Crvena stijena

Velika bitka

Kina, 208. godina nove ere.Carstvo je razjedinjeno, a jedan od poslednjih vladara iz dinastije Han, je pod velikim uticajem, premijera Cao Caoa (Fengyi Zhang).Lukavi političar uspeva da dobije dozvolu da krene u veliki ratni pohod, kako bi pokorio dvojicu lidera sa juga i zapada zemlje. Suočeni s ogromnom pretnjom u vidu brojne i dobro organizovane ratne mašinerije, Liu Bei (Yong You) koji vlada na zapadu i u srodstvu je s vladarom (carev ujak), odlučuje da se udruži s vladarom južnog dela carstva, mudrim Sun Quanom (Chen Chang).Pripremu velike bitke na teritoriji provincije Jingzhou na jugu zemlje, preuzimaju na sebe dvojica vrsnih vojnih stratega.To su:Zhuge Liang (Takeshi Kaneshiro) i Zhou Yu (Tony Leung), ljudi sa jako izraženim smislom za strategiju u uzavreloj situaciji, kada su morali da organizuju odbranu od mnogo nadmoćnijeg neprijatelja, kako na kopnu, tako i na moru...Za potrebe snimanja ovog grandioznog akcionog spektakla, angažovani su brojni statisti (kineske vlasti su dale dozvolu da se čak 100.000 vojnika stavi na raspolaganje filmskoj ekipi).Priprema scenografije iziskivala je gradnju nekoliko velikih brodova, kako bi scene borbi na moru izgledale perfektno i potpuno realistično.Deo filma sniman je na lokacijama po Beijingu, u Kini, gde su vršene pripreme oko tri godine, kako bi se napravila verna rekonstrukcija legendarne Bitke kod Crvene stene, bitke čiji je ishod zauvek promenio tok kineske istoriju. Specijalni efekti su mahom kreirani u studiju za vizuelne efekte 'Orphanage', na Taiwanu. Konstatacija da je ovo najskuplja kineska produkcija svih vremena, sa uloženih, enormnih (za kineska merila i uslove) $80,000,000 jeste očekivana.Naravno tako nešto je mogao da režira samo provereni majstor filmske umetnosti.Pogađate, to je John Woo, a što je zapravo njegov prvi dugometražni film koji je snimljen u Kini.Inspiracija za film pronađena je u u romanu Lua Guanzhonga 'Romance of the Three Kingdoms' koji se pojavio još u srednjem veku.Proslavljeni režiser je uz pomoć saradnika (Khan Chan, Cheng Kuo i Heyu Sheng) adaptirao priču u epsku avanturu, koja se gleda u dahu, bez obzira što integralna verzija traje 4 sata.Odlično vizuelno napravljen film, sa efektnim prikazom borbi na kopnu, a posebno na moru, doprinosi visokom kvalitetu filma.Živopisne lokacije na kojima se odvija radnja, u kombinaciji sa izvrsnom muzikom, čine pravi praznik i za uši i za oči, jednom rečju – kompletan ugođaj. Izražen smisao za detalje, verovatno je prouzrokovao duže trajanje filma (makar za ukuse evropske i pre svega američke publike).No, pored toga, ovde je teško naći neku drugu ozbiljniju zamerku.Dijalozi su inteligento postavljeni, što uz zanatski dobro prezentiranu glumu, stvara veoma povoljnu sliku o celom filmu.Pogledati u svakom slučaju, jer je ovo film za sve filmske sladokusce bez ikakve sumnje.

genijalno,

U Godini loših filmova,evo filma koji zaslužuje sve pohvale. John Woo majstorski je napravio ovaj film i usudim se reči da mu je ovo najbolji film u zadnje vrijeme.Unatoć svojoj dužini te mnoštvu likova film ni u jednom trenutku nije zamoran ili dosana,naprotiv sjajna fotografija,prekrasni krajolici i mnoštvo boja jednostavno vas očaraju.

posjetite blog...filmovi

http://filmovi2009.blog.hr/index.2.html posjetite ovaj blog... nisam gledo film...pogledat cu

Dugačko ali Zanimljivo

Treba uzeti dosta slobodnog vremena i pogledati ga u jednom danu. Film je prepun predivne scenografije a scenarij je odličan. Na vrhu ljestvice!

odličnooo

pravi ratni spektakl sa strategiranjem spletkama akcijom sve začinjeno istočnjačkim svjetonazorom i vještinama ali bez onih več prožvakanih letanja po zraku i pretjerano koreografiranim borbama.....uživala!

Ep u pravom smislu riječi

Napokon sam ga pogledao. Trajalo je to tri dana jer nisam bio u stanju pogledati film koji traje gotovo pet sati odjednom. S obzirom na činjenicu da sam gledao orginalnu azijsku verziju, svima koji su u mogućnosti da naprave isto, toplo preporučam petosatni filmski užitak. U dva i po sata koliko traje europski prilagođena verzija mnogo je toga izostavljeno te se tako gubi srž filma te on postaje spektakularno lamatanje sabljama što je u konačnici potpuno krivo tumačenje ovog Woovog remek djela. Film zapravo govori o ljubavi, odanosti, hrabrosti i sebičnosti, a sve je to upakirano u predivnu scenografiju praćenu prekrasnom i nenametljivom glazbom te megalomanskim bitkama koje su krojile povijest Kine. Glumci se, kako je to vec uobicajeno u azijskoj kinematografiji, s vremena na vrijeme preglumljuju, no to će vam djelovati simpatično i na trenutke komično. Odlična fotografija i montaža upotpunjuju odličan sveukupni dojam ovog epohalnog filma kojim je John Woo dokazao mnogima da je možda i ponajbolji redatelj današnjice, kičast i pretjeran svakako, ali ponajbolji zasigurno.