči svog svetog pravila, da se sve okreče oko - žene. I ovog puta njegove nezaobilazne muze, magićne Penelope Cruz. A ona, svojom nevjerojatnom lakoćom glume, izgledom, jednostavno sjaji te svojom pojavom daje tu nevjerojatnu magiju cijeloj priči. A priča... teško je prepričavati Almodovara, uglavnom se i ovdje sve temelji na opsesivnoj ljubavi i žestokom rivalstvu dvojice muškaraca u borbi za naklonost fatalne žene. Ali i nevjerojatnoj ljudskoj mogučnosti prilagodbe novom, nakon gubitka svega što tvori njegov svijet i sposobnost njegove kreativnosti. Zato se njegovi filmovi gledaju, upijaju i treba se uputiti u mrak dvorane da se sami uvjerite u veličanstvenu lakoču stvaranja istinskog moviea iz ruku ovog velikog maga.

sponzoruša

ima svega što se od pedra traži, divnih crtica, karaktera, detanlja...jedino nemam razumijevanja za ljubavne drame jedne sponzoruše...na nšto pristaneš tako ti je...ali taj detalj u priči je manje bitan...ludi naš pedro

Slomljeni zagrljaji

Rukoper: Recenzent nije poznavatelj Almodovarovih filmova i kao takav posvećuje ovaj osvrt ljudima poput njega koji Almodovara poznaju tek kao "redatelja u čijim filmovima zna biti polunagih teta". Otići u kino radi jednog glumca/glumice nije samo po sebi toliko čudan motiv. U slučaju ovog filma to je zaista i bila jedina motivacija: uživati u ljepoti glavne glumice Penelope Cruz. A nakon odgledanog filma moguće je steći upravo dojam da je to htio i redatelj. Almodovar nam je poklonio priču protkanu diskretnim humorom koja se brzo i lagano zaboravlja no služi zato da bi što duže gledali Penelope na platnu. S perikom ili bez, u večernjoj haljini ili pidžami, sa ili bez odjeće, tužnu ili sretnu, kako se šminka ili kako sprema ručak. Ocjenu da li je film ispunio očekivanja ostavljam znalcima i onima koji nisu zabljesnuti ljepotom glavne glumice. Dojam je u svakom slučaju pozitivan uz manju kritiku odabira naturščika koji u epizodnim ulogama razbijaju magiju filma neuvjerljivom glumom.

Pedro

Iako se moram sloziti da ovaj film nema ono nesto kao vecina Pedrovih uradaka, svejedno mislim da smo dobili dovoljno ''njega''. Obozavam te njegove scene i detalje. Zapravo, mislim da jedino radnja nije dovoljno jaka kao sto sam ocekivala. Ostalo je odicno... naravno izbor glumaca, vec poznat i bezprijekoran, ali uvijek treba naglasiti Penelopinu savrsenost. Takoder, moram reci da sam se dobro nasmijala uz ovaj film, mozda vise nego iz bilo koji drugi Almodovarov... scenarij o vampirima odlican ;)

melodrama

Slabiji Almodovarov film.Premda je i to film u njegovom klasičnom stilu, dobro režiran, odlična muzika, dobri glumci,"almodovarski zaplet" ipak mu nešto nedostaje. Ne ostavlja bez daha kao na pr, "Pričaj s njom". Nekako je previše melodramatičan što i ne bi toliko smetalo da mu ne nedostaje "ono nešto".