Atlas oblaka

Karma

David Mitchell je napisao nesvakidašnji roman 'Cloud Atlas'.Kako je privukao pažnju javnosti, postavši istinski bestseler, nije prošlo puno vremena kada se pojavilo interesovanje da ova nekonvencionalna priča oživi i na filmskom platnu. Tom Tykwer i braća, pardon sada već brat i sestra, Andy i Lana Wachowski, zajednički su adaptirali literarni predložak u filmski scenario i potom režirali film paralelno (a što je značajno skratilo vreme provedeno na setovima).Na jednom setu Tikwer, a istovremeno na drugom, Andy i Lana Wachowski.Ovo je film koji se bavi nekim univerzalnim temama.Stoga je radnja smeštena u velikom vremenskom periodu (rasponu).Podeljenja je na 6 priča, počev od 1849. pa sve do daleke postapokaliptične budućnosti u 2346. godini, u vremenu Posle Pada, kada je ljudska civilizacija srozana na plemensku zajednicu.Događaji koje paralelno pratimo u jednoj priči, reflektuju se na narednu priču, što gledaocu omogućuje da spozna svojevrsnu evoluciju kroz koju prolazi ljudska duša. Režija je htela da nam oslika ljudski karakter, bez obzira na vreme, prostor, pa i pol.Originalan koncept podrazumevao je prvoklasni glumački ansambl.Razlog leži u činjenici da su angažovani glumci za nekoliko rola. Tako gledamo odlične performanse u izdanju Toma Hanksa, Halle Berry, Hugh Granta i Jima Broadbenta.Od mladih lavova, valja istaći harizmatičnog Bena Whishawa i standardno dobrog Jima Sturgessa, kao i talentovanu Xun Zhou.Uz odlično dizajnirane kostime i ekstravagantnu šminku, sve to izgleda efektno, dajući celom filmu nesvakidašnji vizuelni šmek.Muzički aranžmani su pravi praznik za uši i odlično su uklopljeni u kontekst svake priče.Pohvale i na račun Toma Tykwera (koji eto u trenucima umetničkog nadahnuća, stiže i da komponuje), kao i tandema:Reinhold Heil & Johnny Klimek.Ako imamo u vidu ideju koja se provlači tokom cele radnje, opravdana je konstatacija da se ovde zadire i u filozofiju.To jeste hendikep, jer realno takav koncept snimanja, gde se dinamika bazira na brzoj smeni kadrova iz jedne u drugu priču, može da zbuni i da dovede do konfuzije u glavama jednog dela filmske publike, navikle na konzumaciju robe za jednokratnu upotrebu, a koju im Hollywood svakodnevno nudi, koristeći se raznim trikovima (ili metodama) agresivne medijske kampanje. Mada je potrošeno oko $102,000,000 u produkciju, postoji bojazan vezana za pitanje hoće li film doneti zaradu producentima ili makar pokriti troškove, jer definitivno ova fantazija (i drama, i triler, i akcija, kao i komedija) nije po svačijem ukusu.Ali siguran sam da je izvrsna ekipa iza kamere napravila dobar posao, jer je hrabro ponudila nešto novo, sveže i originalno, bez obzira na kasnije posledice.Vreme je najbolji sudija i pokazaće nam da li su ovi umetnici preteče modernog filma ili tek zaluđeni entuzijasti čiji je eksperiment propao i brzo pao u zaborav ljubitelja filma.

Ocjena recenzije: 4.83 Tvoja ocjena: -

Atlas oblaka

Ne mogu napisati ništa suvislo o filmu iz jednostavnog razloga što sam uspio odgledati 1 sat filma uz krajnje strpljenje, dakle nisam gledao do kraja, nisam imao zašto. Ono što sam uspio vidjeti je totalno sranje. Toliko.

Razočaravajuće

Uvredljivo loš prijevod, kao da ga je slagao 16-godišnjak zezajući se uz film. Previše paralelnih priča u previše razdoblja, loše složeno. Pomiješano apsolutno sve što se može staviti u film ne bi li se valjda dodvorilo svakom pojedinom gledatelju na trenutak. Od ovog filma bi se moglo napraviti 3-4 filma cca. da se želi. Šteta vremena gledajući.......i šteta angažmana dobrih glumaca u filmu.

Not vrijedno sjedenja 3 sata

Nisam čitao knjigu, previše isprepletenih priča, pola toga nisam skužio, film predugo traje, prijevod je ubi bože. Glumci su dobri, stvarno neke nisam ni prepoznao. Generalno nisam oduševljen.

Ocjena recenzije: 1.8 Tvoja ocjena: -

Epic cloud

Evo vratio se sa premijere fima i mogu samo reći da sam jako oduševljen,zanimljivih 6 priča,u različitim vremenskim razmacima,odlična glumačka ekipa(neke zvijezde čak nećete ni prepoznati u pojedinim ulogama :-) ),zadivljujuća filmska glazba,koja ima dosta veliku ulogu u nekim pričama...priče toliko različite,a opet toliko povezane u jednu veliku epsku bitku o životu i smrti,ljubavi,opstanku... koja traje skoro 3 ure (ima pauza od 15 minuta na polovici filma ;-) )....i na kraju samo jedan veliki minus,a tiče se šatro prijevoda koji je pomalo bezveze i nikako se ne uklapa u sam film,kao da gledam sapunice tipa "Larin izbor" ili "Lud,zbunjen,normalan",pa ako Vam to neće smetati,pustite mašti na volju i uživajte!Palac gore!