Hobit: Neočekivano putovanje

Bilbovi memoari

Proslavljeni Peter Jackson nakon određenog vremenskog perioda (neki to zovu i stvaralačka pauza), servira nam još jednu trilogiju o čarobnom svetu i čudesnim bićima, koje je samo J.R.R. Tolkien u svom romanu 'The Hobbit' mogao da osmisli i ponudi ljubiteljima dobre knjige. Jackson je još tokom snimanja 'LOTR'shvatio da će se pozabaviti i drugom (hronološki gledano, zapravo prvom) knjigom koju je napisao Tolkien.'Hobbit'je fantastična pustolovina, koja se odvija nekih 60 godina ranije u odnosu na period iz 'LOTR'.Na projektu su se ponovo okupili već provereni 'igrači'.Adaptaciju literarnog štiva u filmsku priču, zajedno su odradili:Fran Walsh, Philippa Boyens, Peter Jackson i Guillermo del Toro (nesuđeni režiser čitavog projekta).Koristeći premisu: 'Od najmanjih početaka počinju najveće legende', režija nam sugestivno približava magični svet u kome žive Hobiti, patuljci, Goblini i Orci, kao i strašni zmajevi. Centralni lik je hobit Bilbo Baggins (Martin Freeman), koji prihvata izazov i napušta lagodan, no i monoton način života.Čarobnjak Gandalf (Ian McKellen) uspeva da ga ubedi da se pridruži grupi hrabrih patuljaka u misiji povratka izgubljenog kraljevstva Erebor, koje je pre nekoliko godina poharao strašni zmaj Smaug... Zahvaljujući korišćenju savremenije tehnologije, dobili smo film koji je nešto mračniji u odnosu na 'LOTR'.No isto tako ovde imamo i više humora, jer je radnja prožeta zanimljivim komičnim sekvencama.Akcione scene su vizuelno spektakularne, ali značajan doprinos dali su i šminkeri, kostimografi, kao i zanatski (majstorski) rad kamermana.Inače film je većim delom snimljen na lokacijama Novog Zelanda, kao i u 'Pinewood Studios' u Engleskoj.Time je postignuta priželjkivana atmosfera, na kakvu smo već navikli iz 'LOTR'.Vredi napomenuti odlične soundtracks (zaslužan je majstor u svom poslu:Howard Shore), koji čine pravi spoj sa odličnom fotografijom (sjajan posao Mr Andrew Lesnie), pa publika dobija svojevrsni audio-viuzelni užitak.Što se tiče glume, u krajnjoj liniji zaslužuuje prelaznu ocenu.Istini za volju, ekipa je veoma brojna, pa se sud može doneti samo za nekolicinu njih koje vidimo malo češće u kadrovima u odnosu na brojne minorne epizodiste.Izbor Freemana za naslovnu rolu je sasvim u redu, jer su njegovi gegovi, grimase i ponašanje, prikladni biću poput hobita - vredni, mirni i pomalo plašljivi.Kako se odvija radnja, Bilbov karakter se postepeno transformiše, od neodlučnog bića, bez većih ambicija u životu, do pravog heroja posvećenog postizanju nekih uzvišenih ciljeva (pravedna borba za slobodu potlačenih patuljaka).Sir Ian McKellen je i ovde odličan u interpretaciji mudrog čarobnjaka, koji pokreće družinu, podiže moral svakome koga uhvati kriza u grandioznom pohodu na zmaja, gde ih vrebaju opaki neprijatelji.Vredi pomenuti i zapažen performans u izdanju talentovanog Richarda Armitagea (pretežno nastupao u pozorištu), jer je njegov Thorin, naslednik kraljevstva patuljaka, dovoljno harizmatičan, hrabar i fokusiran na ciljeve koje je sebi postavio: da povrati ognjišta svom narodu i kazni sve koji su mu pobili rodbinu i njegove sunarodnike, tokom progona iz Erebora. Uprkos svemu gore navedenom, ova SF-avantura ipak nije dostigla nivo 'LOTR'.Postoji par vidljivih nedostataka. Prvo, materijal koji je napisan na blizu 300 stranica doživeo je filmsku ekranizaciju podeljenu na tri dela u otprilike, istom vremenskom trajanju kao i 'LOTR' (za šta je kao inspiracija, poslužila mnogo obimnija knjiga, od preko 1000 stranica).Logično je onda što Jackson toliko razvlači uvodni deo, da to pomalo i smeta, a neke čak i iritira.Takođe, lik Golluma opet ima značajnu minutažu, iako se u knjizi tek uzgred pominje.Druga ozbiljnija zamerka odnosi se na sam pristup u produkciji. Realno, Jackson i ovde ide već dobro utabanim stazama kao što je radio i u 'LOTR', tako da nam nije ponudio ama baš ništa originalno, bitno drugačije od svog remek-dela od pre 10-ak godina. Delimično opravdanje leži u činjenici da je radnja vremenski povezana, kao i da se neki likovi ponavljaju, ali opet (barem posle odgledanog prvog dela), ostaje opor ukus da se išlo na 'sigurnu kartu' ne bi li se inkasirala što veća suma novca (za manje od 3 meseca prikazivanja samo u USA, u bioskopske blagajne slilo se preko $300,000,000).A to ruku na srce, baca senku na sjaj i renome koji je umetnik stekao kod najšireg auditorijuma sačinjenog od iskrenih ljubitelja dobrih, zabavnih filmova.Pogledajte, pa procenite i sami.

Ocjena recenzije: 4.83 Tvoja ocjena: -

Hobbit

Danas sam pogledao jedan od najocekivanijih filmova prethodne godine,i moram reci da je znatno slabiji od sva tri LOTR filma.Ali kao zaseban film Hobit tu dosta solidno stoji kao jedna vrlo zanimljiva i zabavna fantazija sa odlicnim specijalnim efektima i majstorskom Jacksonovom rezijom.Ali ipak ovaj filma treba malo dublje i temeljnije analizirati i uporediti sa trilogijom.Prije svega LOTR trilogija je vrlo dobra,ovaj film na planu karakterizacije likova stoji vrlo slabo,u filmu zaista nema neki zanimljiv ili posebno kompleksan ili razradjen lik,to se odnosi i na glavnog junaka mada je Martin Friman vrlo dobar.Jednostavno filmu ne dostaje ta kompleksnost i saspens prije svega koji je trilogija imala.Sto se tice negativaca oni kao da ne postoje odnosno nijesu uopste upecatljivi.Nekako osjecao sam dok sam gledao film da sam vidio samo jednu sarmantnu i hiperstilizovanu fantaziju ali nista vise od toga,film je i predug moralo je krace,na primer scena na pocetku filma okupljanja patulja sve je to previse razvuceno i na momente dosadno.Akcione scene su rezirane vrhunski,Jackson zna sta radi ali jednostavno scenario je slabasan.Pojava Goluma po meni je nepotrebna i previse traje,ali sudeci po odusevljenju idiota u bioskopu valjda je u redu.Glumci su dosta dobri i sve u svemu dobar je ovo film,ali nedostaje mu mnogo toga da uopste pridje LOTR trilogiji. ocjena 7/10

Hobbit: dosadno putovanje

Imate jednu veoma kratku knjigu i na osnovu te knjige trilogiju, materijala oko 9 sati. Pitam se zašto je to urađeno. Prvi dio nije donio ništa osim par spektakularnih efekata. Jedino važno spomena je to da je hobbit našao prsten i ostalo je samo hod, hod, hod pa malo posrnu pa hod hod pa pojavi se par "mitskih" čudovišta pa hod, hod i kraj filma. Gospodar prstenova je jedno tu imamo tri knjige i tri spektakularna filma (skidam kapu) ali ovo je za mene čisti promašaj. Mogao se uraditi jedan film od tri sata i garantujem da bi to bio jedan od jačih filmova ali ovako se samo traži profit i ništa više. 6/10

Hobbit ili Gospodar prstenova 0

Eto nakon svih pročitanih najava, komentara i članaka i konačno odgledanog filma i mene. Za početak, film je jako dobar, izgleda savršeno, unatoč trajanju uopće nije dosadan, čak mi je kraj došao prebrzo, glavni glumac je dobar, sviđa mi se što su ubacili i neke humorne dijelove, dakle kao zasebni film, sve ok. Međutim, za razradu je potrebno ići dalje. Kao film kojeg će se neminovno uspoređivati sa prva tri filma, ovaj film mi je isto tamo di i prva tri. Dakle, trebalo je bolje jer oduševljenja nema niti s jednim filmom. Mišljenje mi je da se Hobit previše i nepotrebno naslanja na trilogija, te je dojam da gledate jedan te isti film. Radnja je očito složena na potpuno isti način kao i Gospodar, ima nekih dijelova koji su potpuno isti, primjerice početak u Shire-u, potjera orka za družinom, pa onda njezin bjeg ravno u sjedište goblina, čak i Gandalf kaže Run, you fools ili nešto slično, scena sa Galadriel i Elrondom i tako unedogled. I upravo je to ono čega sam se pribojavao čuvši da će biti snimljena tri filma. Naime, svi koji su čitali knjigu, znaju da se radi o puno skromnijoj radnji od Gospodara prstenova i pomislio da će se radnja morati totalno razvući za tri filma. Po tome ispada, ako se usporede knjige da se iz svake knjige Gospodara moglo dobiti barem tri filma. Naime, svaka od tih knjiga je puno složenija po svemu od Hobita. I tu će vjerojatno biti problem za Hobita, jer se očito rukovodilo zaradom a ne da se napravi djelo koje je trebalo biti bolje od prva tri filma. Zbog toga se vjerojatno i najavljuje da Hobitu ispadaju nagrade poput Oscara. Općenito, mi je sa ovim filmom isti dojam kao i sa prethodna tri, što je česti slučaj dok gledate filmove snimljene po knjigama. Naime, čitajući prva tri knjige bio sam naprosto oduševljen, sa Hobitom nešto manje, jer se radi o gotovo dječjoj priči ispričanoj na puno jednostavniji način, međutim gledajući prvi film, dojam je bio bio, dobro ali nekako očekuješ više, u mojoj glavi složio sam puno čarobniji svijet od ovog na ekranu, sa ponovnim gledanjem dojam mi se nekako popravljao. Tako da je konačna ocjena vrlo dobar, vrijedi ga pogledati, ali da me je oduševio, nije.

Jacksonova pogreška

Kada se Jackson odlučio vratiti Tolkienovom svijetu fanovi diljem svijeta su bili oduševljeni, jer iskreno jedino Jackson može i smije „ući“ u svijet Međuzemlja, nakon bez pogovora odlične 'Lord of the Rings' trilogije. 'Hobit' je zapravo prequel događajima iz 'LOTR-a' i prva knjiga u serijalu napisana od strane Tolkiena davne 1937. U suštini to je dječja knjiga puna fantazije, puna maštovitih ideja, vještih opisa krajolika i svijeta u koji je smješten naš glavni junak; no to je također i relativno kratka knjiga i ono što me zaista zasmetalo jest odluka Jacksona da tako malu knjigu pretvori u čak 3 filma (svaka 'LOTR' knjiga skoro pa ima dvostruko više stranica od cijelog 'Hobita'!). Osim želje da se zaradi još više novaca uopće ne vidim potrebe za time, a i sam film nažalost pati zbog te odluke. Naime, Jackson je očito htio povezati likove iz 'LOTR-a' i vjerojatno završiti 'Hobita' (a završiti će ga zadnjim filmom 2014. godine) na način da tu počinje novo putovanje Froda, tj. da se na zadnji 'Hobit' film nastavi radnja prvog 'LOTR-a'. No u knjizi nema Froda, jer ga je Tolkien stvorio tek kasnije, čarobnjak Radagast koji se vozi na saonicama koje vuku zečevi ne postoji u knjizi kao takav, a spomenuti Necromancer; to samo Jackson zna tko je to. Ali glavni problem prvog dijela 'Hobita' je nepostojanje one magije koju 'LOTR' filmovi posjeduju, ne postoji ona dubina u likovima, ne postoje radnje ispod radnje (one poveznice među likovima koje su tako krasno odrađene prije)-samo opet Jacksonova izmišljotina u liku orka Azoga (u knjizi davno ubijen) koji je predstavljen kao smrtni neprijatelj patuljka Thorina, vođe družbe. Zanimljivo Jackson se izrazito trudi od Thorina napraviti novog Aragorna (a u drugom i trećem filmu će se vidjeti da je sličniji Boromiru) u nedostatku pravog vođe, lika koji će jednostavno biti najbolji, najzanimljiviji...sve ono što je Aragorn bio, a što Thorin po knjizi jednostavno nije. Ono što ne mogu Jacksonu oprostiti glede ovog prvog filma je ograničenja koja daje liku Bilba. Bilbo (odlični Freeman) je ključni lik knjige, a on u ovom prvom dijelu uopće ne dobiva toliki značaj, što će se sigurno kasnije promijeniti; ali spomenutim istezanjem knjige do apsurdna tri dijela, ovaj prvi dio gubi na karakterizaciji toliko bitnog lika da bi na to mjesto mogla doći sva sila specijalnih efekata, potjera, borbe, koje su sve redom vizualno vrlo dobre (što i je glavni adut filma). Zaključno, 'Hobit' posjeduje šarm, posjeduje vrhunski izgled, ali njegova priča zbog ranije spomenutih razloga ne funkcionira na način kako bi trebala i shodno tome dobivamo manji filmski doživljaj i/ili utjecaj kakav ja ostavio prvi 'LOTR' film.

***

...film je dobar ali sve u svemu ništa posebno. Ok zabavno kad gledas ali samo to. Jako zaboravan film. Zaključak: previše galame oko ničeg

The Hobbit

Meni je film odličan. Pristalica sam i veliki fan LOTR-a pa se ne mora previše pričati. Efekti su fenomenalni i poseban je doživljaj DOŽIVJETI film preko HRF 3D-a. Ne sviđa mi se jedino previše humora koji je u filmu. Previše me vuče na Harry Pottera s ludim čarobnjacima, pretilim goblinima i bijelim vargovima i orcima. Nekako, ta pustolovina bi trebala biti mnogo neizvjesnija. Također, Gandalf u svakom problemu uskače da pomaže što mi je postalo pomalo jadno i predvidljivo. U svakom slučaju, jedva čekam nastavak!

Neočekivano putovanje

Prije nego uopće počnem s recenzijom filma, veliki sam fan Gospodara prstenova i Petera Jacksona. Njegov povratak u Međuzemlje čekao sam dugo i konačno dočekao. No okrenimo se filmu. Prvo, film je u vizualnom smislu veličanstven, još kad se tome doda odlični novi HFR 3D tek onda dobijemo pravi doživljaj tog svijeta. Nekima će smetati trajanje filma (skoro 3 sata) ali ja sma jedan od rijetkih kojima je to plus. Drugo, Howard Shore je napravio odličan posao kao i u LOTR-u, nova tema lako uđe u uho, a tu su naravno i neke od prije poznate melodije. Posebno mi se sviđa način na koji je film počeo ( tko nije gledao film neka ne čita dalje ako ne želi) točno prije proslave Bilbova rođendana, vidimo mnoge detalje koje nismo vidjeli u Prstenovoj družini, Frodo zabija ploču s natpisom ''Ne smetaj, osim zbog zabave'' te kreće sresti se s Gandalfom, što u ljudima budi nostalgiju za predhodnom trilogijom. Nema se više što reći, efekti savršeni, glazba savršena, film savršen, čekamo nastavak!

Ocjena recenzije: 4.75 Tvoja ocjena: -

Hobit - Neočekivano putovanje, ali očekivano ostvarenje

Prije svega, da upozorim sve koji još nisu pogledali dotični film, da u kino ne ulaze s očekivanjem da će pogledati još jedan Gospodar Prstenova. On to nije, a zato se tako i ne zove. E sad, ako ste odbacili ova nostalgična očekivanja, možemo govoriti o samom filmu. Jackson je, opet ponavljam, u novom svijetu Hobita, napravio pravo remek-djelo. Radnja prati knjigu, detaljnije nego što su se pratili nastavci Gospodara Prstenova, na što upućuje i činjenica da će jednu knjigu prikazati u tri filma. Vrlo je dinamična, fluentna i ravnotežno ispunjena napetim scenama borbe s orkovima, goblinima i ostalom živinom, jednako kao i humorističnim zapletima i dojsetkama. Izbor glumaca je izvrstan, svaki je odradio svoj posao najbolje moguće, s posebnim naglaskom na Martina Freemana, u ulozi Bilba. Specijalni efekti su vrh vrhova, zaista onakvi kakvima su najavljivani. U kombinaciji s HFR tehnologijom, čini vam se kao da je film sniman nekom svemirski kvalitetnom kućnom kamerom. Jedino što postaje naporno nakon gotovo tri sata gledanja je 3D. Naime, ako naočale skinete da malo odmorite oči, bit će vam još teže gledati film, zbog konstrukcije slike, stoga preporučam da prije filma odspavate nekih 3,4 sata, da jednako toliko možete izdržati bez skidanja. I na kraju, ono bez čega bi film bio bar malo dosadniji, je fantastična glazba koju potpisuje opet genijalni Howard Shore. U mnogim stavcima prisutne su dobro poznate teme, a jedna nova će vam vrlo brzo uči u uho. Koja je to, prepuštam da odgonetnete sami. Tako da... na noge lagane i ajmo u kino!

Ocjena recenzije: 4.67 Tvoja ocjena: -

Hobbit

Meni se osobno film ne sviđa osobito, ali možda je tomu tako zato što svi, pa i ja, uspoređujemo ovaj film sa Gospodarom prstenova. Nemojte to raditi i dobit ćete izvanredan film. Radnja je OK, likovi zanimljivi, ukratko opuštajuća zabava. Mene osobno malo smeta što je u stvari radnja jako slična Prstenovoj družini, skupina likova ide u pohode po nekakvu relikviju. No takva je knjiga i tu je priči kraj. Što se tiče efekata, ništa dosada neviđeno nisam vidio, 3D i dalje nije onaj Avatarski, a HFR je izvanredan, malo čak i previše realistično ali to je vjerojatno stvar navike.Navikli smo gledati drugačiji format filma i sad nam je ovo neobično i čudno. Tako smo govorili i za Avatara i 3D a sad je svaki kurac u 3D-u (onom nakaradnom, konvertiranom). Navići ćemo se. Još uvijek je Avatar jedini SNIMAM u 3D tehnici, ostali su svi snimani 2D pa konvertirani u računalu. Hobbit je, navodno, isto sniman u 3Du ali nisam baš zadovoljan ishodom.

Hobit

Film je vizualno savršen.verzija imax3d.da toga nema film bi bio tek jedno prosječno filmsko ostvarenje.za mene osobno razočarenje,osobito zbog toga što ekipa koja je radila hobita je radila i trilogiju gospodara prstenova,a hobit nije ni blizu toj trilogiji. no svejedno,zbog vizualnih efekata film ipak treba pogledati..

Hobbit

Evo jučer sam pogledao film i mogu reći da je odličan i da je ispunio moja očekivanja. Kao prvo glumci su dosta uvjerljivi u svojim ulogama, glazba je odlična,a efekti uvjerljivi. Ima dosta komičnih situacija npr. dolazak patuljaka kod bilba, scena s trolovima i naravno odlično snimljena scena s golumom. Za kraj mogu samo reći da je redatelj vrlo dobro počeo novu trilogiju i da je prvi dio odlična podloga za drugi u kojem će viljenjaci biti više zastupljeni, a i doći će svima jedan od omiljenih likova Legolas. Evo za keaj želim vam zabavu dok gledate ovaj film.