Slobodna zona

Pa i nije loše

Film nije loš ima dosta akcije politike skoro da i nema, dosta je dinamičan i tečan, lagano za shvatiti nije kompliciran kao neki trileri. Matt Damon nije loše odglumio ali nekog sam dojma da bi netko drugi bio bolji u toj ulogzi. Sve u svemu 3+

Weapon Of Mass Destruction

Paul Greengrass ('The Bourne Supremacy' i 'The Bourne Ultimatum') nastavlja saradnju Matt Damonom.U političkom trileru 'Zelena zona' (ili 'Slobona zona') pratimo Roy Millera (Matt Damon),američkog oficira koji predvodi jedinicu za pronalaženje oružja za masovno uništavanje (prevashodno se tu radi o bio-hemijskom oružju).Posle nekoliko potpuno neuspešnih akcija Miller počinje da sumnja u verodostojnost podataka koje dobijaju od obaveštajnih službi.Tada na scenu stupa Martin Brown (Brendan Gleeson) CIA-operativac starog kova.Njemu se nimalo ne dopada način na koji treba srediti stvari u Iraku,a koje pokušava da 'proda' celokupnoj svetskoj javnosti, američki vladin zvaničnik Clark Poundstone (Greg Kinnear). Važan lik je i Freddy (Khalid Abdalla), lokalni meštanin koji se predstavlja kao istinski irački patriota i voljan je pomoći,samo nije siguran kome može verovati. U radnju se uključuje i Lawrie Dayne (Amy Ryan), dopisnik za 'Wall Street Journal', žena koja je već imala neka saznanja o izvoru informacija (kodirano ime 'Magellan') o oružju za masovno uništavanje.Vršeći svoju vojničku dužnost i izvršavajući naređenja nadređenih, Miller sve dublje zadire u strogo čuvanu tajnu od koje suštinski zavisi budućnost Iraka i iračkog naroda već dobrano izmučenog ratom i razaranjima. U jurnjavi za generalom Al Rawijem, ključnim čovekom u celokupnoj operaciji razotkrivanja zavere, Miller dolazi do poražavajuće istine. Krupnija riba (čitaj: interes USA) guta sitniju ribu (interes Iraka). A on sam ne može nešto bog zna šta da učini, jer on samo kao vojnik, zastupa interese USA na tuđem (neprijateljskom) tlu. Bez obzira što događaji iz filma nisu dokazani kao istiniti, gledaocu se nameće veza između fikcije u filmu sa mnogim istinitim pričama koje su pročitali u novinama ili videli na televiziji, tokom višegodišnje okupacije, pardon 'demokratizacije' Iraka. Snimanje je dobrim delom obavljeno u Španiji (Murcia), u Maroku (Rabat koji 'glumi' Bagdad),kao i u Engleskoj.Nije loše za navedeni uigrani tandem Greengrass-Damon. Iako smo svi pomalo smoreni od američkog uvođenja mira i demokratije širom sveta (i snimanja filmova o tome), ipak bih preporučio ovaj politički triler sa nešto akcije, makar zbog gospodina Bourne-a, ovaj htedoh reći, Matta Damona!

još jedan o ratu američke nacije za slobodu u Iraku

ovaj film sam usporedio sa istinitim lažima...zbog poveznica...s ratom u iraku...iako su Istinite laži sa russellom i Leonardom puno bolje od ovoga jer jako cijenim Matta Daemona i njegov rad no ovaj puta mu se stvarno zalomilo....film ne valja jako je loš... bezveze...da samo prolaznu ocijenu samo radi Matta da je netko drugi glumio umjesto njega 1 komad ko kuća ako vam se baš da pogledajte...ako ne ne nećete ništa propustiti vjerujte mi ukratko to je sve