Kapetan Amerika: Prvi osvetnik

Sveamerički junak spašava svijet!!!

Ovaj film je solidno napravljen, ali je tipično prenaglašena emotivna komponenta i bombastični specijalni efekti.Priča prati mladog Stevea Rogersa, slabašnog, ali čestitog američkog mladića koji želi ratovati protiv neprijatelja mira. Nakon što je nekoliko puta odbijen na novačenju, priliku mu pruža dr. Abraham Erskine(sjajno raspoloženi Stanley Tucci), kojem treba dobrovoljac za njegov projekt super-vojnika protiv nacističkog zla. On je već jednom pogriješio, pa žudi za prilikom kojom bi se iskupio za svoje grijehe. Pukovnik u vojsci nije oduševljen Rogersom, ali ipak popušta.Eksperiment uspijeva, ali dr. Erskine pogiba u atentatu. Željan borbe, Kapetan kreće u napad i vodi svoj tim iz pobjede u pobjedu. Izgubivši u jednoj akciji najboljeg prijatelja, gnjevan se osvećuje Crvenoj Lubanji, SS-ovskom zlikovcu i luđaku koji želi uništiti svijet. Na kraju filma, slijeće u Atlantik i budi se 70 godina poslije kako bi vodio Osvetnike. Pomalo napuhano, nedovoljno razrađeno, ali drži vodu.

Ko voli nek izvoli

Tipična ekranizacija stripa... ko je guštao u stripovima film će odgledati u dahu... ko nije... ionako neće imati dovoljno mašte za sve to skupa... Inače film je napravljen presofisticirano, prenapredno za vrijeme u kojem se radnja odvija… pokupljena su neka bondovska rješenja… razbacuje se tehnologijom iako se moglo sve skupa odraditi sa manje pompe… a više emocija… recimo… i sami kraj me definitivno nije oborio s nogu… stoga jedna solidna trica… uz nadu da nastavak neće biti tako skoro snimljen…

Zlatna sredina

Malo mi je ovo ostalo nedorečeno. Nije film loš, ali velim nešto mi malo fali da bih ga ocjenio vrlo dobrim. Najbolji mi je taj "starinski" ugođaj u filmu koji su totalno pogodili. Sve mi onako i lijepo stripovski djeluje, da se tako izrazim. Prvi dio filma dok se glavni junak ne pretvori u sveameričkog idola mi je puno bolji nego nastavak. Tu mi je na momente postalo malo dosadno.Ali,da se da pogledati to svakako.

Prvi osvetnik

Proslavljeni tandem, Joe Simon & Jack Kirby, kreirali su jednog od prvih heroja iz Marvelovog sveta i to u vreme predvečerja Drugog svetskog rata (tačnije u martu 1941.).Radi se o super-vojniku, nazvanom jednostavno - Kapetan Amerika, a što je bio svojevrsni odgovor takve sile na pretnje koje su stizale iz pravca Hitlerove Nemačke i sa istoka, od carskog (tada) militantnog Japana.Nakon nekoliko neuspešnih pokušaja da se kao dobrovoljac pridruži svojim drugovima u časnoj borbi protiv svetskog zla - fašizma, slabašni, neugledni Steve Rogers (Chris Evans) iz očaja prihvata da učestvuje u eksperimentalnom programu.Ubrzo postaje Kapetan Amerika, super-vojnik, sa fantastičnim psihofizičkim sposobnostima i harizmom pravog vođe spremnog da predvodi elitnu jedinicu američke vojske u okršaju sa tajnom nacističkom organizacijom 'HYDRA'.Kroz brojne vojničke avanture, Kapetan Amerika biće prinuđen da se sukobi i sa megalomanskim psihopatom Crvenom Lobanjom (Hugo Weaving), koji suvereno predvodi nacisitičku jedinicu formiranu za razvoj tehnološki savršenog oružja, od koje može da zavisi i ishod celokupnog rata... Moćnici 'Marvel Studios' odabrali su Joe Johnstona ('Jurassic Park III') da režira akcionu SF-avanturu, po scenariju koji potpisuju Christopher Markus & Stephen McFeely.Budžet od zavidnih $140,000,000 je prosto neophodan kako bi se neki istorijski događaji 'odenuli' u Marvelovo ruho i time postigla željena naučnofantastična priča, a što je značilo dosta akcionih spektakularnih scena, gde se rat vodi sa, u to vreme, neviđeno sofisticiranim naoružanjem.Glomazna glumačka ekipa čini se da je odradila posao standardno dobro, za ovakav filmski žanr (nema nekih iole zanimljivijih dijaloga), gde se lepo snašao gosn Evans, s obzirom da je već imao iskustva u kreaciji Marvelovih junaka (Johnny Storm u 'Fantastic Four').Ali istinsko osveženje za mene je nenametljiva fina gluma Hayley Atwell, koja na jedan profinjeni način udahnjuje dušu u lik Peggy Carter, britanske oficirke koja uspeva da kontroliše svoje emocije do određenog momenta, da ne kažem granice (a što je opravdano, jer ipak se radi o vojnom licu). Vredi istaći i odlične epizodne role Stanley Tuccija kao Dr. Abraham Erskine, koji 'stvara' našeg glavnog junaka, kao i Hugo Weavinga u interpretaciji arogantnog, hladnog, pronicljivog nemačkog oficira Johanna Schmidta - koji ima svoj alter ego kao Red Skull.Sama radnja se razvija od neubedljivog, pomalo klišeiziranog početka, preko zanimljive eksplozivne središnjice, do sasvim zadovoljavajućeg završnog dela, a koji nam nagoveštava izvestan nastavak.Pamtim i bolja filmska ostvarenja s Marvelovim herojima u fokusu priče, ali i ovaj Johnstonov uradak realno gledano, ipak zavređuje pažnju.Stoga ga mogu preporučiti, ali uz napomenu da nemate iluzije kako se ovde radi o remek-delu iz domena SF ili akcije, svejedno.

Kap America

Evo pregledano i ovo ostvarenje. Mnogo me podjseca,da kazem odmah,na film Nebeski kapetan i svijet sutrasnjice. Ja volim WW2,ali ova tematika sa ovim likom,cisti SF u 40-im..ne znam. Akcija je u redu, i prica donekle,sve upakovano djeluje kao..phhh..joj ljudi ne znam. Par puta sam prekidao pa vracao.Eto nije lose. Ja sam malo vise ocekivao.Namjerno nisam citao nista o filmu.ALi da, vrijedi ga gledati,jer fikcija samog filma je dobra,efektida ne pricam,osim masovonog pretjerivanja,ako u nekim igricama..oruzja koja nisz otkrivena u ww2..ocjena..trica brate..