Profesionalac

Safe

Osobno baš i ne volim previše Stathama i njegove filmove(osim Snatch i Lock,Stock...),svi su mu filmovi u srži isti(ili se ide osvetiti nekome ili ide nekoga spasiti...),ali dobro on baš i nema performanse da bi se pojavio u nekim boljim filmovima pa pokušava biti novi akcijski junak i glumiti u priglupim filmovima kao što je i ovaj.Ne bih vam ga preporućio jer ima puno zabavnijih akcijskih filmova sa boljim glumcima. Ocjena:3/10

Zaštitnik

Premisa adrenalinske akcije čiji je kompletan autor Boaz Yakin, glasi:'Ona ima šifru. On je ključ.'Luke Wright (Jason Statham) je bivši elitni agent, koji se za sitnu lovu, svakodnevno bori u kavezu u mešovitim borilačkim veštinama.Kada ne ispoštuje dogovor da izgubi jednu borbu, ruska mafija ga surovo kažnjava. Ubijaju mu suprugu i upozoravaju ga da će svakoga ko mu se približi ili postane njegov prijatelj, brutalno likvidirati. Izgleda da je Luke došao do ivice života, postaje beskućnik koji besciljno tumara ulicama New York Cityja.Međutim kada slučajno ugleda uplašenu devojčicu, Kineskinju Mei (Catherine Chan) koju odvode ruski mafijaši, odlučuje da je spasi, ne sluteći da se time ubacio u smrtonosnu igru, gde su izuzetno visoki ulozi.A devojčicu traže ne samo Rusi, već i kineske Trijade, kao i korumpirani njujorški policajci, na čelu sa kapetanom Wolfom (Robert John Burke)...Radnja od nekih sat i po jeste brza, dinamična, sačinjena od kreativno osmišljenih akcionih scena i malo priče, tek toliko da nas upozna sa ključnim likovima.No, kako je sve podređeno pucačini, tuči, jurnjavi po gradu, ovde nema govora o nekoj dubljoj karakterizaciji glavnih likova. Ako se režiser malo i pozabavio malenom Mei, dajući nam prikaz njene bliske prošlosti u uvodnom delu filma, to nije slučaj sa ubitačnim, bivšim policajcem, tako da čak nismo saznali ni ko mu je bila supruga, niti recimo njegovu prošlost kada je bio elitni agent od poverenja. Solidno odrađeni specijalni efekti, doprinose da vizuelno sve izgleda jako dobro, mada su par scena odrađene u maniru tipičnog hollywoodskog preterivanja (npr. upad u kockarnicu ili napuštanje istog lokala sa velikim torbama), što kvari utisak o kvalitetu filma. Režija je ipak dobro odradila posao, jer su scene snimane iz različitih uglova, sa brzom smenom kadrova, u duhu što boljeg prikaza borbe na život i smrt. Jason Statham odličan u roli koja mu savršeno odgovara i njegova harizma zrači na filmskom platnu, čime samo potvrđuje epitet jednog od najboljih akcionih junaka savremenog filma.Ako smo to i očekivali, onda je pojava malene Catherine Chan pravo osveženje, jer ova devojčica od 12 godina impresivno iznosi lik Mei, što je definitivno izvuklo ovu žestoku akciju, na nivo prihvatljivosti.Kao verni fan Stathamovih filmova i uopšte ljubitelj brzih, akcionih filmova, mogu da ga preporučim ljubiteljima žanra, bez obzira na neke sitnije scenarističke propuste (posebno u završnom delu).