Eksperiment

Svaka čast Hirschbiegelu

Das Experiment Olivera Hirschbiegela (Der Untergang) je triler iz 2001 koji me prilično iznenadio u pozitivnom smislu. Tema psihološkog eksperimenta ‘’igre zavorenika’’ koja se pretvara u borbu za opstanak polako gradi konstrukciju bez holivudske patetike (ipak je ovo Njemačka) i pretjerivanja u kontrastima sukobljenih likova iako je, naravno sukob neizbježan. Ovdje treba postaviti pitanje zbog čega u zatvorima (ludnicama) uvijek prvo stradavaju najneviniji? Vjerojatno zaštitni znak žanra ne umanjuje ukupni dojam ni za dlaku.

Eksperiment je uspio

Fantastičan njemački film. Priča prema istinitom događaju, ali fantastično razrađena, uvjerljiva i zanimljiva. Akcije ima dovoljno, priča zanimljiva, glumci odlični i šta treba više...

premračno

ma sve je to super šta je ova ekipa navela o ovom filmu, ali meni je ipak bilo premračno. mislim da se moglo bolje napraviti film, al slažem se da je ideja filma strava i vrlo vjerojatna. i da, kraj nisam dočekala-toliko o tome koliko mi je bilo zanimljivo.

mrak

kako je ovo dobar film!! sale je sve napisao, ja nemam sto dodati. na sve koje znam, koji su ga pogledali ostavio je dubok dojam. navodno je snimljen po istinitoj prici.

Vrrrlo uvjerljivo!

Tarek Fahd je privremeni taxist, bivši novinar koji je tu branšu napustio radi stresa. No, kada ugleda oglas u novinama koji traži dobrovoljce za dvotjedno experimentiranje za koje isti na kraju dobiju 4 soma njemačkih konvertibilnih maraka (cca 2000 eura, za one malo mlađe), Tareku se to učini kao dobra priča. 20 odabranih i testiranih dobrovoljaca je podijeljeno u dvije skupine – osmero njih postaju "čuvari", a ostalih 12 "zatvorenici" u imaginarnom zatvoru u kontroliranim uvjetima. Svatko može otići kad poželi (naravno, tada bez love), nasilje je strogo zabranjeno (svatko tko ga primjeni leti van, naravno, tada bez love), a čuvari moraju održavati red i disciplinu održavanjem nekoliko jednostavnih pravila. Kako to već obično biva, vrlo skoro ljudi počinju pokazivati svoju crnu stranu i stvari izmicati kontroli... "Das Experiment" je film koji definitivno prikazuje nekoliko stvari odnosno iščitava se, kako se to već kaže, na nekoliko razina – od toga da moć u čovjeku često izvlači ono najgore u njemo, do toga da znanost / znanstvenici često gube kontakt s realnošću u ime nekih viših ciljeva. S filmske strane je film odrađen dovoljno dobro da ostavi vrrrrlo upečatljiv i dugotrajan dojam – priča je apsulutno u prvom planu, pa su i glumačke kreacije njoj podređene, što nikako ne znači da su loše, ali teško da su to uloge života bilo koga od njih. Oliver Hirschbiegel svojom režijom fino gradi napetost i jezu, a ne mogu se ne nasmijati i zaključiti kako je dečko daleko dogurao uzevši u obzir da je još prije par godina režirao "Komesara Rexa"! Naglaskom na odličnu priču i relativno jednostavnom scenom film podsjeća na još jedan kultni biser, kanadski "The Cube", iako se potonji bavi nekim drugim pitanjima. Kultno ostvarenje! Gledati prije nego Ameri snime svoju verziju! PS: A ako mislite da se sve to nikako ne bi moglo desiti u civiliziranom zapadnom društvu, think again; film je (doduše donekle) baziran na zloglasnom "Stanford Prison" experimentu (1971.).