Pijev život
Brodolomnici
Ang Lee režira film u američko-tajvanskoj koprodukciji, po osnovu bestselera Yanna Martela 'Life of Pi'.David Magee je prilagodio književni predložak u filmski scenario uz pomoć samog autora romana, poznatog kanadskog pisca Martela.Ova fascinantna avantura govori nam o životu indijskog dečaka neobičnog imena: Piscine Molitor Patel ili kraće i jednostavnije Pi (Suraj Sharma).Radnja se odvija kroz razgovor, sad već odraslog porodičnog čoveka, Pija (Irfan Khan) i ambicioznog mladog pisca (Rafe Spall).Pi odrasta u Indiji, ali njegovi roditelji koji su držali zoo-vrt, privučeni boljim uslovima za život i rad, donose tešku odluku, da napuste otadžbinu i otisnu se u daleku Kanadu.U formi brojnih flešbekova, Pi detaljno opisuje avanturu koja je zauvek ostavila trag na njegov život.A sve je počelo nakon strašne oluje, kada je teretni brod potopljen, nakon čega je siroti Pi uspeo da se dokopa čamca.Ali, on nije bio jedini brodolomnik koji je preživeo...Sa budžetom od $120,000,000 koji su obezbedili producenti iz ' Fox 2000 Pictures' i 'Haishang Films', režiser je mogao da sprovede svoje ideje, koje se ogledaju u maestralno snimljenim kadrovima na otvorenom moru, uz efektnu upotrebu CGI tehnologije, naročito u kreaciji životinjskih likova.Zato je gledanje u 3D formatu, više nego poželjno, mada film ima i svoje druge kvalitete koji ga čine atraktivnim za sve ljubitelje filma.Tu pre svega mislim na intrigantan, svež i jako zanimljiv scenario, na koncept priče u kojoj nam glavni junak pripoveda sopstveno iskustvo u očajničkoj borbi da preživi, tokom 227 dana provedenih u okruženju nepreglednog vodenog prostranstva, u društvu opasne zveri.Vizuelno raskošno odrađen, uz dobru, tradicionalnu muziku (autor Mychael Danna) i dobro namontirane zvučne efekte, ova avantura se gleda u jednom dahu.Ono što mi se posebno dopalo jeste završnica filma, kada se publici nudi i druga, alternativna verzija Pijeve životne priče. Ta blago naglašena misterija, svojstvena istočnjačkim kulturama i ljudima s tog područja, jeste šmekerski uklopljena u celu priču.Ovo je neverovatan film, koji možda ne nudi logična objašnjenja i precizne odgovore, o tome kako preživeti brodolom usred okeana, ali je baš u tome skrivena njegova magija.Zato se zavalite u stolicu, opustite se i prepustite uživanju, koje vam film nesumnjivo pruža.
Nije loš film...
...ali ja bi izbacio onaj dio o plutajućem otoku. Jos "suživot" sa tigrom i mogu nekako (naglašavam nekako) svrstati u realne okvire ali plutajući otok je ipak bio malo pretjeran.
ne ne i ne
Precijenjen film meni licno nije u top 10 ove godine. Previše je tu kompjutera previše dosadnih i nerealnih scena. Znam da svako ima svoje mišljenje, moje je da film sve u svemu nije loš ali je definitivno precijenjen i nije zaslužio ovoliko pažnje. Samo da je još i glavni glumac kompjuterizovan to bi bilo to 5/10
Maestralno!
Ovako neviđeno dobar film već dugo nije pohodio hrvatska kina. Pijev život je definicija kako film treba izgledati i koje moralne poruke treba odaslati gledatelju. Priča je već više manje poznata svima stoga ju je nepotrebno isticati. S druge strane, predivna je ona višeslojnost koja vas, pored priče, ostavi bez daha i u dubokom promišljanju - da li je Pijev suputnik bio bengalski tigar ili je to mračna strana njegove osobnosti? Što je istina, a što laž? Kada treba biti siguran da vam Bog čuva leđa? Koliko daleko mogu ići, što mogu podnijeti? ... To su samo neka od pitanja koje otvara ova filmska tematika. Pored toga, ne može se poreći da je animacija sjajna, da se ponekad ne može razlučiti što je animirano, a što snimano izvan studija. Scene su priča za sebe, slika za koju poželite da vrijeme sporije teče. Divno... Nevjerojatno je da film, kojemu je 95% scena snimljeno na jednom jedinom čamcu može biti tako neprestano zanimljiv. To je umijeće za koje se nadam da će biti pravedno nagrađeno 24. veljače....
Film godine?
Kada sam otvorio Martelovu knjigu 'Life of Pi' po prvi puta i zaronio u tu fantastičnu priču obogađenu odličnim ilustracijama jednog hrvatskog umjetnika nisam ni sanjao da ću pročitati jednu od svojih omiljenih knjiga. Kada sam ju dovršio, pomislio sam, ovo će biti jako teško preseliti na film, ali Ang Lee uspijeva. On uspijeva u potpunosti prenijeti zahtjevnu knjigu, uz pomoć moderne tehnologije, i stvoriti pravo remek-djelo koje vjerujem da će se naći na svim listama najboljih filmova godine. Leejev film posjeduje tu nevjerojatnu narativnu moć, kao i knjiga, da gledatelja potpuno obuzme i da na nešto više od dva sata potpuno zaboravi na sve i da pogleda jednu nevjerojatnu priču. Ta priča je priča o životu, vjeri, čovjeku kao osobi i ona je puno više od priče o dječaku koji pluta nasred oceana u barci s odraslim bengalskim tigrom. Ne bih htio otkriti potencijalnim gledateljima djelove radnje, pa molim da prestanete čitati ovdje! Bilo da želite povjerovati u prvu priču (priču s životinjama) ili drugu – priču koju Pi priča japanskim istražiteljima, mislim da tigar predstavlja Pijevu divlju stranu, onu nemilosrdnu stranu zbog koje je preživio brodolom i na kraju ostao jedini preživjeli. Također možda će vjernici potpuno drugačije protumačiti priču, okrenuvši sve na spiritualnu stranu i to je ljepota ovog filma i knjige. Može biti shvaćena na različite načine, baš kao što Martel svojem junaku ne daje obilježje jedne religije, već svih. Martel i Lee u konačnici nikada konzumentu ne zatvaraju vrata, nikada ne dopuštaju sebi jednu opciju u radnji i rezultat toga je film koji se iznova može gledati; jer vjerujem da sa svakim novim gledanjem će nam se promijeniti percepcija viđenog, preispitati ćemo neku stvar (možda protumačiti drugačije metaforu otoka ili cijelu priču). Uz nevjerojatne specijalne efekte, briljantan prikaz svih životinja, a posebno tigra koji se čini tako živo, tako stvarno u svojoj pojavi; kapa dolje ide i glavnom glumcu Suraj Sharmai koji je u 90% scena i odlično pokazuje sve emocije kao da je prekaljeni glumac, a ne debitant. 'Life of Pi' je jedinstven film, remek-djelo Ang Leeja (usudio bih se reći i njegov najbolji film), rađen po jedinstvenoj knjizi i nadam se da će doprijeti do šireg kruga gledatelja, jer ovaj film to zaista zaslužuje pošto ima itekako što za reći na raznim poljima.