Robin Hood

;)

dobar film..jedva čekam drugi dio...

I tako je počela legenda

Polazeći od premise:'Neispripovedana priča koja stoji iza legende', proslavljeni Ridley Scott ('Gladiator', 2000.) ponovo sarađuje s Oskarovcem Russell Croweom, dajući nam svoju verziju priče o legendarnom junaku iz Sherwooda kraj Nottinghama.Radnja smeštena u periodu od smrti kralja Richarda I 'Lavlje srce' (Danny Huston), 1199. godine do 1215. godine, kada je potpisana Magna Carta (po istoričarima temelj uspostavljanja građanske demokratije).Robin Longstride, nakon pogibije kralja Richarda I u okršaju s tadašnjim mrskim neprijateljima Francuzima, zajedno s grupom istomišljenika kreće svojim putem.Stižu na mesto gde je postavljena zamka koja je koštala života nekolicinu elitnih kraljevih vitezova (nosili kraljevsku krunu) i Robin tada preuzima identitet Sir Roberta Loxleyja.Odlazi u Nottingham, gde zatiče korupciju, bedu naroda pritisnutog ogromnim porezima.Upoznaje uglednog Sir Waltera Loxleyja (Max von Sydow) i Robertovu suprugu, lady Marion (Cate Blanchett).Prihvata ponudu mudrog Waltera da privremeno ostane na posedu.Tako postaje zaštitnik, oštroumne Marion od učestalih pretnji arogantnog šerifa od Nottinghama (Matthew Macfadyen), ali i učesnik događaja od velikog značaja za dalji opstanak Engleske.Izdajnik Godfrey (Mark Strong) kao produžena ruka francuskog kralja Philipa, teroriše delove Engleske, s namerom da izazove građanski rat i time omogući kasniju invaziju Francuza.Zajedno s prijateljem svog pokojnog oca, Williamom Marshalom (William Hurt), Robin postaje ujedinitelj naroda i vojske tek ustoličenog kralja Johna ( Oscar Isaac), čvrsto rešen da sačuva slobodu svoje otadžbine...Film je sniman na lokacijama u Engleskoj i Velsu, uključujući i čuveni Shepperton Studio.Ogroman budžet od $200,000,000 jasno nam govori da je reč o blokbasteru, sa setovima na kojima imamo masovne borbe koje su zaista realistične, sa odlično postavljenom scenografijom (posebno se to odnosi na šumu), izvrsnom kostimografijom, a naravno da ni izbor muzike nije nimalo loš.Samo tokom prvog vikenda prikazivanja, film je u USA zaradio $36,063,385, što dovoljno govori o tome da se publika ipak nije zasitila avantura ovog junaka-razbojnika.Odlična glumačka ekipa, fina režija, uz umerenu upotrebu specijalnih efekata, stvara sliku o zaista kvalitetnom filmu.Zamerka ide jedino na račun scenarija Briana Helgelanda ('Mystic River', 2003.), koji je u pokušaju da adaptira priču dvojice autora, (Ethan Reiff & Cyrus Voris), možda previše ubacio izmišljene delove, koji se baš i ne uklapaju u kontekst poznatih istorijskih činjenica tadašnje Engleske.No i pored toga film zaslužuje svaku pohvalu, jer deluje osveženo, nekako redefinisano (možda baš i zbog toga) i nudi solidnu akciju, sa naglašenom crtom romantičnosti.Ako je ovo početak nove franšize o Robinu Hoodu, onda se svakako može konstatovati da je start i više nego dobar.

Iznad očekivanja

Novi uradak slavnoga Ridleya Scotta pogledao sam nakon medijske pompe ovog filma koja i nije bila pretjerana, barem ne u podneblju u kojem ja živim. Kada se radi o adaptacijama poznatih priča koje su već otprije snimane, onda rijetko imam motivaciju pogledati neku recikliranu ekranizaciju. Motivacija za novi Robin Hood je u glavnom glumcu, Rusellu Croweu, koji mi je oduvijek bio drag kao glumac i snalazio se u herojskim ulogama. I dakle, nakon odgledanog filma, koji je prilično epskog trajanja od dva i pol sata mogu reći da mi je film po dojmu daleko iznad očekivanja, bez obzira što je iza kamere tako dokazani i talentirani redatelj. Film je vrlo autentičan, dobro odglumljen i profesionalno snimljen, a u glumačkoj postavi pojavljuje se Cate Blanchett i William Hurt. Cate je dosta puta već viđena u sličnim filmovima i teško tko ju može zamijeniti u ovakvim vrstama filma a isto tako teško je i samo zamisliti nekoga drugoga. Svoju ulogu je odradila očekivajuće dobro, bez inovacija ali standardno. Ovaj film me zaista nimalo nije podsjetio na prošle nastavke o avanturistu Robinu Hoodu koji su sadržavali i komične elemente. U ovom filmu Rusell Crowe je vrlo sličan William Wallaceu iz Hrabrog Srca kojeg glumi Mel Gibson a i sam film je vizualno vrlo sličan spomenutom filmu. Dakle, nipošto nisam zažalio dva i pol sata potrošenih na ovaj film i nemam ozbiljnijih zamjerki jer nisam previše ni očekivao. Mnogo je bolji od sličnih filmova u zadnje vrijeme poput Centurion i Black Death sa Sean Benn u glavnoj ulozi. Ne nedostaje ratnih scena kojih ima u izobilju, ne fali ni romantike ni pjevanje pjesama otkačenih britanaca a ima dosta i brutalnih scena koje nisu lišeni krvi. Svakako preporučam da se pogleda film bez pretjeranog razmišljanja i kompariranja.

Dobar početak nove franšize

Ridley Scott voli povijest i povijesne priče, baš kao što njegov mlađi brat Tony voli glasne, velike ekplozije u svojim filmovima. Scottov i Helgelandov (scenarist) ‘Robin Hood’ je puno pametnije i kompleksnije napravljen od svih svojih prethodnika; što je dopadljivo jer mi je upravo inteligentnija priča i falila u posljednjem bitnijem filmu (Robin Hood:Prince of thieves) o pravedniku iz Sherwooda. Scott kreće od nule, pa vjerno prati Robina Longstridea od Križarskih ratova do povratka u Englesku, svakoj sceni dajući točno onoliko vremena koliko treba da se ne dobije dojam površno obrađene teme. Tu posebno treba pohvaliti izvršne producente koji su imali potpuno razumijevanje u redateljevu viziju što je danas rijetkost. Tako i dobivamo ‘Robina Hooda’ od 2 sata i pol, što meni nimalo ne smeta jer je užitak gledati kinematografiju i set ovog filma, baš kao i glumačke sposobnosti Russella Crowea koji ima nevjerojatnu energiju i uvjerljivost u približavanju lika publici. Blanchett je standardno uvjerljiva, baš kao i uvijek rado viđeni veterani Hurt i von Sydow. Malo mi je žao Marka Stronga koji je predodređen za uloge negativca u svim hollywoodskim ostvarenjima, što je šteta jer je dobar karakterni glumac. Uz mnoštvo zavjera, urota, vraćanja u prošlost i ostale zanimljive radnje, te samom dinamičnosti dobro snimljenih akcijskih scena, ‘Robin Hood’ je film koji treba preporučiti zahtjevnijoj publici koja traži dobru priču iza mnoštva akcije. Jedina zamjerka, preko koje ne mogu preći, jest da je ovo namjerno rađen prvi nastavak nove franšize Hollywooda sa očitim ciljem velike zarade. Ili je bolje promatrati taj potez kao vizionarsku ideju tvoraca filma s ciljem boljeg prepričavanja cijele legende o Robinu Hoodu? Prosudite sami!

Ma dobar

S obzirom šta se sve danas snima, ovaj film je iznadprosječno dobar. Gluma pristojna, kemija između Russell Crowea i Cate Blanchett sjajna, scene borbi maestralno režirane, a kao jedini nedostatak izdvojila bih manjkavost scenarija. Pogledati!

a ono

film zapravo i nije tolko loš, puno bolji nego onaj šit s kevinom costnerom, da je trajao 20 minuta kraće bilo bi bolje ovako mi je na kraju postao zamoran. čini mi se da bi mogao biti i nastavak.

Realistično i odlično

Prva stvar koju možete očekivati čim vidite da je redatelj Ridley Scott jeste da će film biti dugačak. Što se toga tiče nije razočarao ni u Robin Hoodu - skoro pa puna dva i pol sata priče koju sam ja lično doživjela kao jako realistično prikazanu. To se posebno vidi u sceni kad Russell skida svoj oklop, verižnu košulju i sve ostalo..kad to olovo padne na tlo može se osjetiti njegova težina, a ne kao u ostalim filmovima gdje se taj aspekt uopće ne prikazuje, nego imate osjećaj da je to lagano kao perce i da je lako biti vitez. Film prikazuje Robina Longstride-a prije nego što će postati "Man of the Hood" i to je jako lijep preokret i prikaz Robina Hooda u usporedbi sa ostalim do sad kad je on muškarac u tajicama ili neki šaljivdžija koji živi u šumi i bježi od zakona. Ovaj film nam daje pogled u to zašto je Robin odlučio živjeti kao odmetnik, što ga točno nagnalo na to. Netko je spomenuo scenu kad Cate Blanchett dođe na bojište i počne da se bori..duboko se slažem da im ta scena nije bila potrebna..to je jedina stvar koja je meni zasmatala u filmu. Glumci su vrhunski i samim time je i njihova gluma isto takva. Inače..film mi je odličan i svakako preporučam.

ratni film

Ustvari nema u ovom filmu riječi o robinu hudu kakvog mi poznajemo znači šaljivog lika koji uz razne trikove i vještine prikuplja simpatije ljudi i gledalaca. Ovdje je riječ o ratniku koji da nije pisao naziv robin hud mogao je proči ko još jedan gladijator ili ahil... tako da mogu reč da me film razočaro osim što se tiče scena ratovanja, glume crowea, bajkovitih ambijenata i još par stvarčica. Još jedanu stvar koju se može predbaciti je jednoličnost radnje koja ni u jednom trenutku nije imala neki preokret več sve linearno teče ko po tračnicama. Sve skupa solidna trojka ali daleko od preporuke

Nottinhgam

Nakon izvrsne ekranizacije i suradnje Scotta i Crowe-a u Gladiatoru ovdje su dosta podbacili, pogotovo Scott jer mi se polozaj kamere i prikaz nekih scena nikako nije svidija. Za film ne mogu reci da sam razocaran, ali ne mogu reci niti da sam odusevljen. Film ustvari prikazuje rat između Francuske i Engleske a ne zivot Robin Hooda..Ili da se bolje izrazim ovo je prica o Robin Hoodu prije nego sto je postao Robin Hood..