Looper

Looper

Treći i ujedno najpoznatiji film scenarista/redatelja Riana Johnsona je kritičarski odlično prihvaćen SF film; koji je usput rečeno i jako dobro prošao na kino blagajnama. No, da odmah postavim stvari na svoje mjesto; moje mišljenje je da se radi o vrlo osrednjem djelu koje u nedostatku pravih SF filmova u zadnjim godinama, pa i desetljećima predstavlja svojevrsnu revoluciju i žanrovski pomak u učima mnogih. 'Looper' to nije i može se podijeliti na dva dijela: dio do pojavljivanja Emily Blunt i dio nakon njenog pojavljivanja. Prvi dio je pravi SF film koji je postavljen u 2044. godinu u kojoj kriminalci 30 godina iz budućnosti kroz vremenski stroj šalju ljude koje treba likvidirati (a to čine jer je 2074. nemoguće ubiti čovjeka samo tako što je potkrijepljeno čipiranjem stanovništva). To rade looperi, za određenu kompenzaciju u srebru. Glavni junak Joe (Gordon-Levitt), bez problema radi svoj posao kako bi na kraju radnog dana mogao uživati u raznim opijatima, sve dok mafijaški šef iz budućnosti ne počne slati upravo loopere u prošlost na smaknuće, iliti starije verzije loopera iz sadašnjosti. Tu u priču ulazi 30-godina stariji Joe (Willis) koji je poslan mlađem Joeu na smaknuće... Kao što se da primjetiti prvi dio zaista je čisti SF i usput rečeno vrlo zanimljiv film i sama ideja ako progledamo kroz par nelogičnosti poput preranog vremenskog toka zbivanja radnje (2044. nije tako daleko da ne bi mogli znati da ništa od ovoga neće biti moguće), ili činjenica da mafija vraća ljude točno 30 godina unazad da ih looperi dokrajče (čemu; zašto ne ga poslati nekoliko milijuna godina u prošlost i problem riješen i bez loopera). Ovdje moram spomenuti doslovno masku koju Gordon-Levitt nosi na licu kako bi izgledao kao mlađi Willis; P.S. i dalje ne izgleda; a koja je više smiješna i odvlači pozornost s radnje – lakše bi bilo naći glumce koji zapravo liče, barem malo. Ovako dolazimo do pojavljivanja Blunt i njenog sina s telekinetičkim sposobnostima. Ovdje film gubi svaku poveznicu i kreće u smjeru čiste akcije protkane dramom koja se razvija između Gordona-Levitta i Blunt. Sam taj smjer odvijanja radnje je scenaristički nespretno napravljen i ne služi tvorcima na čast no nažalost tako je do samoga kraja. U konačnici ne dobivamo prvi pravi SF filma nkaon svih tih godina nego čisti akcijski film s elementima SF, koji i nije pretjerano inteligentan niti genijalan kakav se čini u početku i kako ga kritičari prikazuju. Ne smijem zaboraviti veliki plus u vidu Pierce Gagnona u ulozi malog Cida koji je genijalan u zahtjevnoj ulozi za tada 7-godišnjeg dečkića. Sve u svemu osrednji film s par zanimljivih trenutaka.

Tako tako

Film sve u svemu nije los ali definitivno morate biti raspolozeni bas za ovako nesto. Dosta je zbunjujuć, uloga Willisa mi se lično nije svidjela( Bruce je Bruce). Ipak ima nesto posebno ovo nije vas tipicni sf film koji je pun raznoraznih kompjuterskih efekata, sto je meni licno drago. ocjena 7/10

Dobro

Ne volim tražiti zamjerke visokobudžetnim filmovima za široke mase, niti se volim opterećivati s nelogičnostima. Vjerujem da ih je u ovom filmu bilo, ali nisam ih primijetila, jer ne gledam filmove analitički. Ako sam odsjedila sat i pol - dva guštajući, zadovoljna sam. Tako i ovaj film, nisam baš sve konce pohvatala, ali nije ni važno, film je ok, gledljiv, možda su neki aspekti mogli biti bolje odrađeni, ali ukupan dojam mi je ok. Jedino što me doslovno cijeli film iritiralo do bola je Gordon-Levittova "transformacija", jer dečka kojeg pamtim od kad je bio mali nisam mogla prepoznati. Potpuno nepotrebno gubljenje vremena, jer skidanje nekih Willisovih pokreta i grimasa bi vjerojatno bilo dovoljno, a možda i bolje od ovoga. Primjerice, nimalo transformirani Josh Brolin u Men in Black 3 me u nekoliko scena stvarno podsjeća na Tommy Lee Jonesa, a Gordon-Levitt mi niti sekundu nije ličio na Willisa. Bruce Willis me se nije dojmio u ovom filmu, imam dojam da je njegovu ulogu mogao odglumiti doslovce bilo tko.

:)

Film je ok. Mladi Willis je odlično odlumio. Doista podsjeća na Bruce Willisa!! :) Također, radnja mi nekada nije pretjerano jasna i smatram da neke stvari nisu dovoljno dobro odrađene - postoje nelogičnosti.

Savršen zločin

Rian Johnson ('The Brothers Bloom') nam servira SF akcioni triler, čija se radnja odvija u bliskoj budućnosti.Ideja za scenario postojala je nekih 10 godina u glavi ovog filmskog umetnika.Jedan od producenata filma, Rem Bergman prepoznao je potencijal u priči koja ima viziju i deluje originalno, ali i dovoljno provokativno da privuče publiku.Dakle, polazeći od premise: 'Lovi te tvoja budućnost. Proganja prošlost', scenario se bavi ljudima koji imaju petlju da ubijaju ljude, tako što ih vraćaju u prošlost, 30 godina ranije, a potom eliminišu za adekvatnu nadoknadu koja im se isplaćuje u srebrnim polugama.Jedan od njih je i Joe Simmons (Gordon-Levitt), 25-godišnji mladić, koji radi za mafijašku organizaciju iz Kansas Cityja.Godina je 2044. i USA izmučene ekonomskom krizom, nisu više idealno mesto za ugodan život u kome običan čovek može da ostvari svoje snove.Međutim, nisu se samo desile promene u društvu, već su usled nekog neobjašnjivog virusa pojedini ljudi mutirali u jedinke koje poseduju telekinetičke moći (oko 10% populacije).Sistem eliminisanja ljudi uz pomoć vremenske mašine i hladnokrvnih ubica 'Loopera' funkcioniše savršeno, jer ne ostavlja praktično nikakve tragove.A i 'Looperi' imaju ograničen vek trajanja.Kada se Joe suoči sa sopstvenom verzijom iz budućnosti (Bruce Willis) na trenutak okleva da ga ubije i stvari ubrzo izmiču kontroli.A njegov šef, Abe (Jeff Daniels) je čovek koji greške jednostavno ne prašta...Inteligentno postavljena, dinamična priča, zasnovana na već više puta eksploatisanoj ideji o putovanju kroz vreme (napred-nazad).No ovde akcenat nije na potenciranju što većeg broja specijalnih efekata, jer nije bio cilj napraviti spektakl po svaku cenu.Glavni lik je dobro oslikan na filmskom platnu, jer gledalac upoznaje njegovu životnu priču, kako u mladosti, tako i kasnije, u njegovom zrelom životnom dobu.Karakterizacija likova nije loše napravljena, ali su problem veoma traljavo odrađene akcione scene, koje deluju mlako, bez neophodne žestine. Teško je a ne apostrofirati vidljiv propust, jer je mladi Joe desnoruk, a matori Joe puca levom rukom. Pokušaji da se uz pomoć šminke postigne kakva-takva sličnost između Joseph Gordon-Levitta i Bruce Willisa, zbog toga 'padaju u vodu', jer deluju naivno, prozirno i u krajnoj liniji jeftino, kao uostalom i loše dizajnirana vozila koja vidimo u filmu.Lokacije za snimanje pronađene su u američkoj saveznoj državi - Louisiana a par scena je snimljeno u kineskom Shanghaiu.Nivo prikazane glume je samo prosečan, a nosilac glavne role Joseph Gordon-Levitt nije razočarao, ali bogme nije ni oduševio.Lomatanje omatorelog Willisa ne bih komentarisao. Odlična ideja dakle, nije baš najbolje realizovana u film koji je nosio u sebi veliki potencijal u žanru sci-fija.No i pored toga, film zavređuje pažnju svakog pasioniranog ljubitelja žanra, pogotovo što je izvesno da će se iz svega ovoga izroditi franšiza od više nastavaka (film je već zaradio skoro dvostruko više od sume koja je uložena u produkciju).

pretjeruju

Nekima se sviđa, nekima ne. Meni se sviđa. Zabavan je, nije stilski određen i velike su razlike između prvog dijela i drugog, ali kod blockbustera je glupo gledati takve zamjerke, važan je samo ukupan dojam. Meni je uloga willisa bila jako smiješna, bizarna i apsurdna, u pozitivnom smislu me nasmijala. Mladi willis je dobro prošao s rekonstrukcijom lica da bi više ličio na sebe u budućnosti, da je bilo obrnuto njegov stariji ja bi bio nekakva nakaza. Lewitt obećava kao glumac i više je od tipičnog plošnog junaka. Šta se tiče žanra, bio bi akcijski s naznakom neke buduće moralne apokalipse gdje svatko svakoga može ukokati bez da ikome odgovara, dakle prosječan današnji SF. Ako pokušate pokopčati vremenski slijed ili neslijed, izgubiti ćete se u paralelnim svjetovima. Prema tome, samo pogledajte bez ikakvog očekivanja.