Lockout

Svemirski zatvor

Francuska slovi kao država koja je uvek imala dovoljno sluha za umetnost.Tako je i francuska kinematografija godinama sticala renome, dajući puno kvalitetnih filmova, u kojima su se proslavili mnogi glumci, baš kao i režiseri odnosno scenaristi.Luc Besson je jedan od njih, ali danas je to filmski radnik koji ide već poznatim, utabanim hollywoodskim stazama.To znači da je komercijalni aspekt od presudnog značaja kada se odlučuje šta novo da se snimi i ponudi tržištu. Zajednička režija dvojca, James Mather & Stephen St. Leger, iznedrila je SF akciju smeštenu u svemiru, koja podiže nivo adrenalina.Naravno začetnik ideje o nastanku ovakvog filma jeste pomenuti Besson, koji je pomogao režiserskom dvojcu oko izrade scenarija.A scenario je potpuno banalan, čist kliše. Nakon što su ga nepravedno optužili da je izdajnički špijun, bivši CIA-agent, Snow (Guy Pearce), dobija neočekivano priliku da se izvuče. Njegova karta za izlaz jeste da prihvati jedan opasan zadatak.Cilj misije: spasiti predsednikovu kćer, Emilie Warnock (Maggie Grace), zatočenu u zatvoru sa maksimalnim obezbeđenjem koji je smešten u svemiru.A tamo su zatvoreni prevejani krimosi, mahom ubice i silovatelji (njih 497, da budemo precizni)...Loš scenario jeste osnovni nedostatak filmske radnje.Akcenat je stavljen na CGI-efekte sa naglaskom na akcioni aspekt celokupne filmske priče.OK, ideja o ovakvom zatvoru nije loša, ali nije baš ni originalna (setimo se filma 'Fortress', iz 1992. godine, a posle i 'Fortress 2', iz 2000. godine). Gluma je samo prosečna, mada je Pearce kreirao tako svoj lik, da nikoga ne ostavlja ravnodušnim (takva ležernost nekoga oduševljava, a nekoga prosto iritira).Maggie Grace ispoljila je evidentan trud, da nas uveri kako poseduje i nešto više od lepog lica i zgodne figure, a utisak je da se solidno snašla, tumačeći istini za volju, ne posebno zahtevan lik žene, humanitarca (tatine ćerkice, ili kako već hoćete) koju treba spasiti iz 'osinjeg gnezda'.Solidna muzika, adekvatno prati brz ritam radnje, što kompletira audio-vizuelni ugođaj.Ako ne shvatite suviše ozbiljno fabulu filma, onda bi i mogli ovo da pogledate, u suprotnom ovo definitivno nije film po vašem ukusu.Prema tome, izbor je na vama.

Lockout

film uopće nije loš... čitao sam brojne kritike o tome kako je osrednje SF filmsko ostvarenje i kako je napravljen traljavo i neuvjerljivo... osobno smatram da tvorci filma nisu ni ciljali stvoriti neki multimilijunski blockbuster, a priča sama po sebi funkcionira sasvim pristojno, mene osobno je film tamo od zapleta do samog kraja držao u napetosti, gluma Guya Piercea je sasvim solidna, njegov sarkazam i ''i don't give a fuck stav'' potpuno mu sjedaju u kožu, a efekti nisu toliko loši s obzirom na budžet. ocjena?? pa negdje 3.5 :)