Antikrist

Eden

Mračna priča o odnosu muškarca (Willem Dafoe) i žene (Charlotte Gainsbourg) koji pokušavaju da prebrode tešku fazu zajedničkog života.Nakon tragične pogibije sina, ožalošćeni par odlazi u kolibu, smeštenu duboko u nekoj šumi, u nadi da će se oporaviti od preživljenog šoka.Kao deklarisani mizantrop, Lars von Trier nam servira čist art-film, koji sardži nekoliko eksplicitnih scena seksa i nasilja.Na taj način, koristeći simboliku i neke metafore, ovaj neobični umetnik, daje svoj (sarkastičan) pogled na današnji svet.Odlična fotografija stvara upečatljivu sliku, koja se naprosto urezuje u um prosečnog gledaoca, dok nastoji da dokuči 'šta je zapravo pisac hteo da nam kaže'.O glumačkim dometima dvoje iskusnih, glumačkih veličina, teško je suditi u ovakvom filmu.Razlog tome je što su oni samo marionete pod moćnom režiserskom palicom, von Triera, čoveka koji teško da ikoga ostavlja ravnodušnim (tu ne mislim samo na njegove filmove, već i na njegove stavove tj. izjave bez dlake na jeziku).U svakom slučaju, ovaj film možete da prezirete ili da mu se divite, ako malo bolje zagrebete 'ispod površine' u nastojanju da proniknete u samu esenciju celokupne filmske priče.Naravno, ono što je evidentno, jeste da ovo nije za svakoga, te sa takve tačke gledišta, iluzorno bi bilo potencirati neku preporuku.

Antichrist

Volim Larsa von Triera i njegove mračne filmove, ali mi se Antichrist nije baš svidio, naporan je za gledati, a najšokantnija scena je stvarno grozna. Glumci su dobri. Film stvara osjećaj mučnine i ne bi ga više nikad pogledala.

...

Too much mije dosta tih kvazi prepucavanja, kako kritičarskih tako i publike... Ovaj film mi spušta Von Triera za par stepenica...formula je, ajd' budimo shocking i niš drugo. te fore smo davno prerasli. C. GAINSBOROUGH JE OK, ali ostalo - niš posebno