Moje najdraže čudovište

Više od kućnog ljubimca

U potrazi za novim, svežim idejama, renomirani Tim Burton se osvrnuo na prošlost.Posledica toga je svojevrsni remake njegovog kratkog filma 'Frankenweenie', nastalog još davne 1984. po scenariju Leonarda Rippsa.Adaptaciju scenarija uradio je John August (napisao scenario za 'Corpse Bride', iz 2005.), vodeći računa o osnovnoj ideji filma koju provlači Burton.A to je neka vrsta omaža kultnim, starim hororima, koji su izazivali nelagodu kod istinskih ljubitelja žanra. 'Frankenweenie' je zanimljiva animirana priča, odrađena u stop-motion tehnologiji, u crno-beloj tehnici, koja razmatra povezanost dečaka i njegovog psa, koji je mnogo više od običnog kućnog ljubimca.Victor Frankenstien (glas Charlie Tahan) je čudnovat dečak, okrenut naučnim eksperimentima i nije nešto posebno društven lik, a još manje omiljen u razredu.Njegov pas Sparky je kućni ljubimac, ali i pravi prijatelj koji ume da ga pažljivo sluša.Ali kada incident s automobilom prouzrokuje Sparkyjevu smrt, očajni dečak učiniće sve što može da ga povrati u život...Ono što je neosporno, jeste da Burton još jednom dokazuje kako je maštovit filmski radnik, sa istančanim ukusom za produkciju vizuelno atraktivnih filmova. Pored toga, radnja ima dobru pozadinu, zanimljiv, mada ne i nešto originalan zaplet, što je za očekivati imajući u vidu reference na stare horore, pre svega na kultni lik Frankenštajna.A rasplet je mogao biti malo smislenije napravljen, jer deluje nekako očekivano nadrealno, svojstveno režiseru.Uprkos svemu, radi se o savim solidnom animiranom dugometražnom ostvarenju, koje je režiser napravio sa puno ljubavi i entuzijazma, jer je u celu priču uneo i sopstvene uspomene iz detinjstva.Vešta interpretacija emocija, uobičajenih ljudskih mana i uopšte stanja ljudskog duha, daju zavidan kvalitet ovoj animaciji, koja uzgred budi rečeno, takođe jako dobro izgleda u tehničkom smislu.Činjenica da je ovo u suštini animacija namenjena prevashodno deci, ipak me ne sprečava da ga preporučim svim pasioniranim filmofilima.A eventualni nastavak je veoma izgledna opcija.No, živi bili, pa videli!

Dragi Tim Burton

Hollywoodska filmska industrija ne bi bila ni upola toliko zanimljiva da nema Tima Burtona, jednog i jedinstvenog. Film kojim me je osvojio zauvijek je Edward Škaroruki, meni još uvijek daleko najdraža i najljepša filmska bajka. I tako, kako Burton niže filmove, tako ja nižem veselja, a ponekad i razočaranja. Jedno od većih razočaranja bile su mi Sjene tame, tako da mi je dragi mali Sparky bio pravo veselje i osvježenje. Svidio se i mojim klincima. Sve je u njemu pravu burtonovski, onako kako i treba biti, pomalo čudni likovi izbuljenih očiju, savršeno uklopljeni u crno-bijelu tehniku, zgodna, malo sladunjava pričica o dječaku i njegovom psu... "Šarmantni" profesor znanosti jednostavno je očaravajuć, a njegov govor jedan je od boljih trenutaka u filmu, da ne spominjem mačku-šišmiša itd... Eto, jedna mala poslastica za sve ljubitelje Tima Burtona, koja, iako je možda mrvicu ispod ranga njegovih najboljih ostvarenja, ipak pruža nadu da inspiracija ovog istinskog filmskog umjetnika nije presušila.

Crno-bijela uživancija

Odličan novi stari Burton! Zanimljivo je što glavni likovi imaju imena kao i likovi u Corpse Bride (Victor - glavni lik i Sparky - Victorov pas kostur) iako je vremenski i lokacijski nevezan, ali Victor odrastao u Corpsu izgleda identično kao starija verzija Victora dječaka u ovom filmu. Inače, bez trunke patetike prikazana privrženost između čovjeka i životinje, animacija divna, Burtonovska :-), a scena kada pas legne na vlastiti grob je stvarno dirljiva. Definitivno preporučujem svima koji prate njegov rad, a osjećaju se razočaranima zadnjim uradcima, ovo je super!

Ocjena recenzije: 4.25 Tvoja ocjena: -

Frankenweenie

Burtonov 'Frankenweenie' da je rađen pred 5 godina ne bi značio toliko puno njegovim fanovima, koliko on to znači sada, nakon razočaravajućih 'Alice in Wonderland' i ' Dark Shadows'. Trebao je Burtonu neki projekt kojim će podsjetiti sve na svoju genijalnost, a ovaj animirani film (njegov 2 dugometražni u karijeri) – rađen po starom Burtonovom kratkom animiranom filmu iz 1984. pruža upravo taj podsjetnik. Na površinu isplivava Burtonovo divljenje starim horor filmovima, pa uz neizbježnu poveznicu 'Frankensteina' iz 1931., on daje hommage ostalim filmovima iz te ere, pa čak i svom omiljenom starom glumcu Vincentu Priceu kroz lik učitelja Mr.Rzykruskija (odličan vokalni rad Landaua koji je portretirao još jednu horor ikonu Belu Lugosija u 'Ed Woodu'), te velikoj većini vlastitih filmova – leteći zmaj u obliku šišmiša ('Batman'), naselje u kojem žive likovi ('Edward Scissorhands'), glavni lik želi raditi filmove ('Ed Wood')... No, ono što razlikuje ovaj film od današnjih animacija je njegov izgled, obojan u crno-bijele tonove s klasičnom plejadom otkvačenih likova (djeca u školi izgledaju svi redom burtonovski divno čudni) i zapravo u pozadini svih zbivanja s vrlo toplom ljudskom pričom; te čini ovaj film dobrom zabavom i za starije i za mlađe gledatelje i vjerujem da će svatko naći nešto za sebe u ovom vrlo dobrom ostvarenju Tima Burtona.

Ocjena recenzije: 4.2 Tvoja ocjena: -