Pisac iz sjene

Imitiranje Hitchcocka

Film pun paranoje proganjanja po uzoru na Hitchcocka, a umotan u suvremeno političko ruho. Film je sasvim dobar, ali nije niti blizu najboljih ostvarenja Romana Polanskog. Za mene ocjena 4.

Film po mojoj mjeri

Bio mi je stvarno odličan, uz "The Perfect Host", kojeg nažalost nema u arhivi ovog portala, jedan od boljih filmova koje sam u posljednjih nekoliko mjeseci pogledala. Napet, zanimljiv, držao me od prvog do posljednjeg trenutka. I nije mi nedostajala akcija, niti je bilo potrebe za nekim jurnjavama. Priča je dobra, kraj još bolji!

Opa, spamer..skidajte ga!!!

Evo jos jedan spamer i na ovom forumu. Skidajte ih, blokirajte inace ce preplaviti i ovaj sajt!!!!!!!

Maglovito

Ne mogu da se otmem utisku da je više od sasvim bespotrebne trivijalizacije historije, tu je par odmetnutih trenutaka, karakterizacija i umjetničkih odluka koji mlohavu intrigu čine više-dimenzionalnijom nego što bi se na prvu dalo zaključiti.

politika, moc, i ostale stvari

Film mi je bas genijalan. I glumci, i rezija i sve. Ne nedostaju mi brzi automobili, krv i pucnjava, i odusevljavaju me sitnice, scenografija, prica.

Memoari Adama Langa

Roman Polanski posle pet godina pauze (''Oliver Twist'', 2005.), vraća se filmu sa jednim zamršenim političkim trilerom. Iako je snimanje proteklo uz neke probleme, posebno zbog hapšenja Romana Polanskog po optužnici iz 1978. godine, film je završen na vreme da stigne na Berlinski filmski festival (gde je osvojio Srebrnog medveda za najbolju režiju). "Pisac iz senke" snimljen je prema knjizi renomiranog britanskog pisca Roberta Harrisa, koji je takođe adaptirao knjigu u scenario. Robert Harris napomenuo je da ga je nekadašnji britanski premijer Tony Blair, inspirisao za jedan od glavnih likova u svojoj priči. Mladi britanski pisac (Ewan McGregor) biva angažovan da završi memoare bivšeg britanskog premijera Adama Langa (Pierce Brosnan). Privučen pristojnim honorarom, pisac iz senke pristaje, bez obzira na saznanje da je njegov prethodnik i Langov bliski saradnik, Mike McAra nastradao u još uvek nerazjašnjenim okolnostima. Pisac iz senke odlazi u kuću na ostrvu Old Haven, blizu istočne obale SAD-a, gde u svojevrsnoj izolaciji boravi Adam, sa svojom suprugom Ruth (Olivia Williams) i asistentkinjom (i ljubavnicom) Ameliom Bly (Kim Cattrall). Kako rad na projektu odmiče, mladi pisac iz senke, otrkriva nepobitne činjenice koje Adama povezuju sa tajnim operacijama američke CIA-e (hapšenje i mučenje britanskih građana muslimanske veroipovesti zbog navodnih terorističkih akcija). Istražujući malo po ostrvu, počinje da nazire da je na iste tragove naišao njegov nastradali prethodnik, u čijem se rukopisu možda nalaze ključne informacije o tome ko zapravo stoji iza svega. Susret sa bivšim Adamovim saradnikom, a sadašnjim političkim oponentom Richardom Rycartom (Robert Pugh), biće pouzdan znak da je mladi pisac uvučen u veoma opasnu špijunsko-političku igru. Međutim to će ga podstaći da sve tajne iznese na videlo, bez obzira na posledice...Obavijen velom misterije, u kome se prepliću ljudske emocije, manifestovane kroz ljubav (zloupotrebljena u neke druge, mračne svrhe) i strah od nepoznatog (šta je u knjizi i od koga se treba čuvati), ovaj zabavan triler drži pažnju publike više od dva sata. Sam kraj je namerno nedorečen, te nam samo preostaje da naslutimo kakva je sudbina snašla pisca iz senke (koji to objektivno više nije, čim je postao meta nekih veoma moćnih ljudi). Budžet od $35,000,000 jeste možda skroman, ali je velikom filmskom majstoru i toliko dovoljno da napravi kvalitetan film. Lokacije na kojima je snimano pronađene su u: Danskoj (plaža), Nemačkoj, Londonu i Massachusettsu u USA. Solidna glumačka ekipa, od kojih su svakako odskočili Ewan i Olivia (Pierce deluje kao da se nije pronašao u liku pollitičara), a istakao bih i odličnu epizodu Toma Wilkinsona (kao Paul Emmett, američki CIA-operativac). Jako dobro u suštini, iako će malo usporenija radnja, možda izazvati zamerke kod nestrpljivije (mlađe) publike, navikle na brzu smenu kadrova čime se postiže određena dinamika.

Ocjena recenzije: 4.83 Tvoja ocjena: -

Sve što je lijepo, rijetko je!

Mislim da je ovo jedan od onih filmova koje će voljeti ljudi koji u filmu uživaju kao u preslici stvarnosti ili barem njihovog doživljaja stvarnosti, a ne samo u filmu kao u umjetničkom djelu u kojemu ćemo promatrati 'svaki piksel'. Iako se može u filmu dodati i više adrenalina, što neki zamjeraju i iako je pomalo statičan, priča je vrlo prihvatljiva i lako se suživiti s filmom, što mu donosi ocjenu 4!

Dosada, i to ne samo iz sjene...

Film je patetičan pokušaj trilera po uzoru na Hitchcocka, ali ipak samo pokušaj. Nema tu ni n od napetosti! Jedina svijetla točka u čitavom filmu i jedini lik koji se ponaša kao da još ima puls je političar, kojeg glumi Pierce Brosnan. Preporuka za gledanje samo ako Vas muči nesanica. U protivnom izbjegavati u širokom luku!

Monotonija

Meni je film pomalo dosadan. Nije loš ali ipak nisam oduševljen.

Odlicno

Krimic u kojem nema jurnjave, pucnjave I gomila ubijenih je kao melem na dusu svakog filmofila. Roman to radi majstorski, polako uvlaci gledaoca u radnju i nije ni na trenutak dosadno. Odlicno glumci I odlican film.

Zijeeeev

... uistinu ne znam kakav je kao silovatelj djevojčica, pretrpio je stradanje kao mladić kada su, znate ono: ekipa upadne u njegovu kuću i sve to skupa... no ovo, je ništa. Režija je očaj. Kamera je bolesno statična, bez, ne inventivnosti, kao da je Ray Charles s druge strane. Moglo se iz priče izvući jako puno, Kao diuretik kao laksativ diuretik,laksativ.

Triler iz sjene...

Jedan od onih trilera koji te cijelo vrijeme vodi u jednom smjeru a onda te okrene za 180 stupnjeva. Sve u svemu nije loše no za moj ukus mozda previše statično, nema akcije, nema adrenalina za neke uspavano, no što reci priča nije loša... Čak je i Kim Cattrall odradila posao dobro bez ikakve pomisli na sex i grad... Jedna čvrsta trojka...