Čudesni Spider-Man

Oscorp laboratorija

Moćnici iz 'Columbia Pictures' u saradnji sa 'Marvel Entertainment' i 'Laura Ziskin Productions', odlučili su da nakon desetak godina ožive posustalu franšizu o jednom od najpopularnijih Marvelovih super-heroja - Spider-Manu.Logičan potez je angažovanje jake ekipe sačinjene od eminentnih scenarista: James Vanderbilt, Alvin Sargent i Steve Kloves.Naravno kao polazna osnova poslužila je fabula svima dobro poznata iz stripova, koja je njihovim autorima (Stan Lee & Steve Ditko) donela svetsku popularnost.Režiserska palica dodeljena je velikom ljubitelju stripova, talentovanom Marcu Webbu ('(500) Days of Summer', 2009.).Ono što pada u oči jeste gotovo preslikan sled dešavanja u prvoj polovini radnje, kao i u prethodniku od pre deset godina koga je potpisao Sam Raimi.Peter Parker (Andrew Garfield) je kao dečak ostao bez roditelja, koji su nestali pod misterioznim okolnostima.Brigu o njemu preuzeli su ujak Ben (Martin Sheen) i ujna May (Sally Field).Dečko je odrastao, pa sada kao srednjoškolac pokušava da otkrije sebe i izdigne se iz surove realnosti, gde ga smatraju autsajderom i najobičnijim slabićem.A povrh svega, Peter nastoji i da privuče pažnju lepe i pametne Gwen Stacy (Emma Stone)...Ako imamo u vidu da je u produkciju uloženo oko $230,000,000 očigledno je da se nije štedelo na CGI i ostalim specijalnim efektima, namenjenih pre svega fanovima 3D-formata.Vizuelno radnja izgleda jako dobro, jer poseduje nekoliko spektakularnih kadrova dok pratimo neverovatne vratolomije heroja maskiranog u crveno-plavom kostimu.Arsenal oružja i opreme koju koristi naš heroj, ovde je proširen, pa sve deluje besprekorno efektno.Dobri kostimi, uverljiva šminka i živopisna fotografija (naročito u scenama koje se dešavaju noću), čine da ova stripovska akcija bude dopadljiva pogotovo mlađoj populaciji.Živahni muzički aranžmani koje je uradio James Horner, daju potreban štimung u izgradnji prikladne atmosfere.Sve ovo ima za posledicu zadovoljavajući nivo zabave.Najveći problem je sam scenario koji istini za volju nije doneo ništa novo (po običaju pati od nekih nelogičnosti, recimo pristup u laboratorijama korporacije Oscorp).Sama priča nije nešto drastično osvežena, niti inovirana nekim intrigantnim dramaturškim zapletom, iz koga bi proistekle neke poruke publici.Ne, ništa od toga, jer je ovde zastupljen koncept jednostavnosti, svojstven lakom stripovskom štivu.Shodno tome, teško je govoriti i o glumačkim dometima, bez obzira što je angažovana respektabilna glumačka družina. Ukratko, smatram da je Andrew Garfield odradio korektno svoj posao, kao nosilac glavne role, a solidna je i Emma Stone, kao devojka koja brzo povezuje stvari i postaje pouzdan saradnik glavnom liku (iako je plavuša, he-he).Rhys Ifans je tek prosečan kao glavni negativac, iako je tu bilo prostora da se nešto bolje razvije kompleksan lik unesrećenog doktora Connorsa, imajući u vidu njegovu tajnovitu prošlost.Podatak sa Box Office, da je film povratio uloženo, pa čak i zaradio preko u iznosu od 30,000,000 na području USA, pouzdan je parametar da 'lik i delo' Spider-Mana još uvek imaju brojne poštovaoce.Uvek ima onih koju su raspoložni da prate nove avanture čoveka-pauka, u kojima satire belosvetske zloće.Sama po sebi nameće se moja preporuka fanovima Marvelovih super-heroja, ali i svim poklonicima akcionog žanra.

Podbacio

Čudesni je Spiderman itekako podbacio u mojim očima.Nakon snažne promocije i solidnih do vrlo dobrih kritika te pohvala kako je u nekim aspektima ovaj remake odnosno reebot bolji od Raimijevog orginala iz 2002. imao sam velika očekivanja smatrajući da je redatelj Marc Webb sa Spiderman franšizom učinio ono što je Christopher Nolan učinio sa Batmanopm,odnosno napraviti remake superiorniji orginalu po pitanju kompleksnosti priče i likova te same akcije.Međutim,Webbov je Spiderman za razliku od Nolanovog Batmana daleko inferiorniji orginalu.U Webbovom filmu nema kompleksnosti,likovi i njihovi međusobni odnosi su plošni,a sama radnja nalikuje radnji tipičnog no brain blockbustera.Prikaz transformacije Peter Parkera u Spidermana,odnosno psihološki i fizički aspekt transformacije je puno bolje ili bolje rečeno zrelije prikazan u orginalu.Ovdje Parker prebije čitav vagon,bez da se uopće začudi kako mu je to uspjelo te se odjednom pretvara u arogantnog i samopouzdanog klinca.Postupni postupak transformacije i pogled na Parkerovu psihu je kod Raimija napravljen daleko zrelije,dok je sama pretvorba u Spidermana također bolje odrađena u orginalu.Međutim,najviše me razočarala plošnosti liokova.Odnos između Petera i ujaka mu Bena je traljavo napravljen i nema nikakve dubine dok još uvijek pamtim riječi iz orginala "With great power comes great responsibility,remember that Pete.Remember that."Općenito Parkerov odnos sa ujnom Mayte Harryem i Mary Jane kojih ovdje nema je bio odlično prikazan kod Raimija.Glavni negativac,kojeg je doduše odlično odigrao Rhys Ifans se nažalost ne može mjeriti sa Dafoevom izvedbom Green Goblina,kojeg nakon Ledgerovog Jokera smatram najboljim superhero negativcem.Andrew Garfield je također odličan kao Peter,djeluje prikladnije ulozi jer zbilja,za razliku od Maguairea izzgleda kao klinac od 17,18 godina,no Maguaire je bolje prikazao Peterovu nesigurnost,a i uvjerljiviji je u scenama akcije.Čudesni Spiderman,međutim,nije film bez vrlina.To je film koji pruža vrhunsku zabavu i eto novi pogled na Spidermana,no nažalost nije nadmašio orginal.Smatram da u orginalu može uživati zrelija publika dok u ovom remakeu manje zrelija publika.

Iznad svih očekivanja

Iako su mnogi odustali od ovog superjunaka nakon odlaska redatelja Sam Raima i glumaca Tobeyja Maguiera i Kristen Dunst, možda da još jednom razmisle o svojoj odanosti čovjeku - pauku. Možda na prvi pogled novi početak tek nedavno ispričane priče se čini pomalo, nezrelo i prljavo u utrci za glavnim dobitkom - novcem, ali ovaj film svakako vrijedi pogledati; bili obožavatelj stripova ili ne. Novi početak ne mora uvijek značiti nešto loše. Novi Spiderman je zapravo simpatični momak, njegova nova djevojka lako se uvlači pod kožu, a Čovjek - gušter (glavni zločinac) sasvim vjerodostojan protivnik. Priča ima i glavu i rep, može se reći da drži vodu i nije bez razloga film poharao kino dvoranama. Istina na ruku da je imao snažnu promociju, ali zavrjeđuje pozornost i novi nastavak, koji će, ne sumnjamo uskoro pokucati na vrata.