96 sati: Istanbul

perfektno

kao i prvi Taken i drugi Liam Neesona odlično djelo

Jeftin trik

Naravno da nije prvi put, i naravno da skoro svaka dobra akcija u današnjoj filmskoj industriji mora dobiti nastavak. Neki su solidni, naki jedva prolazni. kao ovaj. Prepričavati radnju - nema smisla, to pročitajte u sinopsisu. Sve ostalo: standardna akcija, ni po čemu posebna, a pogotovo ne dostojna Luca Bessona i Liama Neesona. Red jurnjave, red tučnjave itd. Da je Seagal, Van Damme ili Jason Statham, ne bih bila razočarana, jer drugo ništa ne bih niti očekivala. Skoro svaki akcić B-produkcije može parirati ovom razvikanom hitu. Samo se nadam da se Liam Neeson neće prečesto prodavati za ovakve uloge (ok, kora i on zaraditi), jer jer će onda stati uz bok Bruceu Willisu kojeg bih sto puta radije gledala u starim, već sto puta prožvakanim filmovima, pa čak i u Slučajnim partnerima, negu u nekoliko zadnjih "ostvarenja". A i Rade Šerbedžija mi je sad stvarno već naporan uvijek u istoj ulozi. Ne moraju mu ni ime mijenjati od filma do filma, jednostavno nek bude uvijek isti besmrtni negatvivac i stvar riješena.

Osvetnici iz Tropoje

Koristeći premisu:'Prvo su mu oteli ćerku, sada su se vratili po njega!' univerzalni francuski sineasta, Luc Besson (producent filma), odlučio je da nam podari nastavak hita 'Taken' od pre 4 godine.Ponovo je koautor scenarija, uz Roberta Marka Kamena, s kojim je zajednički radio i na prvencu.Za režiju je angažovao, već afirmisanog zemljaka, Oliviera Megatona ('Columbiana').Radnja se odvija 2 godine kasnije.Sada je penzionisani agent CIA, Bryan Mills (Liam Neeson), bliskiji s ćerkom Kim (Maggie Grace).A kako je njegova bivša supruga Lenore (Famke Janssen) tek izašla iz neuspele ljubavne veze, iznenada mu se ukazuje prilika da ponovo okupi porodicu i brine o njima, kao svaki dobar, savestan suprug odnosno otac.Kada otputuje poslovno u Istanbul, odmah zove ćerku i bivšu suprugu. Međutim, ubrzo doživi prijatno iznenađenje.One su već stigle tamo i čini se da im predstoji ugodan turistički boravak u turskoj prestonici.Ali, osvetnički nastrojen Murad (Rade Šerbedžija), vođa albanskog mafijaškog klana, obećao je glavu čoveka koji je unesrećio njega i njegove pajtose iz rodne Tropoje...Komercijalni efekat koji je postigao prvenac, svakako je uticao da dobijemo i nastavak.No problem je što se iznova koristi istovetna ideja.Motiv otmice se ponavlja, doduše sada sa malo izmenjenim redosledom dešavanja.Bez obzira što kroz radnju vidimo nekoliko detalja (posebno se to odnosi na scene, gde otac i ćerka razgovoraju telefonom), koji bitno određuju dalji tok događaja, ipak se stiče utisak kao da je sve isforsirano.Konkretno, posle mirnog uvoda, ulazimo u furiozni, središnji deo filma, da bi naprosto uleteli u eksplozivnu završnicu, nakon koje je dobrano 'izmenjen lični opis' par istanbulskih ulica i uličica (da ne kažem sokaka).Polazeći od činjenice da se radi o akcionom trileru, sasvim je logično što ovde imamo dosta pucačine, jurnjave automobilima i žestoke tučnjave.Ali pošteno, sve to je lišeno neke realističnosti, iako je u fokusu čovek koji poseduje izuzetne borilačke veštine i veoma razvijen smisao za likvidaciju svih onih, koji mu stanu na put.Liam Neeson je opet vrlo dobar, u roli nekadašnjeg CIA-operativca, a prolaznu ocenu zaslužuje i slatkica, Maggie Grace, dokazujući nam kako je njena Kim, sada već nešto zrelija i puno odgovornija devojka. Pomenuo bih i standardno dobrog Šerbedžiju, iako se čovek već navikao na ovakve tipizirane likove koje mu dodelju inostrani producenti.Solidna muzika, uz živopisnu panoramu ogromnog Istanbula, jesu dobra podloga, na kojoj pratimo napetu filmsku radnju.E sad, šteta je što publika nije listom poverovala u opravdanost moje tvrdnje koja se odnosi na reč: 'napetost', ali to neka ide na dušu scenarista filma. Generalno posmatrano, dobili smo još jedan diskutabilan nastavak, evidentno slabiji po kvalitetu, od prvenca, ali miris novca je bio neodoljiv i ekipa se ponovo okupila na setovima.Kako je 'dvojka' već zaradila blizu $284,000,0000 (a uloženo je u produkciju skromnih $45,000,000), onda su nam razumljive glasine da će franšiza ponovo oživeti, možda na ulicama Londona, Berlina ili nekog američkog grada, stvar je ukusa (ili procene) producenata ili možda režisera kome će biti poveren treći nastavak.Živi bili, pa videli!

zašto se tako često usude snimati loše nastavke...

Nedvojbeno je reći kako ovaj film ne zaslužuje filmski pijedestal dobrih akcijskih filmova.. Da se razumijemo, akcijski filmovi ne moraju biti temeljeni samo na bezoumnom nasilju, pretjeranom znojenju i zadihanosti glavnog lika i treskavim scenama kamere u trku. Dobar akcijski film ipak je rijetka pojava. Takva tvrdnja primjenjiva je i na ovaj film. Sve u svemu, vrlo loš i isforsiran nastavak dobrog orginala, neuvjerljivog sadržaja s pričom osvete jednog oronulog starog kriminalca glavnom liku. Poprilično negledljivo (osim onima kojima je najvažnije dobiti dobru dozu bum-tras scena). Film je pun pogrešaka i to može zamijetiti svatko tko bolje pogleda detalje nekih scena. Jednako tako, simpatično-neopreznom greškom smatram likove albanskih krimanalaca pod nazivom Mirko i Marko. Mislim da se u Albaniji nitko tako ne zove.. Ako se zove, pardoniram se.. Finalna scena borbe Neesona i jednog od Albanaca.. Zaaašto još jedna mukotrpna scena? Borba u hamamu, mali Albanac sa zlatnim lancem i očegledan ishod svega.. U skladu s dosad napisanim, nije potrebno gledati i kvariti dojam prvog nastavka. Neprolazna ocjena.

Ocjena recenzije: 4.25 Tvoja ocjena: -

četvorka

prvi je bio čista petica ovdje je nategnuta četvorka iz razloga jer ako ništa drugo od siline akcije i tenzije koja se proteže kroz cijeli film čovjek se ne dosađuje, iako ima propusta podosta od izlupanog taxija koji opet u sljedečoj sceni je čitav i neogreban do totalno debilnih negativaca koji su uvjek u istoj kuči... ali kadrovi su super, šerbeđija ko uvjek ko negativac za 5, nielsen po meni uvjerljiv. I opet malo razočaranje pošto je luc beson režiser... na kraju daje mogučnost alternativno zanimljivom kompromisu i kraju filma i onda nažalost završava sve na klasik amer način, biče da je moro radi ustupke američkoj publici

Lose

Poslije prvog dijela koji je bio pravi hit ocekivao sam priblizno kvalitetan i dobar film.Nazalost ovaj film nema niti jedno niti drugo.Ima tu dosta rupa,poneka dobra akcija ali je gluma ta koja ovaj film cini samo prosjekom.Nastavak je snimljen samo zbog pranja novca na ime prvog dijela.Nadam se da nece snimati treci da se ova sramota ne ponovi vise.

Isforsirano

U sljedećem nastavku otimaju njegovog djeda, baku, zlog vuka, crvenkapicu i sedam kozlića jer su patuljci u štrajku. Dakle, pričekajte taj nastavak bit će uvjerljiviji.

Istrošena priča...