Neprijatelj

Šteta dobrog scenarija

Film je veoma dobro zamišljen, ali izbor glumaca je zaista neobjašnjivo loš. U ovakvim filmovima, glumci moraju da budu nosioci priče i trebaju da glume karakterni glumci. Aleksandar Stojković, Dragan Marinković, Marija Pikić ne zaslužuju ni sporednu ulogu. Međutim,ipak je ovo produkcija RS pa su dali najbolje što su imali. Moj prijedlog je da pogledate film, ali sa titlovima.

Demon

Neposredno po završetku građanskog rata u BiH, grupa vojnika u planinskim bespućima obavlja rizičan zadatak.Sve postavljene mine na nekadašnjoj liniji razgraničenja moraju se demontirati, kako bi sklopljeni Dejtonski sporazum oživeo u praksi, donoseći preko potreban mir i spokoj među napaćene ljude na ovim prostorima.No kada u blizini vojnici nabasaju na razrušenu, napuštenu fabriku i iz podruma oslobode tipa koji se predstavlja kao Daba (Tihomir Stanić), počinju da se dešavaju potpuno neobjašnjive stvari...Dejan Zečević potpisuje antiratnu dramu, pokušavajući da metaforički objasni odnose među ljudima, tačnije da pronikne u suštinu manipulacije, kojom po pravilu, mala grupa ljudi uspeva da zavlada nad ogromnom većinom i time postigne neke svoje lične ciljeve.Kroz raskol među nekolicinom drugara, koji su zajednički preživeli sve strahote rata, talentovani režiser uspeva da nas podseti na iznenada stvorene tenzije i kasnije vidljivu mržnju, među narodima koji su dugo živeli u miru i slozi, na prostorima nekadašnje SFRJ. Filmska radnja ima svoju dinamiku i ritam, gde neminovno svaki od likova doživljava svoju katarzu, suočavajući se sa svojim ličnim demonom maskiranim u formi straha.Izuzetno inovativni, svež scenario Đorđa Milosavljevića svakako da je vredan hvale i ima velike zasluge što je film dobro prihvatila i kritika, a ne samo publika.Malobropjna glumačka ekipa takođe je dala svoj veliki doprinos u stvaranju jedne dobre slike o filmu, a moram da istaknem Tihomira Stanića koji je briljantno interpretirao svoju rolu (teatralnost na visokom nivou, jer se stiče utisak da je ulogu odigrao kao da je na pozorišnim daskama).Naravno da su i ostali, svako na svoj osobeni glumački način, veoma dobro prezentirali ljude, među koje se iznenada uvuklo neko neobjašnjivo zlo.Veoma solidan film, sa jasnom porukom, te ga mirne duše i čista srca preporučujem svim pravim filmofilima.

Neprijatelj

Evo upravo ga gledam na RTS1..dobar film i zanimljiv!