Pad Olimpa

Ajoj!

Ovaj film prestao sam gledati oko 40. minute. Predugačak, brutalan, klišejiziran i sve ostalo. Butler se trudi postati novi Chuck Norris.Preskočiti!!!

Akcija

Nista spektakularno ali kao neki akcijski film bi i mogao proci, scene akcije su ok neke su vec vidjene ali ostalo nije na razini prvenstveno scenarij. Ocijena -3

Cerberus code

Mike Banning (Gerard Butler) je čovek koga progoni prošlost.Ne može da izbaci iz glave tragičan događaj u kome je nastradala prva dama USA, Margaret Asher (Ashley Judd).Povukao se iz službe agenata koji brinu o bezbednosti američkog predsednika i živi mirno sa suprugom Leahom (Radha Mitchell).Ali kada grupa dobro organizovanih i naoružanih terorista iz Severne Koreje zauzme Belu Kuću i uzme američkog predsednika Benjamina Ashera (Aaron Eckhart) za taoca, iznenada Mike dobija priliku da se iskupi i izvrši zadatak za koji je osposobljen: da spasi prvog čoveka najmoćnije države na svetu...Antoine Fuqua ('Training Day', 2001.) prihvatio se da režira klasičnu priču, gde su jasno definisani dobri i loši momci.'Olympus Has Fallen' je scenaristički prvenac bliskih saradnika Creightona Rothenbergera i Katrin Benedikt.Brza, dinamična radnja, koja nakon pažljivo osmišljenog uvoda, odmah prelazi na eksplozivni zaplet.Evidentno je da se vodilo računa o dubini cele priče, koja je ipak ovde samo podloga za brojne efektno snimljene akcione sekvence (pohvale za kameru idu na račun Conrada W. Halla).Glavni protagonista je sasvim dobro oslikan, zato što publika spoznaje njegov psihološki profil.To je čovek koji neočekivano dobija drugu šansu da rizikuje sopstveni život zarad nekih viših ciljeva.U napetoj, zapaljivoj situaciji, gde malo fali da izbije novi svetski rat, naš heroj je poslednja nada da spreči kataklizmu.Izbor harizmatičnog Butlera za takav lik je skroz razumljiv, jer ovaj glumac daje sve ono što je potrebno:dobro se fajta, voli svoju suprugu, odan je prema prijateljima, a brutalan prema svima koji mu stanu na put.Bilo bi nepravedno ne istaći odlično napisanu rolu, misterioznog Kanga, vođe terorista, jer se stiče utisak da je Rick Yune sugestivnom izvedbom otvorio sebi vrata Hollywooda na duže vreme.Zbog same tematike i mesta gde se vrti veći deo radnje, posmatrano iz neutralnog ugla, film ima jako naglašen, dobro nam poznat, američki patriotizam (a što nekima pomalo i smeta). Zanimljivo je da su setovi snimani u mestu Bossier City, u američkoj saveznoj državi Louisiana (koji uspešno simulira Belu Kuću i Washington D.C.). High-tech stilizovana adrenalinska akcija, uz prikladne muzičke aranžmane koje je uradio Trevor Morris, pruža dobru zabavu, ako zanemarimo nekoliko ustaljenih klišea karakterističnih za ovaj žanr.Mnogi pronalaze brojne dodirne tačke između Bannninga i Willisovog McLinea, pa sledeći takvu logiku, izvesno je da će se iz ovoga (možda) izroditi serijal od nekoliko nastavaka.U prilog tome, podaci sa američkog Box Office: za 3 meseca prikazivanja ostvarena je zarada od blizu $100,000,000 što je na uloženih $70,000,000 u produkciju, ipak u granicama prihvatljivosti.Meni je ovakva žestoka akcija baš legla, pa je preporučujem svim poklonicima akcionog žanra.

Ocjena recenzije: 4.29 Tvoja ocjena: -

Zadovoljan

Film je, po mom mišljenju, čista, za mozak nenaporna, zabava, pa ga tako treba i gledati. Ja sam se u kinu IZVRSNO zabavio i jedina zamjerka filmu mi je ta što se nalazi jedan 'spešl forses' koji sve rješava sam. Već viđeno, a i za pretpostaviti je da će on sve riješiti i da neće biti ubijen. Ipak, jedan je Bruce. Sve ostalo je izvrsna zabava i ne treba tražiti u ovom filmu nekakvo mislilačko remek - djelo, kao što neki to rade. Postoje filmovi kojima treba mislilačka kritika i traženje dlake u jajetu, a postoje filmovi koji su snimljeni da bi dobro zabavili gledatelje i usput donijeli novce. Ovaj film spada u ovo drugo.

Plitko djelce koje jamči odličnu zabavu

Pad Olimpa je plitko djelce,svojevrsna imitacija kultnog Umri Muški,prepuno klišeja,plošnih i stereotipnih likova,nerealističnih situacija te ponekad bezumne akcije.Međutim,unatoč brojnim manama,Pad Olimpa je djelce koje ipak jamči odličnu zabavu.Akcijske scene,pogotovo one napada na Bijelu Kuću su vrlo vješto osmišljene i snimljene,te gledatelje drže itekako zaintrigiranima budući da takve scene dosad nisu viđene na filmu.Dakako,predsjednik je već bio otet(Air Force One),a Bijela Kuća je već bila uništena(Dan Nezavisnosti) i napadnuta(Mars Napada!),međutim ne na način kako je to ovdje prikazano.Svidjelo mi se da su akcijske scene prikazane brutalno i krvavo kakve i trebaju biti.Producenti su gotovo mogli biti sigurni da će prikazom likvidacija osoblja Bijele Kuće i zarobljivanjem predsjednika još uvijek najmoćnije zemlje svijeta,kod publike probuditi taj morbidni poriv uživanja u prikazu sloma nečega što se smatra neslomljivim i ostvariti profit na kino blagajnama.Gerard Butler nije imao pretežak posao,jedino što mu treba za ovakvu ulogu je karizma,a on je srećom,itekako ima.Freeman koji je ulogu očito prihvatio kako bi si podebljao novčanik je imao još lakši posao od Butlera,njegov je lik toliko plošan i nezanimljiv da gotovo nije vrijedan spomena.Eckhart je dobar u svojoj ulozi predsjednika koji donosi bezumne,bolje rečeno idiotske odluke te tako teroristima naposljetku daje šifre za detonaciju nuklearnih raketa...Rick Yune je uvjerljiv kao stereotipni azijski negativac.Za kraj valja reći da će gledatelj koji se pomirio sa činjenicom da likovi u filmu donose idiotske odluke,ljigavim prikazom domoljublja i radnjom prepunom klišeja,uživati u filmu dok će gledatelj koji očekuje Umri Muški 21.stoljeća razočarano napustiti kino dvoranu.

U slobodno vrijeme zaobići

Olympus Has Fallen!? Mislim da se film trebao zvati ¨Die Hard - Without Bruce Willis¨, s ozirom na kvalitetu zadnjeg nastavka. Ipak ovdje nedostaje Willisova harizma koja Butleru itekako nedostaje (ništa neobično,s obzirom da mu je 300 najuspješniji film). Ako želite gledati sat vremena besmislene pucačine, ovo je film za vas