Čarobnjakov učenik

Merlinov naslednik

Polazna premisa: 'Najbolji posao ikada!', u središte priče stavlja viševekovnu borbu između sila dobra i mračnih sila koje prete da unište našu planetu.U prologu, na samom početku upoznajemo čarobnjaka Merlina i njegova tri najbolja učenika: Balthazar Blake (Nicolas Cage, Maxim Horvath (Alfred Molina) i Veronica (Monica Bellucci).U okršaju s najljućim neprijateljem, zlom Morganom (Alice Krige) postajemo svedoci Merlinove pogibije i razdvajanja troje učenika, jer Horvath se odlučuje da krene stazama zla, u službi opake veštice. Dugo vremena, sve do 2000. godine, vladao je prividni mir, ali kada 10-godišnji Dave Stutler (Jake Cherry) iznenada bane u bizarnu antikvarnicu, u srcu New York Cityja, upoznaće čarobnjaka Balthazara, koji će prepoznati u dečaku svog šegrta.Nakon 10 godina Dave (Jay Baruchel), je student fizike na NYU, zainteresovan za neke Tesline projekte, ali igrom sudbine ubrzo će biti uvučen u svet magije, prinuđen da ispuni davno proročanstvo i pokuša da spasi svet od planetarne kataklizme... Inspirisani kultnim filmom Walta Disneya 'Fantasia', ekipa filmskih radnika na čelu s producentom, Jerry Bruckheimerom, odlučila je da napravi jedan moderan film koji će pokušati da pridobije naklonost današnje, pomalo razmažene filmske publike. Uigrani tandem koji je radio više puta zajedno, Jon Turteltaub i Cage (' National Treasure', plus nastavak) učinili su se kao pravi izbor da iznesu ovaj projekat na svojim plećima.Za pisanje scenarija angažovan je trio: Matt Lopez, Doug Miro i Carlo Bernard, s ciljem da se dobije što pitkija, uzbudljivija filmska priča. U produkciju je uloženo čak $150,000,000, a za lokacije snimanja odabran je, logično, New York City.Da se u stvarnom životu ne poklapaju uvek ambicije i realne mogućnosti, najbolji dokaz jeste ova čarobnjačka akciona avantura.Obilje CGI efekata (maltene u svakoj sceni), brza radnja, sa odličnim uvodom, ipak ne uspeva, kako se razvija dalji sled događaja, da zabavi prosečnog gledaoca (a kamoli eventualno impresionira).Razlog tome jeste taj, što nije izbegnut kliše (posebno se to odnosi na lik Davea) tako da pouzdano predviđamo šta sve sledi, do samog (doduše spektakularno odrađenog) kraja.Loša gluma, prati diskutabilno postavljenu priču, gde bih istakao pogrešan izbor mladog Baruchela za ovakvu ulogu (neka se drži on komedija za sada, bolje bi mu bilo).Cage takođe izgleda kao neko ko samo otaljava posao, dok neubedljivo pokušava da dočara lik čarobnjaka (nema tu ama baš nikakve magije), a čak ni Molina nije na nekom visokom glumačkom nivou (kao npr. u 'Spider-Man 2').Lepa Monica Bellucci ima premalu minutažu, kako bi mogla da eventualno malo izvuče film, iz običnog proseka, stereotipa na koji je publika odavno već oguglala.Nije za preporuku, mada ni za izbegavanje u širokom luku.

ZABAVNO

Vrlo zanimljiv i zabavan film.

The Sorcerer's Apprentice

Trojac Bruckheimer-Turteltaub-Cage su već uspješno surađivali na filmu ‘National Treasure’, čiji treći dio slijedi sljedeće godine. Oni opet udružuju snage za ‘The Sorcerer’s Apprentice’, maštovitu priču o mladiću koji je predodređen da postane Merlinov nasljednik i borbi dobrog čarobnjaka Balthazara sa odmetnutim bivšim prijateljem Horvathom. Ubacimo u tu formulu i red uobičajene romantike između štreberastog individualca i lijepe djevojke i dobivamo već sto puta viđen scenarij s sretnim krajem. Možda ‘The Sorcerer’s Apprentice’ ima simpatičnu glumačku postavu, par zanimljivih/smiješnih situacija te mnoštvo dobrih specijalnih efekata; no u osnovi fali mu bolja, zamršenija, zrelija priča da bi se film mogao uopće proglasiti prolaznim. Ovako dobivamo najviše “Disney film” do sada, koji se može sviđati djeci ali bojim se da nije bio rađen za njih. Kao i većina filmova produciranih od strane Bruckheimera, tako je i ovaj pokrio svoje troškove ali ipak nije zaradio očekivani iznos (samo 70 milijuna dolara u plusu), pa zato i nema riječi o nastavku. ‘The Sorcerer’s Apprentice’ je lagana, glupava zabava koju komotno možete preskočiti jer nam scenarij ne nudi ništa što već nije viđeno, ali pohvaliti treba Cageov komični performans i još jedan Molinin lik simpatičnog negativca.

Moze proci

Citam malo komentare po netu i dosao sam do zakljucka da ljudi traze savrsenstvo u svakom filmu... Ja osobno kada gledam film totalno se ufuram u radnju tako da iz najlosijeg filma mogu naci nesto interesantno... Ideja je super efekti nisu losi Cage odlican jedino i mene malo nervira ovaj momak, alki ljudi ovaj film je namjenjeen za zabavu i po meni je film ispunio svrhu solidna cetvorka cak vuce na peticu da nema ono debilnog momka u filmu...

Jadno

Da sam znala da je film ovakvo smece nikad ga nebi pogledala.Film je uzasno neozbiljan,i nikako ga nebi preporucila

film za klince

jer jedino njima može biti dobar... radnja predvidljiva.... čarobnjakov učenik mi ide na živce jer ne zna glumiti već samo složiti facu s naboranim čelom i pogledom telećijim....već otprije mi je antipatičan taj lik Dave dick loše loše dosadno....žao mi novaca i odlaska u kino no išlo mi se baš i znao sam da će biti žešći šit od filma, ali i dalje je preloš za klince do 15 godina ili blago retardirane Cage je u dugovima, pa pada sve biže i niže i prihvaća sve uloge....žalosno i smiješno e da zaboravi da Cage u filmu traži prime merliniana ;D koji će biti Dave dick naravano...ali Optimusa primea nije bilo valjda je bio zauzet :P :D

Čarobnjakov učenik

Pozdrav svima.Evo prije 2 dana sam odgledao i ovaj film.Kao prvo,uvod strasno brz.Nekako mi je sve nabacano u tih pocetnih par minuta,furiozno morate pratiti sta se desavalo sa Merlinom i njegovim protivnicima,da bi odmah upoznali "prime merliniana".Nikolas Kejdz ima tu karizmu da glumi u svakakvim filmovima,a vidi se da jako voli SF.Film je pokusaj da se napravi novi megahit.Srecom pocinje sa djecakom,ali se nastavlja kada klinac ima 20 godina.Klasika..slampav,nespretan,zaljubio se u extra robicu (klishej),zeli da je osvoji ne zanima ga magija kad je ona u pitanju,Kejdz se trudi da ovo djeluje ozbiljan film,tu je i onaj lik iz mnogih filmova (glumi oktopusa u spajdermenu),da ne trazim kako se zove,i uloga mu je ok,a tu je i Monika Beluci,uvijek atraktivna za film,ali od njenih "aduta" ovdje nista..al je dobraaa :-)...salim se loma,ali film je prebrz i fali mu jos 10,12 munuta da pokaze sta ima.Prica je solidno zapletena,drzi donekle,mislim da Dzeri Brukenhajmer ima svoju ulogu tu kao producent ili scenarist,i nije lose sve ukupno.Nekoliko fora je dobro,nesto vec vidjeno,ali...idejno nelose.Prebrzo za mene,da su ga malo usporili bilo bi puno puno bolje,ovako uz mnogo fantazije,tipicno za magiju ja mu dajem jaku tricu,radi neuvjerljivosti samog Kejdza,koji je i sta bi u ovom filmu..da li producent...ali de,eto,zanimljiv je za mladju raju..nako ba..sta ja znam slabo gledam filmove ;-)