Godina prva

hahahaha

Nista previse poseban film, ali sa Jack Blackom u glavnoj ulozi dobija jos jednu vecu ocjenu. Parodija na Bibliju i 10000 prije Krista...dosta smijesnih scena, pomalo neukusan...ali okej!

Zezanje biblijskih razmera

Harold Ramis autor nekoliko zaista dobrih komedija (''Bedazzled''; ''Analyze That'') režira događaje iz Biblije na jedan drugačiji, pomalo uvrnut način. U praistorijskom selu, zabačenom iza nekog brda, živi pleme po svojim plemenski uređenim pravilima, gde su lov i skupljanje šumskih plodova osnovni izvor ''prihoda''. Zed (Jack Black) je najveća lenčuga u plemenu, smotani lovac sklon filozofiranju, a Oh (Michael Cera) sakupljač, povučen i nesiguran u sebe, koji je beznadežno zaljubljen u mlađahnu Eemu (Juno Temple). Kada pojede jabuku sa drveta znanja Zeda najure iz plemena. Na epskom putovanju biblijskih razmera, pridružuje mu se i smušeni Oh, kao njegov prijatelj i na neki način sledbenik. Dva drugara susreću razne istorijske likove:Kaina. Avelja, Abrahama, Isaka, Rimljane... sve dok ih sudbina ne dovede do grada znanog kao Sodoma. Susret blesavog Zeda sa princezom Inannom (Olivia Wilde) pokrenuće niz dogodovština koje će zauvek promeniti stanje u ovom gradu, pa i šire. Parodiranje biblijskih likova i događaja prikazano je na jedan izveštačeno vulgaran način. Između dva glavna lika postignut je balans, u smislu da je Zed potpuno luckast, prost, debeo, sklon porocima, a njegov kompanjon Oh, pristojan, racionalan, mršav, pomalo naivan, tako da ovaj dvojac čini jedan dobar tandem. Ali njihovo mešanje u istoriju zaista je na granici ukusa, bez obzira što se radi o urnebesnoj komediji. Dijalozi su mahom prostački i plitki, a ni gluma nije nešto posebno. Čak je i rimski oficir Sargon (Vinnie Jones) nekako nedorečen iako je tu bilo prostora za razne ludorije, naročito kada je uhvatio dva drugara (Kain ih tada spašava na jedan stupidan način). U filmu ima par scena koje će vas nasmejati, ali utisak je da je film napravljen onako zbrda-zdola (scene nisu dobro osmišljene da nam izmame osmeh na temu smešnog prikaza istorije i Biblije). Sa zavidnim budžetom od $60,000,000 film je sniman na lokacijama po Novom Meksiku i Lujziani. Dobro je prošao na kino-blagajnama, ako imamo u vidu da je u prvoj nedelji u američkim kinima zaradio bezmalo $20,000,000. Bilo je ''materijala'' i ''prostora'' da se Jack Black prikaže u punom komičarskom elementu, ali je takvu priliku propustio (verovatno njegova najgora glumačka prezentacija), dok je Michael Cera bio samo prosečan, skrajnut u drugi plan. Preporučio bih jedino zagriženim fanovima Jack Blacka, u koje i sam spadam, a što me nagnalo da pogledam film. Nije za 1, ali tu je negde blizu!

Komedija

Film je predobar gledan sa strane komedije, veze sa poviješću nema, jer osim što se glavna dva junaka nalaze u biblijskim događajima i čine ih smiješnim, što vrijedi pogledati. Film pun komičnih situacija uz koji ćete se nasmijati više puta.

Godina prva

geeenijalan film, za krepati od smnijeha, gledala ga 3 puta i svaki put se odvaljivala od smijeha, neke šale ne treba shvaćati preozbiljno kao npr ismijavanje biblijskih događaja, k tome film ne bi bio to što je da nema geeenijalnog i simpatičnog mladog glumca Michaela Cere. Preporučujem za gledanje

Godina prva

Godina prva

Godina prva

Ne vrijedi gledati

Ovaj film je pun nepotrebnog pretjerivanja u vulgarnosti, koje niti je smiješno niti zanimljivo. Nažalost, iako sam naslov filma sugerira zanimljivu priču, a glumci (jack Black i neki drugi) ostavljaju nadu da bi se gledatelj uistinu trebao dobro nasmijati i zabaviti, od toga ništa. U filmu 'Godina prva' se može naći ismijavanje povijesti i religije (stigao sam do dijela gdje se ismijavaju događaji iz Starog Zavjeta, dalje nisam htio ni gledati film). Iskreno, začudilo me koliko je ovaj film plitak. Pa kada bi se barem ovim filmom ismijavala religija kao šte se to čini u filmu Monty Pythoon-a 'Brianov Život' tada bi se trebalo priznati da to ismijavanje smiješno i mudro, ali u ovom filmu se to čini na vrlo dosadan i vulgaran način. Znači, ako tražite zabavu i smijeh u ovome filmu, toga ćete naći vrlo malo. Ako ste poput mene, želite naći zanimljivu komediju, opuštajuću, te ako vam se naslov i glumci čine zanimljivi kao u slučaju 'Godine prve' onda ovaj film nećete posuditi ni za živu glavu. Šteta novca.