Muškarci koji mrze žene (2009.)

Nestala devojka

Bazirana na romanu 'Män som hatar kvinnor' švedskog pisca, Stiega Larssona (nažalost sada već pokojnog), snimljen je film koga je režirao Niels Arden Oplev.Adaptaciju prvog romana iz popularne 'Milenijumske trilogije', za veliko platno uradili su Nikolaj Arcel i Rasmus Heisterberg. Henrik Vanger (Sven-Bertil Taube) poziva novinara Mikaela Blomkvista (Michael Nyqvist) s namerom da ga angažuje u istrazi o rasvetljavanju davnog nestanka rođake Harriete (Ewa Fröling).Kako mu je karijera krenula silaznom putanjom (čak je osuđen na višemesečnu zatvorsku kaznu), Mikael pristaje da ispita slučaj.Kada mu se pridruži problematična, ali sposobna hakerka Lisbeth Salander (Noomi Rapace), ovaj neobičan par počinje da slaže mozaik iza koga su skrivene mnoge tajne moćnog klana Vanger ...Inteligentno postavljena priča, koja sadrži sve elemente modernog trilera: zločini, intrige, moćna porodica, nesposobna policija, savremena oprema i naravno ljudi kojima je stalo da isteraju pravdu na čistac.Ako posmatramo dva glavna lika u filmu, definitivno je pogođen izbor, jer Michael Nyqvist i pogotovo Noomi Rapace veoma ubedljivo iznose svoje likove u zamršenoj i prilično mračnoj priči.Dinamika radnje je odlična, jer nakon obećavajućeg početka sledi intrigantan zaplet koji kako radnja odmiče, dovodi prosečnog gledaoca u stanje napetog iščekivanja toliko željenog raspleta. Vešto režirano, gde se vodilo računa o detaljima, što je normalno za ovakav žanr, pa iako film traje nekih dva i po sata, to se ne oseća, zbog više nego zanimljivog sadržaja.Vredi pogledati, naročito kako bi se uporedio sa (očekivano) američkim remakeom, koga režira majstor ovog filmskog žanra, David Fincher.

Film koji treba pogledati

Naslov sve kaže i dokaz da se itekako može uživati u dobrom, dapače, odličnom filmu, a da ne dolazi iz holivudske produkcije. Sjajni glumci, pametna priča, a najviše mi se svidjela pomalo staromodna istraga, unatoč uporabi suvremene tehnologije. Najmanje brutalni dio trilogije, ali svejedno ostaje u mučnom sjećanju.

lijepo ostvarenje

Meni je film bio dobar. Inače ne gledam filmove produkcije koja nije američka ili barem britanska tako da mi je ovo došlo kao osvježenje u odnosu na ušminkane holivudske filmove i njihove protagoniste. Knjige nisam čitala upravo jer mi je tema malo prestravična iako je svakodnevni život (onaj u crnoj kronici) pun svakakvih iživljavanja na ženama,ali ja ne čitam crnu kroniku. Moram priznati da Šveđani dobro glume i ranije sam htjela pogledati američku verziju, ali sad nema potrebe. Svidjelo mi se što nema bombardiranja s napetim dijelovima na svakom uglu, no za to je najvjerojatnije zaslužna knjiga kao predložak. Dojam nakon gledanja nije pretjerano upečatljiv, ali dovoljan je da se veselim ostalim dijelovima trilogije. Btw, završetak u američkoj verziji je presmiješan, ali šta pa moraju Ameri dati svoj žig: Made in U.S.A.

Nedovoljno mržnje

Iako je uvid u tamne predjele misteriozne Švedske i svih njenih perverzija na trenutke izrazito zanosan, film ne iskupljuje uznemirujuće seksualno nasilje zadovoljavajućim prostorom za razvoj likova, ili ustanovljavanjem ambijentalnosti koja bi u većoj mjeri kapitalizirala ezoteričnost tema, te se pored sve dužine čini zbrzanim i nenaročitim.

Knjiga - čista desetka

Knjiga mi je bila 1000 puta bolja od filma. Jednostavno, izgubi se puno detalja, puno stvari koje su zapravo veoma bitne u cijeloj ovoj priči. Još uvijek ne mogu preboljet to šta u filmu nisu niti jednom spomenuli ime Erike Berger (samo su pokazali glumicu koja je izgovorila par rečenica te ako je netko čitao knjigu je shvatio da je to ona) koja je zapravo jedan od bitnih likova. Ali vjerujem da je film nekome tko nije čitao knjigu super.

knjiga-5, film-2!

film mi se nije svidio vjerovatno zbog toga što sam prethodno pročitao knjigu, koja je naravno puno detaljnija i bolja od filma.teško je knjigu pretočiti u film a da bude zanimljiv.izgubi se u filmu puno detalja koji oduzmu draž cijeloj priči.onima koji pogledaju samo film vjerovatno će im biti nešto bolji. moja preporuka - knjiga!