Gamer

loše

sranje od filma, neš mu gadno fali. sve je nekako zbrda zdola

bezveze

Film me užasno razočarao. Jedan od rijetkih Butlerovih loših filmova...

Ubij ili budi ubijen

Mark Neveldine i Brian Taylor kreatori filmskog serijala 'Ubrzanje' koji im je doneo solidne kritike,a pre svega dobru zaradu,rešili su da naprave nešto slično ('tim koji dobija ne treba menjati'), te nam tako stiže akcioni triler, smešten u blisku budućnost.Radnja filma polazi od premise:'ne živiš da bi igrao već igraš da bi živeo!'.Glavni lik je Kable (Gerard Butler),osuđenik na višegodišnju robiju koji svoju kaznu odslužuje tako što učestvuje u brutalnoj video-igri 'Slayers' ('Ubice').Igrači preko interneta biraju svog pulena-avatara sa kojim se bore protiv ostalih učesnika sve do smrti nekog avatara (osuđenika).Borbe imaju zavidnu medijsku pažnju,pa tako u centru pažnje dospeva Simon,mladi igrač koji vodi Kable-a do niza pobeda, a time raste verovatnoća da Kable postane prvi osuđenik koji će biti oslobođen zahvaljujući neprekidnom nizu pobeda (ubijanja drugih osuđenika).Kable je zapravo John Tillman, porodičan čovek kome su oduzeli identitet.Njegova supruga Angie (Amber Valletta) takođe mora da igra neku drugu igru,ne bi li opstala i možda ponovo srela svog voljenog.Ona igra fetišističku igru Društva,u kojoj genijalni (ili umobolni,kako za koga) igrači spolja mogu imati čak i virtuelni seks sa specijalno dizajniranim zgodnim ribama.Suština priče je da savremena tehnologija donosi ljudima otuđenje,život u nekoj drugoj dimenziji,a sve to kontrolisano iz udobne fotelje vlastitog doma.Nesumnjivo je da današnji način život,sa INTERNETOM kao globalnom mrežom koja povezuje ljude širom sveta,predstavlja jedan od modela kako ćemo živeti u bliskoj budućnosti ma kako to možda surovo izgledalo.Odlični efekti (neizbežni flash-backovi) pogotovo u scenama krvavih borbi lociranih u napuštenim fabrikama,ipak nisu mogli da pokriju poprilično tanak scenario.Ovo je možda i razumljivo ako imamo u vidu činjenicu da se ovde radi o sf-akciji,sa umerenom dozom erotike,povećom dozom adrenalina i ogromnom dozom nasilja.Samo prikazivanje vlastitog alter-ega,gde možemo da ostvarimo neke sopstvene fantazije,upakovane u nešto što zovemo stil,dizajn,fetiš,jeste dobra osnova,koja na moju žalost nije sprovedena do samog kraja zbog nekih preterivanja (kao npr. ubacivanje glavnog igrača spolja Simona u igru sa Kable-om,željnim osvete u finalnom obračunu),ali i zbog preteranog prikazivanja virtuelnog sveta,na račun dešavanja u stvarnom svetu (čini se da granica između ova dva seta više i ne postoji).Šteta zbog potencijala koji ima priča,solidne muzičke podloge,dobre glumačke postave i izvrsne kostimografije,da ovakav film završi samo u granicama prosečnog.

razočaravajuće

dobra priča,nije loša ideja filma,ali jako loše napravljen film.sve scene borbe su potpuno zbrkane,uopće se ne vidi tko protiv koga ratuje,nema uvoda u film,a ni kraj nije najbolji.jedino ideja filma i dobra gluma gerarda butlera može dobiti prolaznu ocjenu,sve ostalo je nezadovoljavajuće.

Poprilično loše!

Od redateljskog dvojca Neveldine i Taylor se nakon "hiperaktivnih" Crank filmova ipak moglo očekivati više. Njihov sljedeći projekt je 'Gamer', akcijski SF čiji je glavni problem što se shvaća preozbiljno, tj. scenaristi (ujedno i redatelji) su očito jako ozbiljno shvatili materijal koji su napisali. Rezultat je radnja koja je već sto puta viđena u akcijskim SF filmovima poput 'Equilibrium', 'The Running Man', 'Batoru rowaiaru' ili njegov američki brat 'The Condemned'. Ako pak gledamo likove, oni su tako plitko i jadno izmišljeni da glumci nemaju nikakvog posla a Michael C. Hall iz 'Dextera' nevjerojatno glumata i strašno je nepodnošljiv. E pa nakon svih tih kritika onda valjda akcija mora valjati. Opet ne. Akcijske scene su snimljene kaotičnije nego Crank filmovi i puno su manje zabavne pa tako opet dolazimo do prvog problema-film se shvaća preozbiljno. 'Gamer' nije ništa drugo nego blijeda kopija već viđenih scenarija, lišena bilo kakve karakterizacije likova, koja ne funkcionira niti na akcijskom planu. Ipak razočaravajuće s obzirom da je Butler u glavnoj ulozi i da su redatelji dokazano kreativno ludi. Preskočiti!

Ocjena recenzije: 3.2 Tvoja ocjena: -

Iznenađujuće dobro

U kino sam zalutao sasvim slučajno, pogledao sam trailer i mrak mi je pao na oči kad sam vidio kakve gluparije danas snimanju, ovo je već n-ti film u kojem se zatvorenici bore u nekakvoj igri čija pobjeda donosi slobodu. Zvuči kao neki film B kategorije, može li radnja biti gluplja? Heh, zapravo je film jako dobro napravljen, priča drži vodu. Butler je solidno odglumio heroja, akcijske scene su odlično snimljene, jurnjava po gradu je puna adrenalina. Film je pomalo napravljen kao sprdancija na facebook, twitter, world of warcraft i sl., kao i u "Surogatima", ljudi su siti života, sjede u svojim kućama odakle pomoću nove tehnologije dobivaju priliku upravljati drugim ljudima, rade stvari koje sami nikada ne bi radili. Još kad se u sve to upletu hakeri i bad guy biznismen zabava ne može izostati. Za sve koje vole SF nabijen akcijom.